Επικεφαλής αεροπορικής εταιρείας ζητάει από επιβάτες να πάρουν το τρένο αντί για το αεροπλάνο και ο λόγος έχει να κάνει με την κλιματική αλλαγή.
Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM θα ήθελε να εξυπηρετεί πολύ λιγότερους ανθρώπους στη σύντομη διαδρομή μεταξύ του αεροδρομίου Σίπχολ του Άμστερνταμ και των Βρυξελλών και για αυτό προτίθεται ακόμα και να τους αγοράσει εισιτήρια τρένου.
«Αν υπάρχουν συνδέσεις, αν οι συνδέσεις είναι καλές, αν φτάνουν στο Σίπχολ, αν εκτελούνται και τα Σαββατοκύριακα, είμαστε περισσότερο από πρόθυμοι να σταματήσουμε να πετάμε προς τις Βρυξέλλες», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Μαριάν Ρίντελ της εταιρείας στο POLITICO, προσθέτοντας: «Μετακινούμε τους πελάτες μας από το αεροπλάνο στο τρένο».
Η τοποθέτηση αυτή έρχεται ως συνέπεια του γεγονότος πως οι αεροπορικές εταιρείες δέχονται σφοδρές πιέσεις για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα με τις σύντομες πτήσεις να πρόκειται να αντικατασταθούν από πολύ καθαρότερες μεταφορές με το τρένο. Η KLM αντιμετωπίζει το πρόσθετο πρόβλημα ότι το Σίπχολ αγγίζει τη μέγιστη χωρητικότητά του όσον αφορά στις πτήσεις, και η ολλανδική κυβέρνηση προσπαθεί να περιορίσει τον αριθμό των απογειώσεων και προσγειώσεων για να μειώσει και την ηχορύπανση.
«Είναι σκανδαλώδες το γεγονός ότι σε μια εποχή κλιματικής έκτακτης ανάγκης εξακολουθούμε να έχουμε αυτά τα επιπλέον δρομολόγια», δήλωσε ο Βίκτορ Θεβένετ, από την ομάδα για το κλίμα Transport & Environment. «Αυτές οι πτήσεις μεταξύ Βρυξελλών και Άμστερνταμ έχουν 14 φορές μεγαλύτερο αντίκτυπο στο κλίμα από ό,τι το τρένο».
Τρένα αντί για αεροπλάνα αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα
Η προσέγγιση της Μαριάν Ρίντελ συμπίπτει με εκείνη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θέτει ως φιλόδοξο στόχο να διασφαλίσει ότι οι μετακινήσεις κάτω των 500 χιλιομέτρων θα είναι ουδέτερες ως προς το CO2 έως το 2030. Για την επικεφαλής της KLM, η οποία είναι πρώην διευθύνουσα σύμβουλος των κρατικών σιδηροδρόμων, αυτό σημαίνει τρένα αντί για αεροπλάνα στη διαδρομή των 200 χιλιομέτρων μεταξύ του ολλανδικού και του βελγικού αεροδρομίου, μια πτήση που διαρκεί 55 λεπτά, ενώ η διαδορρμή δεν ξεπερνά τα 100 λεπτά με τρένο υψηλής ταχύτητας από το κέντρο της μίας πόλης στο κέντρο της άλλης.
Όμως, ένα μεγάλο πρόβλημα στην κατάργηση των τεσσάρων καθημερινών πτήσεων μεταξύ του Σίπχολ και των Βρυξελλών είναι ότι η σιδηροδρομική εναλλακτική λύση δεν είναι στο ύψος των περιστάσεων, με ιδιαίτερο πρόβλημα τα πρωινά δρομολόγια και τα δρομολόγια του Σαββατοκύριακου. «Πρέπει να επιλύσουμε μερικά σημεία συμφόρησης προτού μπορέσουμε πραγματικά να το εφαρμόσουμε», δήλωσε η Ρίντελ προσθέτοντας ότι θέλει αυτό να συμβεί το συντομότερο δυνατό. Στο πλαίσιο των προσπαθειών για λιγότερες πτήσεις, η KLM αγόρασε σιερά θέσεων στο τρένο υψηλής ταχύτητας Thalys.
Δεν είναι πάντως μόνο ο ολλανδικός αερομεταφορέας, που θέλει να εξυπηρετήσει λιγότερους επιβάτες. Η γερμανική Lufthansa συνεργάζεται εδώ και καιρό με τον κρατικό σιδηρόδρομο Deutsche Bahn για να μεταφέρει τους επιβάτες από τον γιγαντιαίο κόμβο της Φρανκφούρτης σε τρένα αντί για πτήσεις με ανταπόκριση. Η αδελφή αεροπορική εταιρεία της KLM, η Air France, έχει κάνει το ίδιο με την SNCF.
Με πληροφορίες από το Politico