Μία εκπληκτική συλλογή μπλοκ ζωγραφικής όπου ο Πάμπλο Πικάσο δίδασκε τη μεγαλύτερη κόρη του σκίτσο και χρώμα, ανακάλυψε η εγγονή τού μεγάλου ζωγράφου.
Το μπλοκ είναι γεμάτο ζωηρές και παιχνιδιάρικες σκηνές -ζώα, πουλιά, κλόουν, ακροβάτες, άλογα και περιστέρια.
Τα πρόχειρα αυτά γρήγορα έργα δημιούργησε για την Μάγια όταν εκείνη ήταν μεταξύ 5 και 7 ετών, ώστε να της μάθει πώς να ζωγραφίζει. Σε κάποιες σελίδες φαίνονται οι πραγματικά εντυπωσιακές προσπάθειες της μικρής να μιμηθεί τον πατέρα της. Μάλιστα, βαθμολογούσε κάποια από αυτά τα πρόχειρα έργα του πατέρα της, με μια σκηνή τσίρκου να παίρνει «10».
Ο Πικάσο σχεδίασε μονοκονδυλιά, χωρίς να σηκώσει από το χαρτί το μολύβι του, απλούς αλλά πανέμορφους αετούς ενώ έφτιαξε και δύο εικόνες μιας αλεπούς που προσπαθεί να φτάσει τα σταφύλια - έργο που εμπνεύστηκε από τον Γάλλο μυθογράφο Ζαν δε λα Φοντέν- με τη Μάγια να χρωματίζει μία από αυτές.
Η μέχρι σήμερα αθέατη αυτή συλλογή περιλαμβάνει θαυμάσιες οριγκάμι κατασκευές πουλιών που έφτιαξε ο Πικάσο για τη Μάγια από προσκλήσεις εκθέσεων - Αν οι οριγκάμι αυτές δημιουργίες ήταν φτιαγμένες από προσκλήσεις δικών του εκθέσεων, παραμένει ασαφές.
Η εγγονή του, Diana Widmaier-Ruiz-Picasso, ανακάλυψε τα έργα αυτά τυχαία ενώ σκάλιζε οικογενειακά αποθηκευμένα κειμήλια. Η ίδια τα έδειξε στη, σήμερα 86χρονη μητέρα της Μάγια, την οποία αμέσως κατέκλυσαν οι αναμνήσεις.
«Είπε 'ασφαλώς αυτά είναι τα μπλοκ ζωγραφικής από όταν ήμουν μικρή'. Τείνουμε να οπτικοποιούμε τα πράγματα στην οικογένεια, έτσι αμέσως βυθίστηκε σε εκείνη την εποχή. Ήταν μια πολύ συγκινητική στιγμή, όχι μόνο γιατί μιλάμε για έναν από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες, αλλά και γιατί το έκανε πολύ ανθρώπινο. Ήμουν ενθουσιασμένη και μετά συγκινήθηκα» λέει η Νταϊάνα στον Observer.
Ο Πικάσο που πέθανε το 1973, είχε διδαχτεί τη ζωγραφική από τον πατέρα του, «οπότε αυτό ήταν κάτι φυσικό να κάνει κι ο ίδιος» με τη Μάγια, λέει η εγγονή, προσθέτοντας πως «κάποιες φορές εκείνη φτιάχνει μια εικόνα και εκείνος κάνει άλλη, δείχνοντάς της το σωστό τρόπο. Άλλες φορές αποτυπώνουν διαφορετικές σκηνές. Συχνά εκείνος χρησιμοποιεί ολόκληρη τη σελίδα για να ζωγραφίσει κάτι συγκεκριμένο».
Η Μάγια θυμάται πως, κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, τα χρωματιστά μολύβια και τα σημειωματάρια ήταν σε έλλειψη: «Αυτός ήταν ο λόγος που μάλλον ο πατέρας μου έγραφε στα τετράδιά μου και χρωμάτιζε με τα μολύβια μου. Έχω ακόμη έντονες αναμνήσεις από αυτές τις στιγμές, όταν συναντιόμασταν στην κουζίνα να ζωγραφίσουμε μαζί. Ήταν το μόνο σημείο του διαμερίσματος που ήταν ζεστό».
Με πληροφορίες από Guardian