Υπάρχουν πολλοί που ξοδεύουν χρόνο ώστε να «στήσουν» ένα σκηνικό με φυτά και ράφια με βιβλία ως φόντο πριν ξεκινήσουν μία βιντεοκλήση.
Πλέον, αυτά τα πρόσωπα δικαιώνονται, καθώς σχετική έρευνα δείχνει ότι το φόντο παίζει ρόλο στην εντύπωση που δίνουν, για παράδειγμα σε ένα online meeting. Σύμφωνα με την έρευνα, ένα φόντο με φυτά ή ράφια με βιβλία κάνει τον ομιλητή να δίνει καλύτερη εντύπωση στους άλλους που μετέχουν στη βιντεοκλήση.
Από την άλλη, αν κάποιος θέλει να πρωτοτυπήσει θα πρέπει να το ξανασκεφτεί, αναφέρουν οι ερευνητές από το τμήμα ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Durham, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση είναι λιγότερο πιθανό να φανούν αξιόπιστοι ή ικανοί στους συνομιλητές τους.
Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότερα από 160 άτομα, που αξιολόγησαν φωτογραφίες ανθρώπων που είχαν διαφορετικό φόντο και ποικίλες εκφράσεις. Συγκεκριμένα, συγκεντρώθηκαν 72 φωτογραφίες, 18 λευκών ανδρών και 18 λευκών γυναικών που είτε χαμογελούσαν, είτε είχαν ουδέτερη έκφραση.
Το φόντο πίσω τους ήταν ένα σαλόνι, μια θολή εικόνα σαλονιού, μια βιβλιοθήκη, φυτά εσωτερικού χώρου, ένας κενός τοίχος και ένας θαλάσσιος ίππος μπροστά από ένα παγόβουνο. Σε όλες τις φωτογραφίες τα άτομα ήταν τοποθετημένα έτσι ώστε να φαίνεται ότι συμμετέχουν σε βιντεοκλήση.
Σύμφωνα με την έρευνα, μπροστά από το σαλόνι ή το πρωτότυπο σκηνικό με τον θαλάσσιο ίππο είναι λιγότερο πιθανό ο συνομιλητής να θεωρηθεί έμπιστος ή ικανός. Σημαντικό ρόλο, σύμφωνα με την έρευνα, παίζει και το φύλο. Οι γυναίκες είχαν περισσότερες πιθανότητες να θεωρηθούν πιο έμπιστες και ικανές, ανεξάρτητα από το φόντο. Επίσης η χαρούμενη έκφραση του προσώπου βοηθά σε αυτό.
«Προσπαθήστε να αποφύγετε να έχετε για φόντο ένα καινοτόμο σκηνικό ή τον προσωπικό σας χώρο. Ένα θολό σκηνικό είναι εντάξει, αλλά το ιδανικό είναι να έχετε πίσω σας φυτά ή βιβλιοθήκες», συμβούλευσε ο Πάντι Ρος, αναπληρωτής καθηγητής στο πανεπιστήμιο Durham.
Με πληροφορίες από Guardian