Αντετοκούνμπο: «Στην Ελλάδα μου έλεγαν ότι δεν είμαι Έλληνας επειδή είμαι μαύρος»

Αντετοκούνμπο: «Στην Ελλάδα μου έλεγαν ότι δεν είμαι Έλληνας επειδή είμαι μαύρος» Facebook Twitter
EPA
5

Συνέντευξη στο undefeated παραχώρησε ο Γιάννης Αντετοκούνμπο με το θέμα της συζήτησης να επικεντρώνεται στις αφρικανικές του ρίζες, τα παιδικά του χρόνια και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε.

«Σε πολλούς ανθρώπους που συναντώ τους λέω πως είμαι Αφρικανός. Δεν είμαι μόνο "The Greek Freak"», λέει ο Αντετοκούνμπο. «Δεν έχει σημασία τι πιστεύουν οι άνθρωποι εξαιτίας αυτής της προσφώνησης. Πολλές φορές, όταν ήμουν στην Ελλάδα, μου έλεγαν πως "δεν είσαι Έλληνας, είσαι Νιγηριανός επειδή είσαι μαύρος". Αλλά και το ανάποδο. "Δεν είσαι Αφρικανός. Είσαι Έλληνας, είσαι ο Greek Freak". Αλλά δεν με ενδιαφέρει αυτό. Βαθιά μέσα μου ξέρω ποιος είμαι και από που έρχομαι. Είναι το μόνο που μετράει». 

Όσον αφορά τα παιδικά του χρόνια ,ο σταρ του NBA δήλωσε πως «μεγάλωσα σε ένα νιγηριανό σπίτι. Προφανώς γεννήθηκα στην Ελλάδα και πήγα σχολείο εκεί. Αλλά στο τέλος της ημέρας, όταν γυρνούσα σπίτι, δεν υπήρχε ελληνική κουλτούρα. Υπήρχε καθαρά νιγηριανή κουλτούρα. Έχει να κάνει με την πειθαρχία, τον σεβασμό στους μεγαλύτερους, τις ηθικές αρχές. 

Παραδέχθηκε πως δεν μιλάει ιδιαίτερα καλά κάποια από τις γλώσσες που μιλιούνται στη Νιγηρία. «Καταλαβαίνω λίγα πράγματα. Μπορώ να μετρήσω. Αλλά δεν μου είναι εύκολο. Δεν θα πάω πίσω στο σπίτι στη Νιγηρία και θα καταλάβουν όσα λέω. Είναι κάπως αστείο. Οι δύο γονείς μου είναι από την Νιγηρία, όμως εκεί έχουν 250 διαλέκτους. Η μαμά μου και ο μπαμπάς μου δεν μιλούσαν την ίδια γλώσσα».

Αθλητισμός
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί οι κορυφαίοι οδηγοί στον κόσμο δε φτάνουν στη Formula 1

Αθλητισμός / Γιατί οι κορυφαίοι οδηγοί στον κόσμο δεν φτάνουν στη Formula 1

Το άθλημα είναι πιο δημοφιλές αλλά και πιο ακριβό ποτέ, με τους γονείς των επίδοξων πιλότων της F1 να πρέπει να ξοδέψουν εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια μόνο για τα παιδιά τους να αρχίσουν να τρέχουν σε αγώνες καρτ
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Αργά η γρήγορα θα συνέβαινε κ αυτό ποσό πια να παίξει το κάλο παιδί σε μια χωρά που του φέρθηκε τόσο σκάρτα και τον έκανε Έλληνα μόλις μυρίστηκε δόξα πάνω στις πλάτες του.
Η Ελλάδα, ως μη όφειλε, έχει κληθεί -de facto- να γίνει κράτος μεταναστών, όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς. Και σε ένα βαθμό έχει γίνει. Αυτό ασχέτως αν είναι αρεστό ή όχι ισχύει. Λέω ως μη όφειλε διότι ούτε αποικιοκρατική δύναμη είχε υπάρξει ούτε από μόνη της έχει καμιά οικονομία πόλο έλξης.Το θέμα είναι κάποτε να αποκτήσει μια κατανοητή (για χρόνια ίσχυε το "πόσα χρόνια είστε εδώ παράνομα; όλοι που ήρθαν μέχρι την τάδε ημερομηνία νόμιμοι") και κοινωνικά χρήσιμη μεταναστευτική πολιτική και παράλληλα τρόπους αφομοίωσης και ένταξης των μεταναστών στην εδώ κοινωνία.Ο Αντετοκούμπο είναι Έλληνας πολίτης. Πολιτισμικά το λέει και ο ίδιος ότι είναι Νιγηριανός. Το θέμα κάποτε να κάνεις τους ανθρώπους αυτούς να νιώθουν πολιτισμικά Έλληνες. Αλλά αυτό προϋποθέτει ότι εμείς σεβόμαστε τον ελληνικό πολιτισμό. Ότι τον αγαπάμε τόσο που θέλουμε να τον μοιράστουμε με άλλους. Εμείς εδώ δεν ξέρουμε που παν τα τέσσερα (πχ έχουμε κόμπλεξ να πούμε είμαστε κληρονόμοι της βυζαντινής κληρονομιάς, ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι μας) και μάλλον μισούμε τα άντερά μας (οι μισοί μισούν εμάς και οι άλλοι μισοί "τους άλλους").Η πολυπολιτισμικότητα έχει αποδειχθεί σε πολλά λανθασμένη. Δημιουργεί παράλληλες και μη εφαπτόμενες κοινωνίες. Πολιτισμικά γκέτο. Μόνο ο θεσμικός σεβασμός στην κουτλούρα της χώρας υποδοχής δημιουργεί τα εχέγγυα ένταξης, αφομοίωσης και άρα κοινωνικής ειρήνης.Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι Ελληνοαμερικάνοι στις ΗΠΑ. Την δεκαετία του '60 ζητούσαν ομογενειακά σχολεία όπου τα παιδιά θα μαθαίναν ελληνικά. Όταν κατάλαβαν ότι αυτό δημιουργούσε παιδιά τα οποία είχαν αναφορές σε μια κοινωνία που δεν ήταν αυτή στην οποία ζούσαν οι ίδιοι ζητήσαν να πάνε σε αγγλόφωνα σχολεία.Αλλά όταν λες τέτοια πράγματα εδώ είσαι μάλλον φασίστας ή -ακόμα χειρότερα- ακροκεντρώος.
Θα είχε πραγματικό ενδιαφέρον να μας αποκαλύψει αυτό που νιώθει βαθιά μέσα του όπως ισχυρίζεται προκειμένου να διαπιστώσουμε για μία ακόμη φορά το ρόλο τόσο του φυλετικού παράγοντα όσο και των περιβαλλοντικών παραμέτρων στη διαμόρφωση ταυτότητας και αυτοπροσδιορισμού των ατόμων,καθώς οι ιθαγένειες δεν αποκτώνται επί της ουσίας με το μοίρασμα κενών νοήματος χαρτιών.Είναι γελοίο να τον αποκαλούμε ελληνάρα ή νηγιαριανάρα π.χ. εκτός κι αν ο ίδιος ρητά δηλώσει ότι επιθυμεί το ένα ή το άλλο ή κάποιο τρίτο(ενδεχομένως αμερικανάρα).