Γεραπετρίτης για Τέμπη: «Πόρισμα πραγματικής καταγραφής»- Παππάς: «Ξεσκεπάζει την επιχείρηση συγκάλυψης»

Γεραπετρίτης για Τέμπη: «Πόρισμα πραγματικής καταγραφής και όχι συγκάλυψης» Facebook Twitter
Φωτ.: SOOC
0

«Πόρισμα πραγματικής καταγραφής και επ’ ουδενί πόρισμα συγκάλυψης» χαρακτήρισε ο Γιώργος Γεραπετρίτης το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη.

O αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γερπατερίτης, τόνισε ότι «καλό θα είναι όσοι λοιδορούσαν την Επιτροπή για την αντικειμενικότητά της και την κυβέρνηση για τις προθέσεις της να κάνουν την αυτοκριτική τους» σχετικά με το πόρισμα για τα Τέμπη. 

Όπως ανέφερε ο υπουργός, στο πλαίσιο ενημέρωσης των δημοσιογράφων, το πόρισμα δημοσιοποιείται, ώστε να υπάρξει πλήρης διαφάνεια σε ένα θέμα στο οποίο ευλόγως υπάρχει μείζον ενδιαφέρον της κοινωνίας.

«Δεσμευτήκαμε ότι θα φέρουμε, σε εξαιρετικά σύντομο χρόνο, πόρισμα ανεξάρτητων εμπειρογνώμων που θα καταγράφει με ακρίβεια και αμεροληψία τα δεδομένα του τραγικού δυστυχήματος. Σε 43 ημέρες η Επιτροπή ολοκλήρωσε ένα εξαιρετικά σύνθετο και κοπιώδες έργο. Παρά τα όσα είχαν ειπωθεί από πολιτική ιδιοτέλεια, ότι η Επιτροπή είναι χειραγωγούμενη και μεροληπτική, όπως θα διαπιστώσετε, είναι πόρισμα πραγματικής καταγραφής και επ’ ουδενί πόρισμα συγκάλυψης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Νίκος Παππάς: «Ακόμα και το πόρισμα που "παρήγγειλε" η κυβέρνηση Μητσοτάκη, ξεσκεπάζει την επιχείρηση συγκάλυψης»

«Ακόμα και το πόρισμα που ”παρήγγειλε” η κυβέρνηση Μητσοτάκη για το δυστύχημα των Τεμπών την εκθέτει πολλαπλά. Αναδεικνύει τις ευθύνες των Μητσοτάκη και Καραμανλή και ξεσκεπάζει την επιχείρηση συγκάλυψης», σχολιάζει ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.

Ο Νίκος Παππάς σημειώνει πως το πόρισμα μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι «η τηλεδιοίκηση στο τμήμα Λάρισα-Θεσσαλονίκη δεν λειτουργούσε από τον Ιούλιο του 2019».

Και συνεχίζει λέγοντας ότι: 

  • Στη Λάρισα λειτουργούσε τοπικός πίνακας χειρισμού και όχι τηλεδιοίκηση, όπως επέμενε ο κ. Γεραπετρίτης, ενώ ο σταθμάρχης «έβλεπε» το τρένο μόνο για 2,8 χλμ από την έξοδο της Λάρισας και όχι για 12 χλμ που έλεγε η κυβέρνηση.
  • Το σύστημα ETCS, που δεν ολοκληρώθηκε με ευθύνη Καραμανλή, θα μπορούσε να έχει αποτρέψει τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
  • Η εκπαίδευση του μοιραίου σταθμάρχη ήταν ελλιπής και ανεπαρκής, ενώ η μετάταξή του κακώς έγινε».
  • Καταληκτικά ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ότι «ο κ. Μητσοτάκης δεν μπορεί να συνεχίζει τη συγκάλυψη. Οι ευθύνες του είναι βαρύτατες».

Τι αναφέρει το πόρισμα για το δυστύχημα στα Τέμπη

Το πόρισμα αφορά στη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών.

Το πόρισμα «δεν ασχολείται με καταλογισμό ή επιμερισμό ευθυνών», που αποτελεί αρμοδιότητα των δικαστικών αρχών, αλλά προτείνει δέσμη μέτρων, βραχυπρόθεσμων και μεσομακροπρόθεσμων, για την ασφαλή, εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών. 

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο πόρισμα η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων έχει προχωρήσει σε ανάλυση των πραγματικών περιστατικών που προηγήθηκαν του δυστυχήματος στα Τέμπη, αλλά και του διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού και τεχνολογικού εξοπλισμού που υφίσταντο την ημέρα του δυστυχήματος.

Το πόρισμα συμπεραίνει ότι το δυστύχημα στα Τέμπη ήταν συνέπεια της συνδρομής πολλών παραγόντων, που αφορούν το επίπεδο λειτουργίας, το ανθρώπινο δυναμικό και τον τεχνολογικό εξοπλισμό καθώς και το διοικητικό επίπεδο.

Στο πόρισμα των 228 σελίδων, το οποίο χωρίζεται σε 10 κεφάλαια, σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι ευθύνες επιμερίζονται σε οργανισμούς και πρόσωπα, μεταξύ των οποίων ο OΣE, η ΕΡΓΟΣΕ, η Ρυθμιστική Αρχή Συγκοινωνιών, η Hellenic Train αλλά και ο  σταθμάρχης, που προφυλακίστηκε.

Επίσης υπάρχει επιμερισμός ευθυνών και στους μηχανοδηγούς, οι οποίοι φέρονται να μην τήρησαν τους κανονισμούς. Γίνεται λόγος ακόμη για την ανάγκη άμεσου εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου, καθώς διαπιστώνονται χρόνιες παθογένειες, όπως και για την ανάγκη ριζικών αλλαγών σε θέματα μετατάξεων και εκπαίδευσης του προσωπικού.

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι άλλαξε στην πολιτική σκηνή το 2024

LiFO politics / Τι άλλαξε στην πολιτική σκηνή το 2024

Η Βασιλική Σιούτη συζητά με τον Άρη Δημοκίδη και τον Γιάννη Παντελάκη για τα πολυσυζητημένα γεγονότα και πρόσωπα μιας χρονιάς που τα είχε όλα: από εκλογές και ανασχηματισμούς μέχρι απρόσμενες διαγραφές και επεισοδιακές καθαιρέσεις.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
ΥΠΕΞ: Η μεταβατική κατάσταση στην Συρία δε νομιμοποιεί οποιαδήποτε συμφωνία για ΑΟΖ

Πολιτική / ΥΠΕΞ: Η μεταβατική κατάσταση στην Συρία δε νομιμοποιεί οποιαδήποτε συμφωνία για ΑΟΖ

Πηγές του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας τόνισαν ότι τα σύνορα στην περιοχή είναι ευρωπαϊκά και υπογράμμισαν πως το ζήτημα έχει ήδη τεθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω κοινής δήλωσης που συνυπέγραψαν η Ελλάδα, η Αυστρία και η Κύπρος
LIFO NEWSROOM
Μητσοτάκης: Η προστασία των συνόρων είναι αναπόσπαστο μέρος της μεταναστευτικής στρατηγικής

Πολιτική / Μητσοτάκης: Η προστασία των συνόρων είναι αναπόσπαστο μέρος της μεταναστευτικής στρατηγικής

Ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε την ανάγκη για επιπλέον χρηματοδότηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη διαχείριση και την προστασία των συνόρων, συμπεριλαμβανομένων φυσικών κατασκευών
LIFO NEWSROOM
Ζέττα Μακρή: «Οι μαθητές με τη χρήση του 10% θα δίνουν Πανελλήνιες τον Σεπτέμβρη»

Πολιτική / Σκέψεις για Πανελλήνιες και τον Σεπτέμβριο με τη χρήση του 10%, σύμφωνα με τη Ζέττα Μακρή

Η νέα πρόταση για τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου βρίσκεται υπό συζήτηση, ενώ οι αλλαγές στις Πανελλήνιες Εξετάσεις συνεχίζουν να αποτελούν αντικείμενο διαβούλευσης με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές
LIFO NEWSROOM
Μητσοτάκης: «Άνευ όρων η υποστήριξη στην Ουκρανία - Να διαθέσουμε περισσότερα στην άμυνα»

Πολιτική / Μητσοτάκης: «Άνευ όρων η υποστήριξη στην Ουκρανία - Να διαθέσουμε περισσότερα στην άμυνα»

Η σύνοδος διεξάγεται σε μια περίοδο κατά την οποία η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με κρίσιμες προκλήσεις, καθιστώντας τη συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών πιο επιτακτική από ποτέ
LIFO NEWSROOM