Εθνικιστές σκοπιανοί διαδηλώνουν και φωνάζουν: Η Θεσσαλονίκη είναι δική μας

Εθνικιστές σκοπιανοί διαδηλώνουν και φωνάζουν: Η Θεσσαλονίκη είναι δική μας Facebook Twitter
2

Χιλιάδες εθνικιστές, οπαδοί της ομάδας χάντμπολ Βαρντάρ, βγήκαν στην κεντρική πλατεία των Σκοπίων, για να πανηγυρίζουν νίκη της ομάδας τους, κρατώντας σημαίες με τον ήλιο της Βεργίνας και φωνάζοντας συνθήματα, όπως «η Θεσσαλονίκη είναι δική μας».

Η προκλητική εμφάνιση των οπαδών έγινε, ενώ την ίδια ώρα ο νέος Πρωθυπουργός της χώρας Ζόραν Ζάεφ άφηνε να εννοηθεί ότι θα αλλάξει την αλυτρωτική πολιτική του προκατόχου του Γκρουέφσκι, σε μια προσπάθεια να προωθηθούν οι σχέσεις με την Ελλάδα, ώστε να επιτύχει την ένταξη της χώρας του σε Ε.Ε. και ΝΑΤΟ.

Ο Ζάεφ είπε ότι δεν θα συνεχίσει την ανέγερση αγαλμάτων και την ονομασία οδών και πλατειών με ονόματα που προκαλούν την Ελλάδα, ωστόσο ανέφερε ότι δεν θα γκρεμίσει και όσα έχει φτιάξει ο Γκρουέσφι. Σε άλλη συνέντευξη του είχε επικαλεστεί το κόστος για την «αποκαθήλωση» των «μακεδονικών» κατασκευών του προκατόχου του.

Διεθνή
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγγλία: Άνδρας σκότωσε το βρέφος της συντρόφου του - Έκαναν βόλτα με τη σορό του στο καροτσάκι

Διεθνή / Αγγλία: Άνδρας σκότωσε το βρέφος της συντρόφου του - Έκαναν βόλτα με τη σορό του στο καροτσάκι

Έναν εφιάλτη έζησε η μόλις 2 ετών Ισαμπέλα στα χέρια του συντρόφου της μητέρας της, ο οποίος την κακοποιούσε συστηματικά, με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο της από τραύματα σε όλο της το σώμα
LIFO NEWSROOM
Καμπανάκι FBI σε ΝΒΑ: Διεθνείς εξελιγμένες σπείρες διαρρηκτών στοχεύουν αθλητές

Διεθνή / Καμπανάκι FBI σε ΝΒΑ: Διεθνείς εξελιγμένες σπείρες διαρρηκτών στοχεύουν αθλητές

Δύο παίκτες του ΝΒΑ βρήκαν τα σπίτια τους παραβιασμένα τις τελευταίες εβδομάδες, μαζί με τον δύο φορές MVP του NFL Πάτρικ Μαχόουμς και τον συμπαίκτη του στους Κάνσας Σίτι Τσιφς, Τράβις Κέλσι
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Από όσο γνωρίζω γεωγραφικά η Μακεδονία είναι μια περιοχή που είναι τώρα σε τρία Εθνικά κράτη.Τώρα αν οι Σλάβοι που μένουν στο βόριο κομμάτι και όχι στη Μακεδονία του Αιγαίου πιστεύουν πως είναι απόγονοι του μεγάλου Αλεξάνδρου και ας μιλούν άλλη γλώσσα και ας γράφουν σε άλλο αλφάβητο και ας ήρθαν στα Βαλκάνια πολύ αργότερα είναι άλλο θέμα.Επίσης καλό θα είναι να διαβάσουν και άλλοι το "Θεσσαλονίκη, πόλη των φαντασμάτων-Χριστιανοί, Μουσουλμάνοι και Εβραίοι 1430-1950" του Mark Mazower και όχι διάφορα ανυπόγραφα και ανιστόρητα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο.
Η Μακεδονία είναι μια γεωγραφική περιοχή που ουδέποτε είχε σαφή γεωγραφικά όρια. Το ιδεολόγημα περί τριχοτομημένης Μακεδονίας και οι χάρτες που κοσμούν κάθε σκοπιανό δημόσιο κτίριο με τις "Τρεις Μακεδονίες" είναι κατασκεύασμα της βουλγαρικής προπαγάνδας. Τελευταία φορά που υπήρξε μακεδονικό κράτος ήταν επί Μεγάλου Αλεξάνδρου. Έκτοτε υπήρχε η ρωμαϊκή επαρχία και το βυζαντινό θέμα τής Μακεδονίας, με γεωγραφικά όρια που έφταναν από την Αδριατική ως την Κωνσταντινούπολη (και αφήνοντας τα σημερινά Σκόπια έξω). Η Μακεδονική Δυναστεία λέγεται μακεδονική ΠΑΡΑ το ότι η πόλη καταγωγή της ήταν η Αδριανούπολη (στη σημερινή τουρκική Ανατολική Θράκη), επειδή τότε η Αδριανούπολη ανήκε στο θέμα τής Μακεδονίας. Μετά τη διάλυση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας δεν υπήρξε ξανά Μακεδονία, αλλά τα σαντζάκια και οι καζάδες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας υπήρχε το σαντζάκι της Θεσσαλονίκης και το σαντζάκι του Μοναστηρίου. Όσον αφορά τον πληθυσμό τής γεωγραφικής Μακεδονίας, όταν οι αρχαίοι Πέρσες κατέλαβαν τη σημερινή ελληνική Μακεδονία πριν από 2.500 χρόνια, ανέφεραν πως η περιοχή αυτή κατοικείται από τους Yauna Takabara, δηλαδή από Ίωνες, δηλαδή Έλληνες, με μεγάλα καπέλλα. Οι Σκοπιανοί επιμένουν ότι όταν κατέβηκαν τα σλαβικά φύλα στη Μακεδονία 1.200 χρόνια μετά που οι Πέρσες μιλούσαν για ντόπιους Έλληνες, βρήκαν έναν λαό που δεν ήταν ελληνικός και αναμείχθηκαν μαζί του. Καλό το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό, αλλά μόνο αν πατά στην πραγματικότητα. Όσον αφορά το βιβλίο του Μαζάουερ, είναι ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, αλλά κάνει δύο βασικά λάθη: 1) θεωρεί ότι η ιστορία της Θεσσαλονίκης αρχίζει το 1430 και παραγνωρίζει ότι οι Οθωμανοί κατέλαβαν μια υπερχιλιετή ακμάζουσα ελληνική πόλη, και 2) μιλάει για τους Χριστιανούς Θεσσαλονικείς της περιόδου της Κατοχής με τρόπο απεχθή και ρατσιστικό. Ο Μαζάουερ αναγνωρίζει μία συγκεκριμένη κοινότητα ως ιδιοκτήτρια της πόλης, παρά το γεγονός ότι ιστορικά δεν είναι έτσι. Υπάρχουν πολύ ενδιαφέρουσες αντικρούσεις της δουλειάς του Μαζάουερ από επιστήμονες και λογοτέχνες, με χαρακτηριστική την τοποθέτηση του Ντίνου Χριστιανόπουλου πως ο Μαζάουερ συγγράφει λογοτεχνία, όχι ιστορία.