Η Amazon δέχεται σφοδρή κριτική από περιβαλλοντικές ομάδες και πελάτες της στη Βρετανία μετά το λανσάρισμα μιας νέας σειράς συσκευασιών από πλαστικό, οι οποίες δεν είναι ανακυκλώσιμες.
Ενώ τα σουπερμάρκετ και γενικότερα οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου μειώνουν τη χρήση πλαστικού μίας χρήσης, η μεγαλύτερη εταιρεία διαδικτυακού εμπορίου ξεκίνησε να αποστέλλει τα μικρά αντικείμενα μέσα σε πλαστικούς φακέλους. Η συγκεκριμένη επιλογή φαίνεται πως έχει να κάνει με τη δυνατότητα που θα έχει έτσι κάθε φορτηγό να μεταφέρει περισσότερα δέματα.
Στη Βρετανία, αυτή η νέα τακτική της εταιρείας προκαλεί αντιδράσεις. Η Άντριαν Φλέτσερ, από τη Γλασκόβη είναι ανάμεσα σε όσους διαμαρτυρήθηκαν προς την εταιρεία. Θεώρησε τη συγκεκριμένη κίνηση ένα «μεγάλο πισωγύρισμα» στη μάχη κατά του πλαστικού.
«Ο άνδρας μου είναι ανάπηρος και βασιζόμαστε πολύ στην Amazon και σε άλλες εταιρείες που κάνουν διανομές κατ΄οίκον. Το προηγούμενο διάστημα οι μικρές παραγγελίες μας έφθαναν σπίτι μέσα σε χαρτονένιες συσκευασίες, εύκολα ανακυκλώσιμες. Όμως εδώ και μερικούς μήνες η Amazon ξεκίνησε να χρησιμοποιεί πλαστικούς φακέλους. Προσπαθώ να ανακυκλώνω με συνέπεια όλες τις συσκευασίες, όμως δεν μπορώ να το κάνω σε αυτή την περίπτωση», λέει. «Τους ζήτησα να μην στέλνουν τις παραγγελίες μου σε πλαστικές συσκευασίες όμως με αγνόησαν». προσθέτει.
Πιστεύεται πως η Amazon στέλνει περίπου 4 με 5 δισεκατομμύρια δέματα σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο. Τον Φεβρουάριο δημοσίευμα της Washington Post είχε αναφέρει πως οι νέοι φάκελοι της Amazon έχουν προκαλέσει πολλά προβλήματα σε κέντρα ανακύκλωσης στις ΗΠΑ καθώς οι πελάτες λανθασμένα τους έριχναν σε κάδους ανακύκλωσης.
H Amazon ερωτήθηκε για το θέμα από τον Guardian. «Η αποστολή μας είναι να δίνουμε την καλύτερη εμπειρία στους πελάτες μας. Συνεργαζόμαστε με κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο προκειμένου συνεχώς να βελτιώνουμε το σχέδιο των συσκευασιών μας και να καθιερώσουμε νέους, φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους συσκευασίας που μειώνουν τα σκουπίδια και διασφαλίζουν πως τα προϊόντα μας θα φθάνουν άθικτα και χωρίς ελαττώματα στους πελάτες μας». Στην απάντηση επίσης τονίζεται πως η εταιρεία λαμβάνει υπόψιν τις παρατηρήσεις των πελατών της.