Η 24χρονη Σάνον Σμιθ δεν ήταν πάντοτε πλούσια. Για χρόνια εργαζόταν ως σερβιτόρα και μέσα στην πανδημία ως προπονήτρια, αλλά αποφάσισε να αλλάξει καριέρα. Τώρα εργάζεται μόλις δύο ώρες την ημέρα κερδίζοντας 8.000 δολάρια μέσω Instagram και TikTok και έγραψε στο αμερικανικό CNBC πώς τα κατάφερε, μαζί με μερικές γενικές συμβουλές.
«Όπως εκατομμύρια Αμερικανοί, βρέθηκα χωρίς δουλειά κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αρχικά, απολύθηκα από τη δουλειά μου ως σερβιτόρα. Στη συνέχεια, άρχισα να εργάζομαι διαδικτυακά ως προπονήτρια, αλλά η δουλειά απαιτούσε 10ωρες βάρδιες τις εργάσιμες ημέρες και έβγαζα μόνο 1.000 με 2.000 δολάρια το μήνα», περιγράφει η νέα γυναίκα.
«Έτσι, τον Ιούλιο του 2021, αποφάσισα να κάνω στροφή στην απασχόληση μου. Με την επιχειρηματική εμπειρία που είχα αποκτήσει άρχισα να χρησιμοποιώ τους λογαριασμούς μου στο TikTok και στο Instagram για να προωθώ εργαλεία και προγράμματα διαδικτυακά. Μέχρι τον Οκτώβριο, η επιχείρηση είχε αποκτήσει κίνηση και οι ακόλουθοι μου στο TikTok αυξήθηκαν πάνω από τις 40.000. Από τότε, κερδίζω περίπου 8.000 δολάρια το μήνα «παθητικό εισόδημα», ακόμα και από εκπαιδευτικά προγράμματα που είχα γράψει πριν από μήνες, και στα οποία εγγράφονται ακόμα νέοι συνδρομητές.
Όταν άλλοι με ρωτούν πώς μπορούν να δημιουργήσουν μια επιχείρηση με παθητικό εισόδημα, τους λέω ότι στην αρχή χρειάζεται πολλή δουλειά, αλλά μακροπρόθεσμα θα αποδώσει.
Αυτές είναι οι καλύτερες συμβουλές μου:
Αυτοματοποιήστε την επιχείρησή σας
Για να δημιουργήσετε παθητικό εισόδημα, δημιουργήστε αυτόματα συστήματα από την αρχή της επιχειρήσής σας. Αυτό θα σας εξοικονομήσει πολύ χρόνο, επειδή οι πιο βασικές εργασίες σας θα εκτελούνται στον «αυτόματο πιλότο.»
Δημιουργήστε ένα προϊόν που απαιτεί λίγη «συντήρηση»
Ξεκίνησα το επιχειρηματικό μου ταξίδι ως προπονήτρια. Διαπίστωσα όμως ότι η πώληση μιας υπηρεσίας προπόνησης στους πελάτες μου έναν προς έναν, σήμαινε ότι πάντα θα αντάλλαζα τον χρόνο μου με χρήματα. Για να αποκτήσετε παθητικό εισόδημα, πρέπει να προσφέρετε ένα προϊόν που δεν απαιτεί τόσο πολλή ενέργεια για τη δημιουργία και την παράδοσή του.
Το να δουλεύω «μεσιτικά» έλυσε αυτό το πρόβλημα- σήμερα πουλώ προϊόντα και υπηρεσίες από άλλα brands που δεν χρειάζεται να παραδώσω προσωπικά. Ο στόχος είναι να δημιουργήσω ένα προϊόν μία φορά και να το πουλήσω ξανά και ξανά σε βάθος χρόνου με λίγη προσωπική δουλειά . Μερικά παραδείγματα: ψηφιακά μαθήματα, συνδρομές σε διαδικτυακές κοινότητες και εφαρμογές.
Δημιουργήστε «χωνιά» αυτόματων πωλήσεων
Ένα «χωνί πωλήσεων» είναι η διαδικασία που βιώνει ένας πελάτης πριν φτάσει στην αγορά. Με την επιχείρησή μου, οι πελάτες με βρίσκουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στη συνέχεια κινούνται στο «χωνί» πωλήσεων: εγγράφονται στη λίστα email μου και τους στέλνω εκεί οι προσφορές. Οι πελάτες προστίθενται αυτόματα στη λίστα email και βλέπουν τα προϊόντα χωρίς να χρειάζεται να κάνω τίποτα.
Ρυθμίστε έναν αυτόματο σύστημα απαντήσεων στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Ο «κανόνας των επτά» είναι ένας από τους παλαιότερους κανόνες στο μάρκετινγκ. Βασισμένος σε έρευνα του Dr. Jeffrey Lant, λέει ότι πρέπει να επικοινωνήσετε με έναν υποψήφιο πελάτη επτά φορές μέσα σε 18 μήνες πριν αυτός είναι έτοιμος να αγοράσει ένα προϊόν.
Αλλά στις μέρες μας, με τόσες πολλές διαδικτυακές διαφημίσεις, μπορεί να χρειαστεί να επικοινωνείτε με τους πιθανούς πελάτες ακόμη πιο συχνά για να κάνετε μια πώληση. Στέλνω αυτόματα καθημερινά μηνύματα σε υποψήφιους πελάτες που δεν έχουν αγοράσει το προϊόν μου, μέχρι να αγοράσουν ή να διαγραφούν.
Μην προσπαθείτε να ανακαλύψετε ξανά τον τροχό
Βλέπω πολλούς ανθρώπους να προσπαθούν πολύ σκληρά να ανακαλύψουν ξανά τον τροχό με αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να βάλουν την επιχείρησή τους στο προσκήνιο.
Αλλά μετά την απόκτηση 109.100 ακολούθων στο TikTok, έμαθα ότι το κλειδί για να γίνεις viral και να αυξήσεις το κοινό σου είναι να μελετάς τι λειτουργεί για τους άλλους. Σίγουρα, θέλετε να είστε πρωτότυποι, αλλά θα πρέπει να δημοσιεύετε περιεχόμενο που οι άνθρωποι βρίσκουν ήδη ενδιαφέρον.
Χρησιμοποιήστε αυτή τη διαδικασία για να δώσετε τη δική σας πινελιά στις αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
-Μελετήστε τι συζητούν άλλοι άνθρωποι στη θέση σας. Για παράδειγμα, αν πουλάτε προϊόντα ευεξίας, υπάρχει μια συγκεκριμένη συζήτηση που εξελίσσεται, στην οποία θα μπορούσατε να συνεισφέρετε, ή ερωτήσεις που κάνουν συχνά οι άνθρωποι στα σχόλια και στις οποίες θα μπορούσατε να απαντήσετε. Χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες για να καθορίσετε το μήνυμά σας ή τις πληροφορίες και τις συμβουλές που θα μοιραστείτε.
-Δώστε έμφαση στα μοτίβα που χρησιμοποιούνται. Οι επιτυχημένοι ανταγωνιστές σας δημοσιεύουν πολλές ιστορίες ή χορούς (στο TikTok) με τις συμβουλές να περνούν ως κείμενο μπροστά στην οθόνη; Οι λεζάντες τους είναι μακροσκελείς ή το περιεχόμενο της ανάρτησης μιλάει από μόνο του; Σημειώστε ποιες μορφές έχουν απήχηση και σκεφτείτε τρόπους με τους οποίους θα μπορούσατε να κάνετε κάτι παρόμοιο.
-Εστιάστε στα hashtags και τους ήχους που κερδίζουν έδαφος. Αποθηκεύστε ήχους και hashtags που βλέπετε στην πλατφόρμα στην οποία εργάζεστε. Προσθέστε αυτά τα στοιχεία στο περιεχόμενό σας για να φτάσει το μήνυμά σας σε όσο το δυνατόν περισσότερους.
Επικεντρωθείτε στην επίλυση ενός προβλήματος
Ο κύριος στόχος κάθε επιχείρησης είναι να πουλήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Στην τελική, κανείς δεν ενδιαφέρεται για το τι πουλάτε - οι άνθρωποι ενδιαφέρονται για τους δικούς τους στόχους, τα δικά τους όνειρα και τα δικά τους προβλήματα. Θέλετε να προωθήσετε έμμεσα το προϊόν σας με τρόπο που να αναδεικνύει πώς μπορεί να συμβάλει στην κάλυψη των αναγκών του κοινού σας ή να βοηθήσει στην επίτευξη κάποιου στόχου.
Για να πουλήσετε στο κοινό σας, επικοινωνήστε μαζί του άμεσα
Οι μεμονωμένες αναρτήσεις στο Instagram ή το TikTok είναι εξαιρετικές για την ισχυροποίηση της θέσης σας και την ψυχαγωγία του κοινού σας, αλλά είναι σχεδόν αδύνατο να σας γνωρίσει μέσα από αυτές τις επιμελημένες αναρτήσεις. Το να έχετε μια σύνδεση με το κοινό σας είναι σημαντικό. Καθώς οι άνθρωποι γνωρίζουν ποιος είστε, αρχίζουν να εμπιστεύονται αυτά που λέτε και αυτά που πουλάτε, γεγονός που θα οδηγήσει σε περισσότερες πωλήσεις.
Επικοινωνώ άμεσα με το κοινό μου απαντώντας στα σχόλια και τα μηνύματά τους ή κάνοντας live στο Instagram και το TikTok. Αυτό μου δίνει την ευκαιρία να οικοδομήσω μια προσωπική σχέση μαζί τους μέσω γνήσιας συνομιλίας back-and-forth.
Να είστε επιλεκτικοί ως προς το τι προωθείτε
Εάν σχεδιάζετε να ξεκινήσετε μια επιχείρηση έμμεσου μάρκετινγκ, αυτά είναι τα κύρια πράγματα που συνιστώ να αναζητήσετε:
Η «βαρύτητα» του προϊόντος: Αυτό έχει να κάνει με τον αριθμό των ανθρώπων που προωθούν ενεργά το προϊόν. Εάν ο αριθμός αυτός είναι μεγάλος, ξέρετε ότι το προϊόν είναι καλό.
Χαμηλό ποσοστό επιστροφών: Εάν ένα προϊόν έχει υψηλό ποσοστό επιστροφών, αυτό σημαίνει ότι πολλοί άνθρωποι δεν έχουν μείνει ικανοποιημένοι, οπότε καλύτερα να τα αποφύγετε. Η προώθηση προϊόντων με υψηλό ποσοστό επιστροφής μπορεί να μειώσει την εμπιστοσύνη του κοινού σας προς εσάς.
Επαναλαμβανόμενες συνδρομές: Αυτοί είναι οι καλύτεροι τύποι προϊόντων για προώθηση, επειδή θα λαμβάνετε μια προμήθεια κάθε φορά που ο πελάτης ανανεώνει τη συνδρομή του.
Θετικές κριτικές: Πάντα ψάχνω στο Google τις κριτικές για τα προγράμματα των εταιριών που εξετάζω, πριν αποφασίσω να τα προωθήσω. Θέλω να σιγουρευτώ ότι το προϊόν είναι ευρέως αποδεκτό.
Πουλώ επίσης προϊόντα που αρέσουν προσωπικά, όπως το διαδικτυακό μάθημα που χρησιμοποίησα για να ξεκινήσω την επιχείρησή μου.
Πηγή CNBC
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 17.6.2022