Η ταξιδιωτική κίνηση αυξάνεται, λόγω καλοκαιριού και οι αεροπορικές εταιρείες «ξεσκονίζουν» τα αεροπλάνα τους που έμειναν καθηλωμένα εξαιτίας της πανδημίας.
Ο έλεγχος για φωλιές πουλιών, έντομα και μούχλα είναι μόνο ένα από τα πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν προτού ένα αεροπλάνο αρχίσει ξανά τις πτήσεις.
Αυτή την εβδομάδα, ένα αεροπλάνο της Air France που ήταν παρκαρισμένο για ένα χρόνο σε εξωτερικό χώρο στο αεροδρόμιο Ορλί του Παρισιού, ρυμουλκήθηκε σε υπόστεγο, όπου οι τεχνικοί έπιασαν γρήγορα δουλειά.
Όπως και οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, η Air France έβγαλε εκτός υπηρεσίας την πλειονότητα των αεροπλάνων της κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εξαιτίας των περιορισμών που «φρέναραν» τα ταξίδια. Έως και το 80% των αεροσκαφών της εταιρείας έμειναν καθηλωμένα στην κορύφωση της κρίσης.
Το συγκεκριμένο που μεταφέρθηκε σε υπόστεγο- ένα Airbus A321- σύντομα θα αρχίσει να πραγματοποιεί έως και επτά πτήσεις την ημέρα. Παρότι γίνονταν τακτικά συντήρηση των αεροσκαφών που έμειναν καθηλωμένα, δεν είναι απλή η δουλειά η προετοιμασία του Airbus για να μπορεί να μεταφέρει ξανά πάνω από 200 επιβάτες σε κάθε πτήση.
«Υπάρχουν πολλά συστήματα που έκλεισαν και δεν λειτούργησαν για καιρό και τώρα πρέπει να τα ελέγξουμε και να τα δοκιμάσουμε», εξηγεί ο Βενσάν Ριγκοντί, ένα από τους ανθρώπους που έχουν αναλάβει να ετοιμάσουν το συγκεκριμένο αεροσκάφος για την επιστροφή τους αιθέρες.
«Πρέπει να ελέγξουμε τα λάδια στα υδραυλικά, να ελέγξουμε όλα τα συστήματα», αναφέρει ενδεικτικά. Στη συνέχεια, το αεροπλάνο θα κάνει δοκιμαστική πτήση, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι όλα τα συστήματα λειτουργούν κανονικά, προτού πάρει το «πράσινο φως» για να μπει στο πρόγραμμα των πτήσεων.
Μέσα στο υπόστεγο, με έκταση αρκετών γηπέδων ποδοσφαίρου, ομάδες τεχνικών δουλεύουν συνήθως σε βάρδιες, όλο το 24ωρο. Όμως, το διάστημα που έμειναν καθηλωμένα τα αεροσκάφη δημιουργεί προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουν.
Για παράδειγμα, τα πουλιά λατρεύουν να φτιάχνουν τις φωλιές τους σε παρκαρισμένα αεροπλάνα, ιδιαίτερα στα φτερά, ενώ οι κουτσουλιές τους είναι καταστροφικές.
Δύο άλλα πιθανά προβλήματα είναι η ύπαρξη μούχλας στις δεξαμενές καυσίμου αλλά και τα έντομα που μπλοκάρουν τους αισθητήρες ταχύτητας. Αλλά και ο μουσαμάς που προστάτευε το αεροσκάφος μπορεί να αποτελεί εστία προβλήματος, λόγω της υγρασίας που μπορεί να δημιουργηθεί κάτω από αυτόν.
Επίσης, ανάλογα με το πού ήταν παρκαρισμένο ένα αεροσκάφος- για παράδειγμα σε μια πόλη με ζέστη και υγρασία, εκτεθειμένη στη μόλυνση- μπορεί να προκληθεί μεγαλύτερη διάβρωση από το αναμενόμενο.
Στο αεροδρόμιο Ορλί χρειάζονται 200-300 ώρες δουλειάς προκειμένου ένα καθηλωμένο Airbus A320 να είναι έτοιμο να πετάξει ξανά. Η διαδικασία ξεκινά με επιθεώρηση, που περιλαμβάνει και χρήση μικροκάμερας για την εξέταση μη προσβάσιμων τμημάτων, ενώ drone χρησιμοποιείται για τα τμήματα που είναι ψηλά.
Επίσης, στη διάθεση των τεχνικών είναι σύστημα υπολογιστή που εντοπίζει δυσλειτουργίες. Στη συνέχεια, γίνονται τεστ και επισκευές ή αντικαταστάσεις όπου χρειάζεται. Και τέλος, καθαρίζεται το εσωτερικό και το εξωτερικό του αεροπλάνου, προκειμένου να υποδεχθεί ξανά επιβάτες.
Με πληροφορίες από AFP