Μπορεί το branding της Nike να είναι ένα από τα κορυφαία σε ολόκληρο τον κόσμο, ωστόσο ο φωτογράφος Jacobus Rentmeester μόλις μήνυσε τον αθλητικό κολοσσό ισχυριζόμενος ότι η εταιρεία παραβίασε τους όρους που είχαν συμφωνηθεί πριν τριάντα χρόνια για χρήση φωτογραφίας του πάνω στην οποία βασίστηκε το πασίγνωστο logo "Jumpman" της εταιρείας.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την μήνυση, η εταιρεία είχε πληρώσει τον Rentmeester 15.000 δολάρια το 1985 για "περιορισμένη χρήση" της φωτογραφίας του "ιπτάμενου" Μάικλ Τζόρνταν που ο Νεοϋορκέζος φωτογράφος είχε τραβήξει για λογαριασμό του περιοδικού LIFE.
Δύο χρόνια μετά η εταιρεία προχώρησε στην δημιουργία του γνωστού λογοτύπου, το οποίο χρησιμοποιείται έκτοτε ως σήμα κατατεθέν ολόκληρης της ενδυματολογικής σειράς Michael Jordan, γεγονός που δεν συμπεριλαμβανόταν στην αρχική συμφωνία με τον φωτογράφο.
Το ενδιαφέρον είναι ότι η μήνυση, εκτός από την λεπτομερή αναφορά στους όρους της συμφωνίας, περιλαμβάνει επίσης και εκτενή περιγραφή της ημέρας της φωτογράφησης και του πώς επιτεύχθηκε το συγκεκριμένο εμβληματικό ενσταντανέ.
"Για παραπάνω από μισή περίπου ώρα, ο Μάικλ Τζόρνταν εξασκούταν στο άλμα υπό τις οδηγίες του φωτογράφου. Το συγκεκριμένο άλμα που ο φωτογράφος προσπαθούσε να απαθανατίσει διέφερε σε μεγάλο βαθμό από τα συνηθισμένα άλματα που ο Μάικλ Τζόρνταν πραγματοποιούσε κατά την διάρκεια των αγώνων (για παράδειγμα ο Τζόρνταν κρατούσε πάντα την μπάλα με το δεξί του χέρι όταν έπαιζε).
Για να επιτευχτεί η πόζα απαιτήθηκαν πάρα πολλές επαναλήψεις και δοκιμές, και καθ' όλη τη διάρκεια της φωτογράφισης ο κύριος Τζόρνταν ήταν πρόθυμος και ενθουσιώδης [...]
Ο Rentmeester φωτογράφησε τον Jordan χρησιμοποιώντας μια κάμερα Hasselblad και ισχυρά φώτα τα οποία απαιτούσαν εξωτερική γεννήτρια για να τεθούν σε λειτουργία.
Τα συγκεκριμένα φώτα επέτρεψαν στον φωτογράφο να φωτογραφήσει τον Jordan με το φώς του ήλιο να λάμπει απευθείας στον φακό, δημιουργώντας το αποτέλεσμα μίας συναρπαστικά "απότομης" σιλουέτας που έκανε κοντράστ με τον καθαρό γαλανό ουρανό."
σχόλια