Έξι άνθρωποι θεωρούνται νεκροί μετά την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key της Βαλτιμόρης νωρίς το πρωί της Τρίτης 26 Μαρτίου (περίπου 07:30 ώρα Ελλάδος), όταν το φορτωμένο με κοντέινερ φορτηγό πλοίο Dali προσέκρουσε πάνω σε έναν από τους πυλώνες
Η γέφυρα Francis Scott Key αποτελούσε είσοδο στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, το πιο πολυσύχναστο στις ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και ένατο πιο πολυσύχναστο συνολικά. Η ακριβής αιτία της πρόσκρουσης δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, αλλά το πλοίο έδειξε να παθαίνει μπλακ άουτ και εξέπεμψε σήμα κινδύνου πριν συγκρουστεί στη γέφυρα.
Ο Κλέι Ντάιμοντ, εκτελεστικός διευθυντής και γενικός σύμβουλος της Ένωσης Αμερικανών Πιλότων, δήλωσε ότι ο πιλότος του πλοίου που προσέκρουσε στη γέφυρα της Βαλτιμόρης το πρωί της Τρίτης, έκανε «ό,τι μπορούσε να πράξει» για να επιβραδύνει το πλοίο και να το εμποδίσει να παρασυρθεί προς τη γέφυρα.
«Λίγα λεπτά πριν από τη γέφυρα, υπήρξε ολικό μπλακ άουτ στο πλοίο, δηλαδή το πλοίο έχασε την ισχύ των μηχανών και την ηλεκτρική ενέργεια, ήταν ένα πλήρες μπλακ άουτ», δήλωσε ο Ντάιμοντ στο CNN, o οποίος βρίσκεται σε στενή επικοινωνία με την Ένωση Πιλότων του Μέριλαντ μετά την κατάρρευση της γέφυρας. Αν και τα φώτα επανήλθαν με τη χρήση μιας γεννήτριας έκτακτης ανάγκης που ενεργοποιήθηκε μετά το αρχικό μπλακ άουτ, η μηχανή του πλοίου δεν επανήλθε ποτέ.
Σύμφωνα με τον Ντάιμοντ, ο πιλότος του πλοίου έδωσε μια σειρά από κατάλληλες εντολές, ζητώντας τόσο ένα σκληρό πηδάλιο προς τα αριστερά όσο και την ρίψη της άγκυρας προκειμένου να σταματήσει τον πλου του τεράστιου container ship. Ήταν επίσης εκείνος που ζήτησε τη διακοπή της κυκλοφορίας στη γέφυρα όταν συνειδητοποίησε την απειλή. «Αυτά ήταν όλα τα κατάλληλα βήματα, αλλά συνέβη τόσο γρήγορα και με τόσο μικρό χρονικό περιθώριο (...) κανένας από αυτούς τους ελιγμούς δεν ήταν αρκετός», δήλωσε.
Το φορτηγό πλοίο Dal κρατήθηκε για λίγο στη Χιλή πέρυσι, για θέμα πρόωσης
Το φορτηγό πλοίο Dali με σημαία Σιγκαπούρης, κρατήθηκε για λίγο στη Χιλή τον περασμένο Ιούνιο για ένα πρόβλημα πρόωσης, δήλωσε το Ναυτικό της Χιλής στο CNN. Ένας επιθεωρητής διαπίστωσε ότι οι μετρητές πίεσης για το σύστημα θέρμανσης του πλοίου ήταν «μη αναγνώσιμοι» και κρατήθηκε στο λιμάνι του Σαν Αντόνιο στις 27 Ιουνίου 2023, δήλωσε εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού το βράδυ της Τρίτης (26/3).
«Ο επιθεωρητής της λιμενικής πολιτείας έδωσε προθεσμία για την επίλυση της έλλειψης πριν το πλοίο αποπλεύσει, η οποία ολοκληρώθηκε και επαληθεύτηκε επί τόπου από τον επιθεωρητή την ίδια ημέρα», δήλωσε ο εκπρόσωπος. Πραγματοποιήθηκε στο μεγαλύτερο λιμάνι της Χιλής, το οποίο κατηγοριοποίησε την ανεπάρκεια του πλοίου ως σχετική με «την πρόωση και τα βοηθητικά μηχανήματα».
Δεν ήταν η πρώτη φορά που το Dali κρατήθηκε σε ξένο λιμάνι.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είχε επιθεωρηθεί 27 φορές από τη ναυπήγησή του το 2015 και είχε δύο «ελλείψεις» εκτότε, σύμφωνα με τα αρχεία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Πληροφοριών Ποιότητας Ναυτιλίας (Equasis). Το Dali είχε εμπλακεί σε ένα περιστατικό το 2016 στο λιμάνι της Αμβέρσας, όπως επιβεβαίωσαν στο CNN λιμενικοί.
Η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης, τη σημαία της οποίας έφερε το πλοίο Dali, δήλωσε ότι τα πιστοποιητικά του πλοίου που καλύπτουν τη δομική του ακεραιότητα και τη λειτουργικότητα του εξοπλισμού του, ήταν έγκυρα. Ανέφερε επίσης ότι το πλοίο είχε περάσει από δύο ξεχωριστές επιθεωρήσεις τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του 2023.