Φωτογραφίες που δείχνουν εκατοντάδες κρατούμενους καθισμένους γυμνούς την ώρα που αστυνομικοί ερευνούν τα κελιά τους προκάλεσαν εκ νέου την αγανάκτηση των οργανώσεων προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που κατηγορούν την κυβέρνηση του προέδρου Ροντρίγο Ντουτέρτε για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο πλαίσιο του πολέμου που έχει κηρύξει κατά των ναρκωτικών.
Οι δεσμοφύλακες ξύπνησαν τους κρατούμενους της φυλακής Σέμπου τα ξημερώματα και τους οδήγησαν στην αυλή. Εκεί τους ανάγκασαν να βγάλουν τα ρούχα τους, ενώ πράκτορες της υπηρεσίας καταπολέμησης ναρκωτικών, αστυνομικοί και στρατιώτες ερευνούσαν τα κελιά τους, δήλωσε ο Ραφαέλ Εσπινόζα, αξιωματούχος των φυλακών.
Από τις φωτογραφίες που έδωσαν στη δημοσιότητα η Υπηρεσία Καταπολέμησης Ναρκωτικών και η τοπική αστυνομία φαίνονται κρατούμενοι γυμνοί, καθισμένοι οκλαδόν στο τσιμέντο της αυλής υπό το φως προβολέων την ώρα που ένοπλοι αστυνομικοί τους φυλάνε.
Η επιχείρηση αυτή επέτρεψε στις αρχές να εντοπίσουν «πολλά πακέτα» μεθαμφεταμίνης και φύλλα μαριχουάνας, καθώς και κινητά τηλέφωνα και μαχαίρια, ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Υπηρεσία Καταπολέμησης Ναρκωτικών.
Την ώρα που οι φωτογραφίες αυτές έκαναν τον γύρο των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης, οργανώσεις προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων εξέφρασαν την ανησυχία τους.
«Πρόκειται ξεκάθαρα για σκληρή, απάνθρωπη και ταπεινωτική μεταχείριση», κατήγγειλε η Διεθνής Αμνηστία.
Οι αρχές πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι κρατούμενοι δεν υποβάλλονται σε βασανιστήρια ή σε κακοποιήσεις, τονίζει το Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (HRW), επικαλούμενο άρθρα του ποινικού κώδικα των Φιλιππίνων και τις προβλέψεις του ΟΗΕ.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της τοπικής κυβέρνησης Τζέθρο Μπάκολοντ, επρόκειτο για μια «κανονική διαδικασία», που είχε στόχο την έρευνα για τον εντοπισμό παράνομων αντικειμένων. Ο διευθυντής των φυλακών αποπέμφθηκε διότι βρέθηκαν τέτοια αντικείμενα, πρόσθεσε.
Η φυλακή Σέμπου έγινε γνωστή το 2007 από τα βίντεο που ανέβηκαν στο YouTube και τα οποία έδειχναν κρατούμενους να χορεύουν υπό την υπόκρουση του Thriller του Μάικλ Τζάκσον.
σχόλια