Εκατοντάδες κυβερνήτες εμπορικών πτήσεων υπολογίζεται πως δίνουν μάχη με την κατάθλιψη και είναι αντιμέτωποι με το στίγμα του να χάσουν τη δουλειά τους αν αποφασίσουν να στραφούν σε αναζήτηση βοήθειας, αποκαλύπτει έκθεση του Χάρβαρντ, δύο χρόνια μετά από την τραγωδία της συντριβής του αεροσκάφους της Germanwings που φέρεται να σχετίζεται με τάσεις αυτοκτονίας του πιλότου.
Όσοι πιλότοι διαγιγνώσκονται με οξεία κατάθλιψη θεωρούνται αυτομάτως ακατάλληλοι για τις πτήσεις, αλλά οι ειδικοί έχουν προειδοποιήσει πως πολλοί καλύπτουν τα συμπτώματά τους από φόβο μήπως χάσουν την καριέρα τους.
Η έρευνα που διεξήχθη με συμμετοχή επαγγελματιών από 50 χώρες, δείχνει πως πολλοί πιλότοι πετούν επί του παρόντος ενώ είναι αντιμέτωποι με καταθλιπτικά συμπτώματα και μπορεί να μη ζητούν βοήθεια εξαιτίας του φόβου των αρνητικών επιπτώσεων. Οι συντάκτες της έκθεσης δήλωσαν ότι υπάρχει ένα «πέπλο της μυστικότητας» γύρω από προβλήματα ψυχικής υγείας των εργαζόμενων στο πιλοτήριο.
«Βρήκαμε ότι πολλοί πιλότοι που πετούν είναι αντιμέτωποι με συμπτώματα κατάθλιψης», δήλωσε ο καθηγητής Joseph Allen, ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας και εξέφρασε την ανησυχία του για τα ευρήματα.
Η κατάθλιψη, η οποία μεταξύ άλλων επηρεάζει την ικανότητα των ανθρώπων να συγκεντρωθούν και να επεξεργαστούν πληροφορίες, μπορεί να συνοδεύεται με αίσθημα ανεπάρκειας ή νωθρότητα και απώλεια ενδιαφέροντος κατά τη διάρκεια του καθήκοντος.
Η νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στο περιοδικό Environmental Health, είναι σημαντική επειδή τα περισσότερα υπάρχοντα δεδομένα σχετικά με την κατάθλιψη κρατούνται εκτός δημοσιότητας από τις αεροπορικές εταιρείες και τις αεροπορικές αρχές.
Σχεδόν 3.500 ανώνυμοι πιλότοι ανταποκρίθηκαν στην έρευνα του Χάρβαρντ, αν και πάνω από 1.100 αρνήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με την ψυχική υγεία.
Σχεδόν ένας στους εννέα πιλότους (12%) έχει συμπτώματα κατάθλιψης και ένας στους 25 (4%) έχει κάνει σκέψεις αυτοκτονίας. Ένα μεγαλύτερο ποσοστό ανδρών σε σχέση με τις γυναίκες πιλότους ανέφεραν ότι είχαν «σχεδόν κάθε μέρα» εμπειρίες απώλειας ενδιαφέροντος, αίσθημα αποτυχίας και έκαναν σκέψεις πως θα ήταν καλύτερα να ήταν νεκροί. Ωστόσο οι γυναίκες πιλότοι έχουν περισσότερες πιθανότητες να διαγνωστούν με κατάθλιψη. Aπό τους συμμετέχοντες, το 4,1 τοις εκατό ανέφεραν ότι τις περασμένες δύο εβδομάδες έκαναν σκέψεις αυτοτραυματισμού ή πως θα ήταν καλύτερα να είναι νεκροί. Είκοσι-τέσσερις περιπτώσεις που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο δήλωσαν ότι τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν έκαναν πολύ ή εξαιρετικά δύσκολο για αυτούς να εργαστούν, να ασχοληθούν με θέματα σπιτιού, ή να συμμετέχουν σε υγιείς σχέσεις με τους άλλους ανθρώπους.
Την ίδια ώρα, η σεξουαλική και λεκτική παρενόχληση των πιλότων τονίστηκε από τους ερευνητές ως ένα ιδιαίτερο πρόβλημα.
Ο καθηγητής Sir Simon Wessely, πρόεδρος του Βασιλικού Κολεγίου Ψυχιάτρων, δήλωσε πως η απομάκρυνση των πιλότων με ιστορικό κατάθλιψης δεν θα έκανε τους ουρανούς ασφαλέστερους επειδή θα αποθάρρυνε περαιτέρω τους επαγγελματίες να αποκαλύψουν τα συμπτώματά τους. Ισχυρίζεται πως οι πιλότοι θα πρέπει να νιώθουν ασφάλεια ώστε να αποκαλύψουν τα συμπτώματά τους και να ζητήσουν βοήθεια.
Σε περίπου 140.000 υπολογίζονται οι ενεργοί πιλότοι σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι μεταφέρουν πάνω από τρία δισεκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι οι αεροπορικές εταιρείες και οι αρμόδιες εποπτικές Αρχές πρέπει να πάρουν πιο σοβαρά το ζήτημα της κατάθλιψης των πιλότων και της θεραπείας τους.
Με πληροφορίες από Telegraph/ Βοston Herald
σχόλια