Σκληρή κριτική από τους έφηβους βουλευτές στο Φίλη

Σκληρή κριτική από τους έφηβους βουλευτές στο Φίλη Facebook Twitter
Alexandros Michailidis / SOOC
10

Σε αρκετά δύσκολη θέση βρέθηκε νωρίτερα στην αίθουσα της Ολομέλειας ο υπουργός Παιδείας, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις των μαθητών της Βουλής των Εφήβων.

Οι έφηβοι βουλευτές απηύθυναν στον υπουργό ερωτήσεις για την ειδική αγωγή, τα Αρχαία Ελληνικά, το μάθημα των Θρησκευτικών και τις μαθητικές παρελάσεις, ασκώντας σφοδρή κριτική στην πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση.

«Δεν είναι λογικό στην πρώτη γυμνασίου να διδάσκονται περισσότερα Αρχαία από ό,τι Νέα Ελληνικά» σημείωσε ο κ. Φίλης απαντώντας σε ερώτηση για τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και πρόσθεσε ότι «αν κάποιος δεν γνωρίζει καλά τα Αρχαία Ελληνικά, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να μιλήσει καλά ελληνικά».

«Όπως ένα φυτό δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τις ρίζες του, έτσι και τα Νέα Ελληνικά δεν μπορούν να επιβιώσουν χωρίς τα Αρχαία» ήταν η απάντηση του έφηβου βουλευτή Δωδεκανήσου Γιώργου Μπακάλη που προκάλεσε θύελλα χειροκροτημάτων από τους παρευρισκομένους, με τον υπουργό Παιδείας να απαντά: «Μην αντιμετωπίζετε ιδεολογικά το θέμα των Αρχαίων».

Εξίσου έντονη αντιπαράθεση του υπουργού με μαθητή σημειώθηκε και για το μάθημα των θρησκευτικών. Ο έφηβος βουλευτής Αρκαδίας Φώτης Μουρούτσος κατηγόρησε τον κ. Φίλη πως οι απόψεις του για την κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων και της πρωινής προσευχής σε συνδυασμό με την αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας των θρησκευτικών στρέφονται κατά της εθνικής μας ταυτότητας.

«Η δημοκρατία αποτελεί τη βάση της εθνικής μας ταυτότητας. Λέτε ότι δεν σέβομαι το έθνος και την ταυτότητά μας με αυτά που λέω. Είναι λάθος και διχασμός. Δεν θα πάμε ποτέ μπροστά όταν αμφισβητούμε ο ένας τον άλλον. Δεν υπάρχει περιούσιος λαός», ήταν η απάντηση του υπουργού Παιδείας.

Τέλος, αμηχανία προκάλεσε στον υπουργό η ερώτηση της Μαρίας Φλιούρα, μαθήτριας σχολείου ειδικής αγωγής για τα επαγγελματικά δικαιώματα.

«Θα ήθελα εκ μέρους της πολιτείας να εκφράσω την αυτοκριτική ή και την ντροπή μας. Γιατί η ειδική εκπαίδευση στο σύνολό της είναι παραμελημένη», σημείωσε με συστολή ο Νίκος Φίλης, προαναγγέλλοντας την ίδρυση Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου, στο οποίο θα παιδιά που θα φοιτούν θα έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους αποφοίτους ΕΠΑΛ που με το νέο σύστημα θα μπορούν στο τέταρτο έτος να κάνουν πρακτική άσκηση λαμβάνοντας το 75% του βασικού μισθού έχοντας και κοινωνική ασφάλιση.

«Έχουμε πλήρη συνείδηση ότι τα σχολεία σας θέλουν περισσότερο έμπρακτο ενδιαφέρον από την πολιτεία και σας το υποσχόμαστε», κατέληξε ο Υπουργός Παιδείας.

10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

Πολιτική / Η Αθήνα απαντά στον Φιντάν: Κανένα θέμα κυριαρχίας δεν συζητήθηκε - Η Συνθήκη της Λωζάνης είναι σαφής

«Δεν υπήρξε συμφωνία για το πλαίσιο συζήτησης για την οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας», τονίζουν διπλωματικές πηγές σχετικά με τα λεγόμενα του Χακάν Φιντάν
LIFO NEWSROOM
Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Διεθνή / Χακάν Φιντάν: Προκαλεί ξανά με «τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης» και «ομογενείς» στα Δωδεκάνησα

Ο Φιντάν είπε ότι το τουρκικό ΥΠΕΞ «συνεχίζει να προστατεύει με προσοχή τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο», προσθέτοντας ότι «κατά την τελευταία μας επίσκεψη στην Αθήνα, δείξαμε την αποφασιστική μας στάση στο θέμα αυτό»
LIFO NEWSROOM
Debate ΣΥΡΙΖΑ: Η κόντρα Πολάκη - Φάμελλου και οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου

Πολιτική / Debate ΣΥΡΙΖΑ: Η κόντρα Πολάκη - Φάμελλου και οι ανεμογεννήτριες του Γκλέτσου

Το debate ανάμεσα στους υποψήφιους προέδρους του ΣΥΡΙΖΑ είχε διαφωνίες, αιχμές και την ατάκα του Απόστολου Γκλέτσου ότι «οι ανεμογεννήτριες δεν παράγουν ρεύμα, γιατί δεν έχουν μπαταρίες»
LIFO NEWSROOM
Ερντογάν για Τραμπ: «Περιμένουμε να δούμε την στάση των ΗΠΑ για τη Μέση Ανατολή»

Διεθνή / Ερντογάν για Τραμπ: «Περιμένουμε να δούμε την στάση των ΗΠΑ για τη Μέση Ανατολή»

Ο Τούρκος πρόεδρος ξεκαθάρισε πως περιμένει από τη νέα αμερικανική κυβέρνηση να βάλει ένα τέλος στον πόλεμο που τσακίζει τη Μέση Ανατολή και να σταματήσει να στηρίζει τους Κούρδους της Συρίας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

6 σχόλια
Όντως πιστεύω κι εγώ πως τα αρχαία ελληνικά μπορούν να βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό στην κατανόηση και στη βαθύτερη γνώση των νέων ελληνικών. Παρόλα αυτά, δεν ξέρω κατά πόσο είναι δυνατό το (ελληνικό) σχολείο να καταφέρει να διδάξει με τέτοιο τρόπο και σε τέτοιο βάθος τα αρχαία, ώστε πράγματι αυτά να βοηθούν τα παιδιά να κατανοούν καλύτερα τα νέα -νομίζω πως θέλει πολλές ώρες, καταρτισμένους εκπαιδευτικούς που μάλιστα να μπορούν να εξάψουν το ενδιαφέρον των μαθητών για τα αρχαία, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο (τα αρχαία μου φαίνεται είναι από τα λιγότερο "ελκυστικά" μαθήματα για τους περισσότερους). Ίσως την απαραίτητα βαθιά γνώση των αρχαίων που οδηγεί σε καλύτερη γνώση των νέων να μπορούν να λάβουν ελάχιστοι σε τέτοια ηλικία και να απαιτείται αρκετή μελέτη σε ακαδημαϊκό επίπεδο. Οπότε, απ' τη μια δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να καταργηθούν τα αρχαία, αλλά από την άλλη ίσως λίγο περισσότερη έμφαση στα ίδια τα νέα ελληνικά να είχε υψηλότερο οριακό όφελος στη γνώση των τελευταίων (δεδομένης και της μειωμένης σημασίας που δίνεται τώρα στα νέα με εξαιρετικά μεγαλύτερη έμφαση να δίνεται στα αρχαία από μαθητές και καθηγητές), που είναι και το κύριο ζητούμενο. Τώρα αν θα υπάρχει περιθώριο να ενταθεί η διδασκαλία των νέων χωρίς μείωση των αρχαίων δεν το γνωρίζω.. πάντως κάτι τέτοιο θα σήμαινε υψηλότερο ποσοστό γλωσσικών μαθημάτων και μείωση ωρών για θετικές επιστήμες, τέχνες κλπ. Φιλόλογος δεν είμαι, ούτε κάποια μελέτη έχω κάνει στα οφέλη της γνώσης των αρχαίων πάνω στη γνώση των νέων, αλλά σίγουρα για την απόφαση πάνω σ' αυτό το θέμα εκπαιδευτικής πολιτικής δεν πρέπει να βασιζόμαστε στο "ευφυολόγημα" με το δέντρο/φυτό και τις ρίζες. Στο κάτω κάτω ας γίνει μια επιστημονική μελέτη, ας ρωτηθούν ειδικοί σχετικά με το αν μετακίνηση βάρους από τα αρχαία στα νέα μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη γνώση των νέων
Το έχω επισημάνει και παλαιότερα: Τα σημερινά παιδιά, μπαίνοντας στο Γυμνάσιο είναι σαν να βουτάνε στα βαθιά νερά όσον αφορά την αρχαία ελληνική γλώσσα, γιατί εκτός από το λεξιλόγιο, την γραμματική και το συντακτικό, έρχονται για πρώτη φορά αντιμέτωπα με το πολυτονικό σύστημα. Η δική μου η γενιά είχε ήδη διδαχθεί το πολυτονικό σύστημα από το Δημοτικό, και παρ' όλα αυτά ξεκινούσε να διδάσκεται αρχαία από το πρωτότυπο στην Α' Λυκείου και όχι στην Α' Γυμνασίου.Σήμερα, όχι μόνο δυσκολεύονται να αφομοιώσουν όλους αυτούς τους κανόνες της αρχαίας (τόνοι/πνεύματα, μακρά/βραχέα/δίχρονα φωνήεντα, υπογεγραμμένη, συν την δοτική πτώση που ποτέ δεν κατάλαβα γιατί καταργήθηκε) μέσα από τόσες λίγες ώρες διδασκαλίας, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι χάνουν και το νόημα της διδασκαλίας των αρχαίων που είναι το πνεύμα, ο τρόπος σκέψης που τα κείμενα αυτά μετέδωσαν στον πολιτισμένο κόσμο.
Θα συμπλήρωνα επίσης τον κ Φίλη οτι δεν είναι λογικό να μη διδάσκεται το φεησμπουκ και το σναπτσατ εφόσον υπάρχει μαθημα πληροφορικής όπως επίσης και το τεξτινγκ με γκρηκλις. Είναι καιρός να αναμορφώσουμε την εκπαίδευση και να μπούμε στη ληγκα των χωρών που έχουν την εκπαίδευση εξαγώγιμο προιον. Άλλωστε το μπρεξιτ θα αφήσει ένα τεράστιο κενό
Αχ δεν μπορώ με τα τσιτάτα! Έμαθε ο Φίλης για τον "περιούσιο λαό" και το αμολάει σαν απάντηση.Κύριε Υπουργέ μου, ο χαρακτηρισμός αυτός είναι ΜΟΝΟ για τους Εβραίους και την σχέση τους με τον Θεό τους (που κληρονομήσαμε κι εμείς, βεβαίως, αλλά είναι άλλο θέμα). Οι Έλληνες δεν έχουν χαρακτηριστεί ποτέ ως περιούσιος λαός, χώρια που σύμφωνα με το άρθρο δεν κολλάει νοηματικά.Αλλά, θα μου πείτε, έφηβοι είναι, ό,τι μου κατέβει μπορώ να τους λέω, σωστά;
Αν αντελήφθην καλώς ο Φίλης τα τάπωσε τα πιτσιρίκια! Οι τάπες του βέβαια έχουν σαν αφετηρία – κατά την ταπεινή μου άποψη - δύο παράγοντες: Ο πρώτος είναι το «L'État, c'est moi»! Εγώ είμαι η εξουσία και ότι λέω δεν επιδέχεται αμφισβήτησης!!!Ο δεύτερος έχει να κάνει με τις αριστερο-προοδευτικές σοφιστείες που έχει μάθει να λέει απ τα νιάτα του, όταν φοιτούσε στην ΚΝΕ ή οποιοδήποτε άλλο αντίστοιχο καταγώγιο ευνουχισμού των νέων τέλος πάντων. Μια τέτοια σοφιστεία αμόλησε και τα τσάκισε τα βλασταράκια: «Μην αντιμετωπίζετε ιδεολογικά το θέμα των Αρχαίων»!!! Δηλαδή εσύ πως το αντιμετωπίζεις ρε (#$%^@^&*); (βάλτε τον χαρακτηρισμό που δεν μπορώ να βάλω γιατί θα μου το κόψουν). Όταν αμφισβητείς σε κάποιον τον ίδιο τρόπο προσέγγισης ενός θέματος με αυτόν που και σύ το προσεγγίζεις – από άλλη σκοπιά – τότε η τακτική σου είναι απλά άθλια και φασιστική! (και ελπίζω να μη μου κόψετε το σχόλιο γιατί ούτε μπόρεσα να βρω άλλες λέξεις πιο «ουδέτερες», ούτε έχω σκοπό να παραβλέψω αυτή την θλιβερή πραγματικότητα).Όσο για τον άλλο πιτσιρικά που τόλμησε να μιλήσει για εθνική ταυτότητα τι να πεις; Ο έφηβος βουλευτής του είπε ότι η κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων και της πρωινής προσευχής σε συνδυασμό με την αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας των θρησκευτικών στρέφονται κατά της εθνικής μας ταυτότητας.Τι πας και λες αγόρι μου στον άεθνο-διεθνιστή που έφαγε τα νιάτα του για τη Δημοκρατία στη Νικαράγουα (αλλά τώρα δεν ξέρει κατά που πέφτει η Β. Κορέα); Αυτοί όλοι, αν μάχονται κάτι, αυτό είναι η εθνική ταυτότητα. Σου πετάει λοιπόν ένα «Η δημοκρατία αποτελεί τη βάση της εθνικής μας ταυτότητας» επί της κεφαλής και βλέπεις άστρα, πλανήτες και πλάνητες!Ήθελα νάξερα όμως επί Μεταξά, ή επί Κατοχής, που δεν είχαμε Δημοκρατία, δεν είχαμε εθνική ταυτότητα;Η υπουργάρα όμως αφού κοφτά του απαίτησε να πάψει την κριτική («Λέτε ότι δεν σέβομαι το έθνος και την ταυτότητά μας με αυτά που λέω. Είναι λάθος και διχασμός»), μετά του πέταξε σπόντα ότι όλα αυτά είναι ρατσιστικά εμπλέκοντας άμεσα τα περί «περιούσιου λαού», άλλο αν το παιδί μίλησε με αγωνία για την εθνική μας ταυτότητα που βρίσκεται πλέον εν κινδύνω και όχι για κάποια ανωτερότητά μας εθνική ή φυλετική. Άλλωστε το ένα δεν έχει να κάνει με το άλλο παρ όλο που ο Φίλης μέσα στην αριστερο-προοδευτική του θολούρα τα μπλέκει όσο πιο πολύ γίνεται: Το γεγονός ότι αγαπώ το Έθνος μου και είμαι περήφανος γιαυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να νοιώθω και «περιούσιος» και πως βλέπω τους άλλους σαν μιάσματα. Αυτές οι άθλιες γενικολογίες έχουν σαν στόχο να κολλήσουν σε όλους μας την ταμπέλα του Φασίστα, παρ όλο που αυτή η ταμπέλα ταιριάζει πιο πολύ στον ίδιο τον Φίλη. Είπε κι άλλα ο αναίσχυντος! Είπε :«αν κάποιος δεν γνωρίζει καλά τα Αρχαία Ελληνικά, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να μιλήσει καλά ελληνικά»Σίγουρα θα τα μιλάει όσο καλά τα μιλάνε και οι μετανάστες που τα μαθαίνουν τσάτρα-πάτρα και κάνουν μπάμ από μακρυά ότι δεν είναι Έλληνες.Σίγουρα έτσι θα γίνει το όνειρό του κάθε άεθνου πραγματικότητα: θα ενσωματωθούνε επί τέλους οι Έλληνες στους μετανάστες και θα γίνουμε ένας αχταρμάς, όπου ο μόνος διαχωρισμός θα είναι αυτός μεταξύ των εργατών-ζώων και ηγετών-κτηνών. Μια κοινωνία πειθήνιων εργατών-ζώων θα είναι η ιδανική κοινωνία για άτομα του βεληνεκούς Φίλη!!!Πώς να το πω ρε παιδιά; Πρόκειται τουλάχιστον για αθλιότητα! Συγνώμη κιόλας αλλά τι άλλο θα έπρεπε να πω; Μάλλον είμαι και πολύ επιεικής στον χαρακτηρισμό. Ελπίζω και στην δική σας επιείκεια…
Για άλλη μια φορά φαίνεται ότι οι μαθητές της Βουλής των Εφήβων κουβαλάνε όλες τις ιδεοληψίες και τα εθνικιστικά στερεότυπα της ελληνικής κοινωνίας.
Προσοσωπικά χάρηκα με τα " εθνικιστικά στερεότυπα" του παιδιού που εξήρε την σημασία της αρχαίας ελληνικής-κόντρα στην συντριπτική πλειοψηφία της γενιάς του που συνεννοείται με greeklish (και της γενιάς μου δυστυχώς). Εκτός και εάν είσαι και εσύ του δόγματος Ρεπούση περί "νεκρής γλώσσας" οπότε πάω πάσο. Θα σου πρότεινα πάντως ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση να διαβάσεις τις παιδαγωγικές απόψεις του Γιανναρά επί του θέματος της χρησιμότητας των αρχαίων σαν εργαλείο σκέψης, προτού αναπαράγεις ότι κατεβάσει η προοδευτική κούτρα του κάθε φίλη. Γιατί τύποι σαν τον Γιανναρά δυστυχώς μένουν απέξω και αφήνουν Φίληδες απόφοιτους Λυκείου να πιάνουν τα πόστα της πολύπαθης παιδείας..
«Μην αντιμετωπίζετε ιδεολογικά το θέμα των Αρχαίων» by Filis the Great.Ο τύπος που έχει βάλει ακραίους ιδεοληπτικούς (βλέπε Λιάκος) σε καίρια πόστα έχει το θράσος να λέει κάτι τέτοιο