Εξεταστική για Τέμπη - Τερεζάκης: «Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα, δεν έχω ξαναδεί τόσα λάθη ταυτόχρονα»

Εξεταστική για Τέμπη - Τερεζάκης: «Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα» Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

«Χάθηκαν 57 ζωές για το τίποτα» είπε ο μεταβατικός διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης κατά την κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή για το δυστύχημα στα Τέμπη.

Ο Παναγιώτης Τερεζάκης επισήμανε πως μέσα σε πέντε λεπτά παραβιάστηκαν εννέα φορές, βασικοί κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, «ένθεν και ένθεν». Στα 44 χρόνια που είμαι στον σιδηρόδρομο, δεν έχω ξαναδεί τόσα λάθη ταυτόχρονα σε μία βάρδια, συμπλήρωσε κατά την κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη.

Στη συνέχεια, είπε ότι είχε δώσει προσωπικά εντολή για να υπάρχει δυνατότητα χάραξης δρομολογίου στον σταθμό της Λάρισας, αναφερόμενος στην προηγούμενη θητεία του ως σύμβουλος διοίκησης στον ΟΣΕ, πριν αναλάβει επικεφαλής του οργανισμού, μετά το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023. Όπως είπε, ο σταθμάρχης Λάρισας είχε προνοήσει να ζητήσει τη γραμμή ανόδου για την επιβατηγή αμαξοστοιχία και είχε λάβει ενημέρωση από την σταθμάρχη Νέων Πόρων για την κίνηση της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στη γραμμή καθόδου. Ωστόσο, όπως εκτίμησε, κάτι πρέπει να τράβηξε την προσοχή του, και δεν έκανε χάραξη δρομολογίου, έστω και χειροκίνητα, ενώ δεν είδε τον πίνακα που εμφάνιζε τις θέσεις των κλειδιών αλλαγής γραμμών.

Σχετικά με τον μηχανοδηγό, ο Παναγιώτης Τερεζάκης στην κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη είπε ότι από τη στιγμή που οδηγήθηκε σε τροχιά που δεν ήταν εντεταλμένος, όφειλε να σταματήσει την αμαξοστοιχία. Είπε επίσης, ότι μάλλον είχε αντιληφθεί ότι πήγαινε διαγώνια, αλλά στη σχετική συνομιλία του με τον σταθμάρχη, δεν ακούστηκε η «μαγική λέξη» ότι «με οδηγείς στη γραμμή καθόδου».

Αποκαλύψεις Τερεζάκη στην εξεταστική για τα Τέμπη - Θα ταξίδευε με την αμαξοστοιχία IC62

Στη συνέχεια, είπε ότι ο τοπικός πίνακας έδινε στον σταθμάρχη τις ίδιες δυνατότητες με την τηλεδιοίκηση, σε μικρότερο μήκος γραμμής, σημειώνοντας ότι η σύγκρουση έγινε εκτός εμβέλειας και της τηλεδιοίκησης που υπήρχε μέχρι το 2019. Επισήμανε επίσης τη φράση από το πόρισμα «Γεραπετρίτη» σύμφωνα με την οποία, «οι διατάξεις τηλεδιοίκησης δεν συνιστούν εγκαταστάσεις ασφαλείας».

Στην κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη αποκάλυψε -εμφανώς συγκινημένος- ότι είχε εισιτήριο για να ταξιδέψει, και μάλιστα στην καμπίνα της μηχανοδήγησης, με την αμαξοστοιχία IC62, τη βραδιά του δυστυχήματος.

Αφηγήθηκε επίσης, ότι σε ηλικία 9 ετών, το 1968, γλύτωσε ο ίδιος και η οικογένειά του, από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Δερβένι Κορινθίας. Αυτό αποτέλεσε το έναυσμα να ασχοληθώ με τον σιδηρόδρομο και ορκίστηκα να μην αφήσω να ξανασυμβεί, και δυστυχώς συνέβη.

Απαντώντας σε ερωτήσεις για τη σύμβαση 717, είπε ότι ήταν αρμοδιότητας της ΕΡΓΟΣΕ και ότι το χρέος του ιδίου ήταν να προσπαθεί για την επιτάχυνση του έργου μέσω της ταχείας έκδοσης των σχετικών αδειών από τον ΟΣΕ, ενώ στην ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Μ. Αποστολάκη, για τον εάν, 4 χρόνια (από την πυρκαγιά στη θέση Ζάχαρη) επαρκούν για την ανάταξη της τηλεδιοίκησης, είπε ότι θα μπορούσαν να είναι επαρκή, αν και, όπως σημείωσε, η θέση Ζάχαρη δεν ήταν στην περιοχή του ατυχήματος.

Σημειώνεται ότι ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλης Κόκκαλης επέκρινε τον μάρτυρα, ότι ανέφερε επακριβώς τις ευθύνες του σταθμάρχη, αλλά δεν είπε «κουβέντα» για τη συμβολή των συστημάτων ασφαλείας στην αποτροπή της σύγκρουσης.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυρανάκης: Σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων και προσλήψεις σε ΡΑΣ κι ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Πολιτική / Κυρανάκης: Σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων και προσλήψεις σε ΡΑΣ κι ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε επίσης την προώθηση σύγχρονης εταιρικής δομής για τον νέο ΟΣΕ, με στόχο την ενίσχυση της αποδοτικότητας και την ταχύτερη εκτέλεση κρίσιμων έργων
LIFO NEWSROOM
Μητσοτάκης στο υπουργικό για σιδηρόδρομο: Θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες

Πολιτική / Μητσοτάκης στο υπουργικό για σιδηρόδρομο: Θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες

Η αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία, πλήρης τηλεδιοίκηση και αυτόματη πέδηση, γεωεντοπισμός τρένων σε πραγματικό χρόνο και η νέα πλατφόρμα railway.gov.gr στο υπουργικό
LIFO NEWSROOM
Ένοπλες Δυνάμεις: Στόχος οι 150.000 ενεργοί έφεδροι μέχρι το 2030

Πολιτική / Ένοπλες Δυνάμεις: Στόχος οι 150.000 ενεργοί έφεδροι μέχρι το 2030

Η εκπαίδευση θα βασίζεται στις σύγχρονες τεχνολογίες και τα διδάγματα πρόσφατων συγκρούσεων, περιλαμβάνοντας νέες ειδικότητες και εκπαίδευση σε σύγχρονα οπλικά συστήματα, τακτικές μάχης, χρήση drones και προσομοιωτές μάχης
LIFO NEWSROOM
Μητσοτάκης: Νομοθετική πρωτοβουλία για τον επαναπατρισμό Ελλήνων γιατρών από τις ΗΠΑ

Πολιτική / Μητσοτάκης: Νομοθετική πρωτοβουλία για τον επαναπατρισμό Ελλήνων γιατρών από τις ΗΠΑ

Η νομοθετική ρύθμιση που προανήγγειλε ο πρωθυπουργός επιλύει το πρόβλημα της αναγνώρισης τίτλου ειδικότητας και συνακόλουθα της εξειδίκευσης που απέκτησαν Ελληνες γιατροί σε πανεπιστήμια των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Ο Άδωνις Γεωργιάδης διαψεύδει ΟΕΝΓΕ και σύζυγο της γιατρού: «Δεν προερχόταν από 36ωρη εφημερία»

Πολιτική / Ο Άδωνις Γεωργιάδης διαψεύδει ΟΕΝΓΕ και σύζυγο της γιατρού: «Δεν προερχόταν από 36ωρη εφημερία»

«Σας ενημερώνω ότι μετά από έρευνα αποδεικνύεται, ότι δεν προερχόταν από 36 ώρες εφημερία, όπως ψευδώς και κατά κόρον γράφτηκε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Άδωνις Γεωργιάδης
LIFO NEWSROOM