Η συμπαντική ένωση
Ο ευτυχιολόγος της γειτονιάς μας
Το Ζαμανφού αργεί να πάρει μπρος. Γύρω στη μιάμιση ώρα περνάει με: τηλεφωνήματα τηλεθεατών που θέλουν ζεστά μετρητά ευρώπουλα, αναζήτηση εξαφανισμένου παιδιού (η Αννίτα το χειρίζεται καλύτερα κι απ' τη Νικολούλη - τόσο, που τελικά το παιδί βρίσκεται), σαχλά σκετσάκια με κάποιον ντυμένο μέντιουμ και άπειρες εξαντλητικές (αυτο)διαφημίσεις των προϊόντων του Άλτερ.
Τα πράγματα ζεσταίνονται κάπως όταν βγαίνει ένας κουστουμαρισμένος, χαμογελαστός τύπος (ο «ευτυχιολόγος»), που υποτίθεται ότι ανακάλυψε τα μυστικά της ζωής και γράφει βιβλία αυτοβοήθειας. Λέει στην Αννίτα ψυχολογικές αμπελοφιλοσοφίες που θα μπορούσαμε να σκεφτούμε και μόνοι μας και τονίζει πως το βιβλίο του Η έλξη της τύχης υπάρχει και δωρεάν στο ίντερνετ, στο kalimera.gr. Μπήκα να το δω: είναι σαν κακότεχνη αντιγραφή του «Μυστικού», γεμάτο αχρείαστα θαυμαστικά, με εξωφρενική στίξη και το πιο ερασιτεχνικό γραφιστικό ύφος. Οι γραμματοσειρές εναλλάσσονται όλη την ώρα, τα μεγέθη των γραμμάτων αλλάζουν ΣΥΝΕΧΕΙΑ, τα μισά είναι με bold, τα άλλα μισά italics, σχεδόν όλα είναι υπογραμμισμένα.
Πίσω στην οθόνη ο ευτυχιολόγος ζητάει να κλείσουμε τα μάτια μας και να νιώσουμε πως ψηλώνουμε, 3 μέτρα, 10 μέτρα, 40 μέτρα. Μετά, επιμένει να ενωθούμε συμπαντικά για να γιατρέψουμε ασθενείς και η Αννίτα (με άψογο timing) προτείνει: «Να ενωθούμε συμπαντικά για να ξαναφέρουμε πίσω τον 14ο μισθό!».
Τα ανάγωγα ταλέντα
Άρτος και θεάματα
Βγαίνει επιτέλους η κριτική επιτροπή για τα σημερινά «ταλέντα». Έχουμε τον σχεδιαστή Τίμη Παρίση που ξαναήρθε στη μόδα όταν η Βίκυ Καγιά είπε ότι «Ο Τίμης Παρίσης είναι εκτός μόδας» (One woman's trash is another woman's treasure). Έχουμε τον Δημήτρη Κοντολάζο που δεν μιλάει και πολύ και μοιάζει να περιμένει υπομονετικά να τελειώσει το μαρτύριο για να πάρει το paycheck. Έχουμε τον Αλκίνοο Μπουνιά, αλέγκρο αλλά συνοφρυωμένο. Και έχουμε και την Άντζελα Δημητρίου που μοιάζει να έχει πάρει πολύ σοβαρά τη δουλειά της..
Τα «ταλέντα» (από 22 μέχρι 80 ετών) τραγουδούν μερικά απ' τα χειρότερα λαϊκά τραγούδια που έχω ακούσει στη ζωή μου. Πρόκειται για το μοναδικό talent show που όχι μόνο δίνει και δεύτερη ευκαιρία σε κάποιον που τραγούδησε, αλλά τον βάζει και με το ζόρι να πει και δεύτερο και τρίτο τραγούδι (όσο χειρότερος είναι τόσο πιο πολύ θα αναγκαστεί να τραγουδήσει).
Η Άντζελα με ύφος χιλίων καρδιναλίων λέει σε διάφορους ότι είναι υποτονικοί και δεν πατούν σωστά στις νότες, ο Αλκίνοος Μπουνιάς αποκαλεί έναν διαγωνιζόμενο «ανάγωγο σκατό» επειδή του αντιμίλησε, η Αννίτα φρικάρει απ' όλα αυτά (και από ένα ταλέντο που της λέει ότι έχει γρίπη, την οποία η παρουσιάστρια -και λόγω μητρικού ενστίκτου- φοβάται) και ζητά τη θετική ενέργεια του ευτυχιολόγου.
Προς το τέλος, συνειδητοποιώ πως σχεδόν όλα τα ταλέντα έχουν το ίδιο ακριβώς σουλούπι, αλλά και πως αν γλείψεις λίγο την Άντζελα, αφού σου έχει βάλει βαθμό, υπάρχει ελπίδα να σου τον βελτιώσει εκ των υστέρων.
Ο σέντζουλας, ο μέντζουλας κι η Χοροπηδηχτίδου
Το ξεκατίνιασμα για το ξεκατίνιασμα
Ο μεγάλος καβγάς γίνεται προς το τέλος. Ο Αλκίνοος Μπουνιάς είναι πικραμένος με την Άντζελα και περιγράφει την επίσκεψή του στο νυχτερινό της κέντρο. Δεν του έδωσαν καλό τραπέζι τη στιγμή που στα μπροστινά ήταν «ο σέντζουλας, ο μέντζουλας κι ο γιος του σκοτωμένου». Εξοργισμένος με την ασέβεια («με έβαλαν πίσω από την κυρία Τουρλουκίδου και την κυρία Χοροπηδηχτίδου!»), έφυγε απ' το κέντρο. Η Άντζελα προσβεβλημένη (με το δίκιο της) τον κατακεραυνώνει: «Αλκίνοο [sic], μίλησες άσχημα για το κοινό μου, όταν έρχεσαι να δεις έναν Μεγάλο Καλλιτέχνη, να με σέβεσαι!».
Ο Μπουνιάς απαντά πως ούτε η Μαρινέλλα δεν του είχε δώσει τόσο χάλια τραπέζι, πίσω απ' τον χορό της Άνω Γουλιμίτσας! Και για να πληγώσει ακόμα περισσότερο την τραγουδίστρια λέει πως όταν έφυγε απ' το μαγαζί της πήγε στις Κούκλες και είδε την drag queen που κάνει την Άντζελα - που είναι καλύτερη κι απ' την αληθινή! «Να τη χαίρεσαι την τραβεστί, τότε να πηγαίνεις στις Κούκλες, εκεί θα σε βάζουν πρώτο τραπέζι!», φωνάζει η Άντζελα και αποχωρεί έξαλλη, καθώς περνούν τα γράμματα του τέλους, κόβοντας την εκπομπή πάνω στο καλύτερο (ή στο χειρότερο).
Η σουρεαλιστική παρωδία του κάπως ξεχειλωμένου Ζαμανφού φτάνει στο τέλος της και η παρουσιάστρια (που χωρίς ιδιαίτερη ντροπή θα παραδεχτώ ότι μου αρέσει από πάντα) ρίχνει αποφασιστικά την πολύχρωμη αυλαία...
σχόλια