Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα μικρά παιδιά που περνούν πολύ χρόνο σε οθόνες, φαίνεται να αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες στις γλωσσικές τους δεξιότητες.
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Frontiers in Developmental Psychology», τα παιδιά των οποίων οι γονείς χρησιμοποιούν πολύ οθόνες, αλλά και τα ίδια, τείνουν να έχουν φτωχότερες γλωσσικές δεξιότητες.
Επιστήμονες στην Εσθονία εξέτασαν με τη βοήθεια ερωτηματολογίων τους γονείς περισσότερων από 420 παιδιών ηλικίας 2,5-4 ετών, σχετικά με τη χρήση της οθόνης από τους ίδιους και από τα παιδιά τους, αλλά και τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών. Έπειτα, ταξινόμησαν τόσο τα παιδιά όσο και τους ενήλικες σε τρεις ομάδες χρήσης οθόνης: υψηλή, μέτρια και χαμηλή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από τις απαντήσεις και αναλύοντας τα δεδομένα, διαπίστωσαν ότι οι γονείς που χρησιμοποιούν πολύ τις οθόνες έχουν επίσης παιδιά που χρησιμοποιούν πολύ τις οθόνες. Παράλληλα, εντόπισαν ότι ο μεγαλύτερος χρόνος χρήσης οθόνης από τα παιδιά, συνδέεται με φτωχότερες γλωσσικές δεξιότητες.
Τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν λιγότερο τις οθόνες είχαν υψηλότερη βαθμολογία τόσο στη γραμματική όσο και στο λεξιλόγιο, ενώ επιπλέον καμία μορφή χρήσης οθόνης δεν είχε θετική επίδραση στις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών.
«Ενώ η ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων και το παιχνίδι ορισμένων εκπαιδευτικών παιχνιδιών μπορεί να προσφέρουν ευκαιρίες γλωσσικής εκμάθησης, ιδίως για τα μεγαλύτερα παιδιά, η έρευνα δείχνει ότι ο παράγοντας με τη μεγαλύτερη επιρροή κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους είναι η καθημερινή λεκτική αλληλεπίδραση γονέα-παιδιού», ανέφερε σχετικά με τα αποτελέσματα η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Τάρτου, Τίια Τούλβιστε.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ