Από τις τρεις πιο σημαντικές εταιρείες στην εξέλιξη των έξυπνων κινητών, η Nokia βρίσκεται κατακερματισμένη σε χιλιάδες κομμάτια μετά την εξαγορά της από τη Microsoft, η Apple συνεχίζει δυναμικά στον αυτόνομο δρόμο της ενώ η Google μόλις αγόρασε την τρίτη πιο πρωτοποριακή εταιρεία, μετά τη συμφωνία της με την HTC την οποία επιβεβαίωσε επίσημα χτες o Rick Osterloh, αντιπρόεδρος και υπεύθυνος του τομέα υλισμικού και εξοπλισμού. Ο λόγος για τον οποίο η Google φαίνεται ότι απέκτησε κάτι παραπάνω από την πλειοψηφία της ταϊβανέζικης τηλεφωνικής εταιρείας (ειδικότερα τις ομάδες σχεδιασμού και μηχανικής της HTC) είναι απλός αφού εδώ και πολύ καιρό η Google έχει δηλώσει ότι θέλει να μπει άμεσα στο παιχνίδι και να γίνει μια σημαντική εταιρεία hardware προϊόντων. Ωστόσο, η συμφωνία ύψους 1,1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, προκειμένου η Google να επεκτείνει τις δυνατότητές της στον τομέα των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων (η οποία πρέπει να λάβει έγκριση από αρμόδιους φορείς και να περάσει από μια σειρά διαδικασιών), αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί κατά τις αρχές του 2018.
Στις αρχές του 2016, η Google δημιούργησε ένα νέο τμήμα υλισμικού και όρισε επικεφαλής τον Rick Osterloh (με σπουδαίο παρελθόν στις ένδοξες μέρες της Motorola) για να τρέξει αυτή την νέα ομάδα. Λίγο αργότερα, η εταιρία γέμισε τα διαφημιστικά ταμπλό στα αεροδρόμια και τους δρόμους της Ευρώπης και της Αμερικής με διαφημίσεις που τραβούσαν τα βλέμματα στον ερχομό των πρώτων συσκευών Pixel "Made by Google". Άρα γιατί να μην λέμε τα πράγματα με το όνομά τους; Η Google ετοιμάζεται να μπει δυναμικά κι αυτή στην μάχη εναντίον του iPhone.
Η συμφωνία με την HTC θα ορίζει ότι η Google δεν πρόκειται να πάρει κανένα μερίδιο της εταιρείας, αλλά στοχεύει αποκλειστικά σε επίλεκτους σχεδιαστές και μηχανικούς της ταϊβανέζικης εταιρείας, οπότε ένα μεγάλο μέρος του προσωπικού της γύρω στα 2.000 άτομα θα γίνουν επίσημα Googlers μέσα στους επόμενους μήνες. Είναι γνωστό ότι η ταϊβανέζικη εταιρεία κατασκευής hardware, υπήρξε στο παρελθόν μία από τις σημαντικότερες επιχειρήσεις στον τομέα των smartphones, ωστόσο τα τελευταία χρόνια δυσκολεύτηκε πολύ να ανταγωνιστεί την Apple και την Samsung. Εάν όμως η (μισή σχεδόν) ομάδα της HTC έρθει να συμμαχήσει με έναν τεχνολογικό γίγαντα σαν τη Google, τότε στο παιχνίδι της in-house ανάπτυξης και κατασκευής η Google θα καλύψει ένα πολύ μεγάλο κενό στο προβάδισμα της Apple.
Μπορεί να ακούγεται παράλογο, δεδομένου του αριθμού και της ποιότητας των εφαρμογών που παράγει η Google για το αυτόνομο οικοσύστημα του iOS, αλλά το iPhone αποτελεί άμεση απειλή και στέκεται ως βασικό εμπόδιο στο γενικό στόχο της Google να είναι πανταχού παρούσα σε κάθε συνδεδεμένη στο ίντερνετ συσκευή. Βέβαια, να μην ξεχνάμε ότι η διάσημη φωνητική βοηθός της Apple, η Siri, ψάχνει στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας το Bing αντί για το Google και το Apple Maps δημιουργήθηκε ρητά, μέσα από τα εργαστήρια της Αpple, για να αποφύγει την εξάρτηση της από το Google Maps. Έτσι, λοιπόν, ενώ η Apple κάνει ό,τι μπορει για να ανεξαρτητοποιηθεί από την Google μέσω του σχεδιασμού δικών της υπηρεσιών όπως το Apple Music και το iCloud, η Google στρέφεται στο να γίνει ανεξάρτητη από την Apple φτιάχνοτας ένα πολύ καλό smartphone. Κι ενώ η μια εταιρεία παίρνει σοβαρά τις υπηρεσίες, η άλλη γίνεται ξαφνικά σοβαρή με τα υλικά προϊόντα της, και το τελικό αποτέλεσμα θα είναι μια κλιμάκωση, επιδείνωση και αναπόφευκτα μια σύγκρουση μεταξύ τους. Οι παλιές καλές μέρες που ο Tim Cook και ο Sundar Pichai διαχώριζαν τις διαφορές τους σε ένα ανεπίσημο δείπνο στο Palo Alto έχουν τελειώσει.
Στη χθεσινή ανάρτηση στο blog της Google που ανακοίνωσε τη συμφωνία με την HTC, ο Rick Osterloh χρησιμοποίησε λέξεις που θα μπορούσαν εξίσου εύκολα να βγουν από το στόμα του CEO της Apple: «Ο στόχος της ομάδας μας είναι να προσφέρουμε την καλύτερη Google εμπειρία σε υλικό, λογισμικό και υπηρεσίες - να προσφέρουμε τον κόσμο». Άρα όλοι καταλαβαίνουμε ότι το hardware δεν αποτελεί πια χόμπι για την Google, είναι ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο για την εξέλιξή της, όπως είναι και το λειτουργικό σύστημα Android και οι διάσημες υπηρεσίες της σαν το YouTube. Γιατί αν πρέπει να είσαι ρεαλιστής στην εξέλιξη της τεχνολογίας αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο πρέπει να γίνονται τα πράγματα σήμερα: είτε ενσωματώνεις και τα τρία στοιχεία σε μια συνεκτική πρόταση για τους καταναλωτές - όπως κάνει η Apple και η Microsoft με την Surface γραμμή της για Windows PC - είτε μένεις πίσω απ' όλους εκείνους που το κάνουν πρώτοι.