Επιστροφή χρημάτων για ψηφιακές αγορές λανσάρει η Apple στην Ε.Ε.

Επιστροφή χρημάτων για ψηφιακές αγορές λανσάρει η Apple στην Ε.Ε. Facebook Twitter
2

Η Apple στο πλαίσιο συμμόρφωσής της με την οδηγία της Κομισιόν περί των δικαιωμάτων του καταναλωτή, τροποποίησε τους όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης της και επιτρέπει πλέον στους Ευρωπαίους να ζητούν επιστροφή χρημάτων για ψηφιακές αγορές, όπως το κατέβασμα εφαρμογών από το App Store, εντός 14 ημερών από την αγορά τους, χωρίς περαιτέρω αιτιολόγηση. Κάτι το οποίο δεν ισχύει στον υπόλοιπο κόσμο, όπου σύμφωνα με τους όρους χρήσης της εταιρείας, κάθε αγορά θεωρείται "τελική" χωρίς δικαίωμα επιστροφής χρημάτων.

Όπως αναφέρει το έγκυρο site - παρατηρητήριο της Apple, 9to5Mac και αναδημοσιεύει το Business Insider, κάθε καταναλωτής εντός της ΕΕ, που πραγματοποίησε μια αγορά από κάποιο από τα ψηφιακά καταστήματα της Apple iTunes και AppStore, έχει το δικαίωμα να ζητήσει να τα χρήματα που ξόδεψε πίσω, μέσα σε δύο εβδομάδες από την παραλαβή απόδειξης αγοράς. 

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι το μέτρο ισχύει για την Βρετανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και τη Γερμανία "και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες". Κάτι που δείχνει να ισχύει και για την Ελλάδα, αφού το κείμενο των όρων και προϋποθέσεων χρήσης του iTunes, στην ελληνική βερσιόν του site της Apple, αναφέρει ρητά ότι "Εάν επιλέξετε να ακυρώσετε την παραγγελία σας, μπορείτε να το κάνετε εντός 14 ημερών από τη λήψη της απόδειξής σας χωρίς να δώσετε συγκεκριμένο λόγο". Στο κείμενο αναφέρεται επίσης, ότι η Apple θα αποζημιώνει τους καταναλωτές, εντός 14 ημερών από την παραλαβή του αιτήματος ακύρωσης, πιστώνοντας το ποσό στο λογαριασμό του χρήστη.

Όπως επισημαίνει το Business Insider, η νέα πολιτική επιστροφής χρημάτων της Apple για αγορές από το iTunes και το AppStore, μπορεί να δίνει το δικαίωμα στους καταναλωτές να 'δοκιμάζουν' μια εφαρμογή, ζητώντας πίσω τα χρήματά τους, μετά το πέρας των δύο εβδομάδων, αλλά μεταφράζεται σε προβλήματα για τις εταιρείες λογισμικού που κατασκευάζουν applications. 

[ΠΗΓΗ 1, 2]

Τech & Science
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι άνδρες ίσως είναι πιο ρομαντικοί από τις γυναίκες, σύμφωνα με έρευνες

Τech & Science / Είναι οι άνδρες πιο ρομαντικοί από τις γυναίκες; Τι λέει η επιστήμη

Αν και οι αντιλήψεις έχουν εξελιχθεί προς μια πιο ισότιμη προσέγγιση στις σχέσεις, παραμένουν έντονα τα στερεότυπα που παρουσιάζουν τους άνδρες ως πιο ρομαντικούς, επειδή αυτό αναμένεται από αυτούς
LIFO NEWSROOM
ΠΟΥ: Έκκληση για προειδοποιητικές ετικέτες για τον καρκίνο και στα αλκοολούχα ποτά

Τech & Science / ΠΟΥ: Έκκληση για προειδοποιητικές ετικέτες για τον καρκίνο και στα αλκοολούχα ποτά

Το αλκοόλ προκαλεί 800.000 θανάτους ετησίως στην Ευρώπη αλλά μόνο ένα μικρό τμήμα του πληθυσμού γνωρίζει τους κινδύνους, αναφέρει σε ανακοίνωσή του o Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Πολυ θετικη κινηση και αποδεικνυει την δυναμη της ΕΕ οταν το θελει. Μου κανει εντυπωση που δεν θα εφαρμοσουν την συγκεκριμενη πολιτικη και στις ΗΠΑ οπου και εδρευει η Apple.
Το δικαίωμα αναιτιολόγητης επιστροφής εντός 14 ημερών για συμβάσεις που συνάπτονται από απόσταση, προβλέπεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία εδώ και πολλά χρόνια, ενώ συγκεκριμένα για την Ελλάδα από τον νόμο 2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών (Άρθρο 4).Ειδικά στις αγορές μέσω internet τα πράγματα δυσκολεύουν (εξ ου και η πρώτη φορά που βλέπουμε κάτι ανάλογο), καθώς η νομοθεσία δίνει γενικά το δικαίωμα στον καταναλωτή να ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης και "να επιστρέψει" το προϊόν στον πωλητή, ενώ αυτός θα του επιστρέψει τα χρήματα. Τεχνικά λοιπόν θα πρέπει να μπορεί να εξασφαλιστεί από τον ηλεκτρονικό πωλητή ότι ο καταναλωτής δεν θα μπορεί να εξακολουθεί να κάνει χρήση του προϊόντος μετά την υπαναχώρηση. Δεν έχω γνώσεις προγραμματισμού και θα πίστευα ότι αυτό θα μπορούσε ήδη να έχει εξασφαλιστεί, αλλά όπως φαίνεται μάλλον ήταν πιο δύσκολο από ότι φαινόταν.Μάλλον γι' αυτό το άρθρο στο τέλος γράφει "αλλά μεταφράζεται σε προβλήματα για τις εταιρείες λογισμικού που κατασκευάζουν applications. Πηγή: www.lifo.gr"Μελλοντικά όμως είναι σίγουρο ότι θα επεκταθεί το μέτρο γενικά.Και κάτι τελευταίο, άσχετο με την Αpple, αλλά σχετικό με την προστασία του καταναλωτή. Δεν είμαι ειδικός στα θέματα προστασίας καταναλωτή, αλλά διαβάζοντας παραπάνω τι προβλέπουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες (μπράβο τον αρθογράφο για την παράθεση του link) και συγκρίνοντάς τα με την ελληνική νομοθεσία, βλέπουμε ότι ενώ οι οδηγίες, στις συμβάσεις από απόσταση, προβλέπουν σαφώς δικαίωμα δοκιμής, αρκεί να μην θιγεί το προϊόν, η ελληνική νομοθεσία το αφήνει λίγο αόριστο και αναφέρει απλά ότι το προϊόν πρέπει να επιστραφεί από τον καταναλωτή "στην αρχική του κατάσταση".Αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στους καταναλωτές που άνοιξαν την συσκευασία και δοκίμασαν έστω και λίγο το προϊόν. Έχω την εντύπωση ότι η νομοθεσία μας δεν είναι σωστά εναρμονισμένη με την ευρωπαϊκή.