Επιστροφή χρημάτων για ψηφιακές αγορές λανσάρει η Apple στην Ε.Ε.

Επιστροφή χρημάτων για ψηφιακές αγορές λανσάρει η Apple στην Ε.Ε. Facebook Twitter
2

Η Apple στο πλαίσιο συμμόρφωσής της με την οδηγία της Κομισιόν περί των δικαιωμάτων του καταναλωτή, τροποποίησε τους όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης της και επιτρέπει πλέον στους Ευρωπαίους να ζητούν επιστροφή χρημάτων για ψηφιακές αγορές, όπως το κατέβασμα εφαρμογών από το App Store, εντός 14 ημερών από την αγορά τους, χωρίς περαιτέρω αιτιολόγηση. Κάτι το οποίο δεν ισχύει στον υπόλοιπο κόσμο, όπου σύμφωνα με τους όρους χρήσης της εταιρείας, κάθε αγορά θεωρείται "τελική" χωρίς δικαίωμα επιστροφής χρημάτων.

Όπως αναφέρει το έγκυρο site - παρατηρητήριο της Apple, 9to5Mac και αναδημοσιεύει το Business Insider, κάθε καταναλωτής εντός της ΕΕ, που πραγματοποίησε μια αγορά από κάποιο από τα ψηφιακά καταστήματα της Apple iTunes και AppStore, έχει το δικαίωμα να ζητήσει να τα χρήματα που ξόδεψε πίσω, μέσα σε δύο εβδομάδες από την παραλαβή απόδειξης αγοράς. 

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι το μέτρο ισχύει για την Βρετανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και τη Γερμανία "και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες". Κάτι που δείχνει να ισχύει και για την Ελλάδα, αφού το κείμενο των όρων και προϋποθέσεων χρήσης του iTunes, στην ελληνική βερσιόν του site της Apple, αναφέρει ρητά ότι "Εάν επιλέξετε να ακυρώσετε την παραγγελία σας, μπορείτε να το κάνετε εντός 14 ημερών από τη λήψη της απόδειξής σας χωρίς να δώσετε συγκεκριμένο λόγο". Στο κείμενο αναφέρεται επίσης, ότι η Apple θα αποζημιώνει τους καταναλωτές, εντός 14 ημερών από την παραλαβή του αιτήματος ακύρωσης, πιστώνοντας το ποσό στο λογαριασμό του χρήστη.

Όπως επισημαίνει το Business Insider, η νέα πολιτική επιστροφής χρημάτων της Apple για αγορές από το iTunes και το AppStore, μπορεί να δίνει το δικαίωμα στους καταναλωτές να 'δοκιμάζουν' μια εφαρμογή, ζητώντας πίσω τα χρήματά τους, μετά το πέρας των δύο εβδομάδων, αλλά μεταφράζεται σε προβλήματα για τις εταιρείες λογισμικού που κατασκευάζουν applications. 

[ΠΗΓΗ 1, 2]

Τech & Science
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Space Race»: Πώς η Ινδία φτάνει στον Άρη για λιγότερο από όσο κόστισε το «Gravity» 

Τech & Science / «Space Race»: Πώς η Ινδία στέλνει διαστημόπλοια στη Σελήνη και στον Άρη με πολύ λιγότερα χρήματα από τις ΗΠΑ

Η Ινδία κατασκευάζει εγχώρια όλα όσα χρειάζεται το διαστημικό της πρόγραμμα, καταφέρνοντας έτσι να ανταγωνίζεται τις ΗΠΑ και τη Ρωσία στην «κούρσα» της διαστημικής εξερεύνησης δαπανώντας πολύ λιγότερα χρήματα
LIFO NEWSROOM
Πάγος: To «life-hack» που δεν ξέρατε ότι χρειάζεστε για την καταπολέμηση του άγχους

Τech & Science / Νιώθετε άγχος; Πώς μπορείτε να επιβραδύνετε τους γρήγορους καρδιακούς παλμούς χρησιμοποιώντας μόνο μια σακούλα πάγου

Καθηγήτρια του Harvard αποκαλύπτει τον απλό τρόπο με τον οποίο μπορείτε να σταματήσετε το άγχος και την ταχυκαρδία «όπως και τα δελφίνια»
LIFO NEWSROOM
New York Times: Η SpaceX μπαίνει «φουριόζα» στο παιχνίδι της διεθνούς κατασκοπείας παρά τις ανησυχίες του Πενταγώνου για τον Έλον Μασκ

Διεθνή / New York Times: Η SpaceX μπαίνει «φουριόζα» στο παιχνίδι της διεθνούς κατασκοπείας παρά τις ανησυχίες του Πενταγώνου για τον Έλον Μασκ

Αξιωματούχοι του Πενταγώνου ανησυχούν για τους πιθανούς δεσμούς του Μασκ με τον Βλάντιμιρ Πούτιν, όπως και για τον κίνδυνο δημιουργίας μονοπωλίου της SpaceX, αλλά δεν μπορούν να αντισταθούν στις αξιόπιστες υπηρεσίες της
LIFO NEWSROOM
«Το αλκοόλ ρέει άφθονο στη φύση, δεν καταναλώνεται μόνο από τους ανθρώπους» λέει επιστημονική έρευνα

Τech & Science / Οι σφήκες μπορούν να καταναλώνουν όσο αλκοόλ θέλουν χωρίς συνέπειες: Έρευνα δείχνει ότι και τα ζώα πίνουν

«Το αλκοόλ δεν καταναλώνεται μόνο από τους ανθρώπους» εξηγεί επιστημονική έρευνα - Τι συμβαίνει με τις φρουτόμυγες - Πώς το αλκοόλ στα φρούτα επηρεάζει την ερωτική διάθεση των εντόμων
LIFO NEWSROOM
Έρευνα: Το Σύμπαν θα είχε «πεθάνει» πριν ένας πίθηκος με πληκτρολόγιο γράψει έργα του Σαίξπηρ

Τech & Science / Έρευνα: Το Σύμπαν θα είχε «πεθάνει» πριν ένας πίθηκος με πληκτρολόγιο γράψει έργα του Σαίξπηρ

Η μελέτη τους δοκίμασε το «θεώρημα του άπειρου πιθήκου», ένα θεωρητικό πείραμα που υποδεικνύει ότι ένας άπειρος χρόνος θα μπορούσε να καταστήσει πιθανό το απίθανο, τοποθετώντας ωστόσο ρεαλιστικά όρια στους πιθήκους που πληκτρολογούν
LIFO NEWSROOM
Κίνδυνοι από τον υδράργυρο στην εγκυμοσύνη- Τι πρέπει να γνωρίζετε

Τech & Science / Κίνδυνοι από τον υδράργυρο στην εγκυμοσύνη - Γιατί οι γυναικολόγοι λένε όχι σε διατροφή με τόνο στην κύηση

Ο υδράργυρος εισέρχεται στην τροφική αλυσίδα κυρίως μέσω της ρύπανσης των θαλασσών και των ποταμών και απορροφάται από τους οργανισμούς μέσω των φυκιών και του πλαγκτού
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Πολυ θετικη κινηση και αποδεικνυει την δυναμη της ΕΕ οταν το θελει. Μου κανει εντυπωση που δεν θα εφαρμοσουν την συγκεκριμενη πολιτικη και στις ΗΠΑ οπου και εδρευει η Apple.
Το δικαίωμα αναιτιολόγητης επιστροφής εντός 14 ημερών για συμβάσεις που συνάπτονται από απόσταση, προβλέπεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία εδώ και πολλά χρόνια, ενώ συγκεκριμένα για την Ελλάδα από τον νόμο 2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών (Άρθρο 4).Ειδικά στις αγορές μέσω internet τα πράγματα δυσκολεύουν (εξ ου και η πρώτη φορά που βλέπουμε κάτι ανάλογο), καθώς η νομοθεσία δίνει γενικά το δικαίωμα στον καταναλωτή να ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης και "να επιστρέψει" το προϊόν στον πωλητή, ενώ αυτός θα του επιστρέψει τα χρήματα. Τεχνικά λοιπόν θα πρέπει να μπορεί να εξασφαλιστεί από τον ηλεκτρονικό πωλητή ότι ο καταναλωτής δεν θα μπορεί να εξακολουθεί να κάνει χρήση του προϊόντος μετά την υπαναχώρηση. Δεν έχω γνώσεις προγραμματισμού και θα πίστευα ότι αυτό θα μπορούσε ήδη να έχει εξασφαλιστεί, αλλά όπως φαίνεται μάλλον ήταν πιο δύσκολο από ότι φαινόταν.Μάλλον γι' αυτό το άρθρο στο τέλος γράφει "αλλά μεταφράζεται σε προβλήματα για τις εταιρείες λογισμικού που κατασκευάζουν applications. Πηγή: www.lifo.gr"Μελλοντικά όμως είναι σίγουρο ότι θα επεκταθεί το μέτρο γενικά.Και κάτι τελευταίο, άσχετο με την Αpple, αλλά σχετικό με την προστασία του καταναλωτή. Δεν είμαι ειδικός στα θέματα προστασίας καταναλωτή, αλλά διαβάζοντας παραπάνω τι προβλέπουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες (μπράβο τον αρθογράφο για την παράθεση του link) και συγκρίνοντάς τα με την ελληνική νομοθεσία, βλέπουμε ότι ενώ οι οδηγίες, στις συμβάσεις από απόσταση, προβλέπουν σαφώς δικαίωμα δοκιμής, αρκεί να μην θιγεί το προϊόν, η ελληνική νομοθεσία το αφήνει λίγο αόριστο και αναφέρει απλά ότι το προϊόν πρέπει να επιστραφεί από τον καταναλωτή "στην αρχική του κατάσταση".Αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στους καταναλωτές που άνοιξαν την συσκευασία και δοκίμασαν έστω και λίγο το προϊόν. Έχω την εντύπωση ότι η νομοθεσία μας δεν είναι σωστά εναρμονισμένη με την ευρωπαϊκή.