Η Βενετία οραματίζεται ένα μέλλον χωρίς μαζικό τουρισμό για τη μετά κορωνοϊό εποχή

Η Βενετία οραματίζεται ένα μέλλον χωρίς μαζικό τουρισμό για τη μετά κορωνοϊό εποχή Facebook Twitter
EPA
0

H Βενετία ετοιμάζεται μαζί με όλη την Ιταλία για την επόμενη ημέρα ωστόσο η «επιστροφή στην κανονικότητα» δεν είναι το ζητούμενο για όλους τους κατοίκους της πόλης. 

Δεν υπάρχουν τουρίστες ακόμα. Αντί αυτών ακούγεται ο ήχος από τις ηλεκτρικές σκούπες και τα συνεργεία απολύμανσης μέσα στα εμπορικά καταστήματα που ετοιμάζονται να ανοίξουν ξανά στις 18 Μαΐου. Αλλά όσο οι καταστηματάρχες προετοιμάζονται για την επόμενη ημέρα όλοι, σύμφωνα με το αναλυτικό ρεπορτάζ του CNN, όλοι αναρωτιούνται: «για ποιον ανοίγουμε;» 

Όπως αναφέρουν στοιχεία από το ιταλικό υπουργείο Τουρισμού, κάθε χρόνο, 30 εκατομμύρια τουρίστες επισκέπτονται τη Βενετία, ενισχύοντας την τοπική οικονομία με 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, όπως υποστηρίζει ο Matteo Secchi, επικεφαλής του τουριστικού ομίλου Venessia, λίγοι Ιταλοί επισκέπτονται την πόλη η οποία ήταν ανέκαθεν περισσότερο θελκτική στους διεθνείς επισκέπτες. 

«Όταν η πόλη ανοίξει ξανά την επόμενη εβδομάδα, λίγο ως πολύ, θα μοιάζει όπως σήμερα» λέει προσθέτοντας ότι οι τουρίστες δεν θα επισκεφθούν την πόλη μέχρι να ανοίξουν τα σύνορα. 

Η «επιστροφή στην κανονικότητα» δεν είναι επιθυμητή από όλους ωστόσο. Η Jane Da Mosto, επικεφαλής της οργάνωσης «We Are Here Venice» που μάχεται για να πείσει τους πολιτικούς να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα της αειφόρου τουριστικής ανάπτυξης αντιλαμβάνεται την πανδημία ως «σημείο καμπής» και οραματίζεται μία «νέα Βενετία» μετά την πανδημία.  

«Η νέα Βενετία που ονειρεύομαι είναι όπως αυτή σήμερα, αλλά με περισσότερους κατοίκους», λέει στο CNN. «Το πρόβλημα στη Βενετία δεν είναι η έλλειψη τουριστών αλλά η έλλειψη μόνιμων κατοίκων. Και με περισσότερους κατοίκους η πόλη θα αντανακλά περισσότερο την κουλτούρα της και τον υπέροχο τρόπο ζωής που προσφέρει έτσι ώστε οι επόμενοι επισκέπτες θα μπορούν να απολαμβάνουν τη Βενετία περισσότερο», υποστηρίζει. 

Σύμφωνα με το CNN η Βενετία έπεσε θύμα της φήμης της και παλεύει με τον υπερτουρισμό που τροφοδοτείται από αφίξεις κρουαζιερόπλοιων αλλά και πτήσεων χαμηλού κόστους. Οι μόνιμοι κάτοικοι της πόλης μειώθηκαν από 175.000 μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο σε λίγο περισσότερους από 52.000 σήμερα. 

«Ο ιός αποκάλυψε πώς ο τουρισμός εξαφάνισε τους ντόπιους», αναφέρει ο Secchi προσθέτοντας πως κατά το lockdown «μπορούσες να δεις πόσο λίγοι είμαστε». 

Το περασμένο καλοκαίρι, αυτός ο αγώνας ενάντια στον μαζικό τουρισμό έφτασε στο αποκορύφωμά του όταν η κυβέρνηση, που ανησυχούσε για τις οικολογικές επιπτώσεις του φαινομένου στα κανάλια της πόλης, απείλησε να απαγορεύσει την είσοδο κρουαζιερόπλοιων στο ιστορικό λιμάνι της Βενετίας. 

Ήταν μια δύσκολη επιλογή για τους Βενετούς, καθώς ο τερματικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους. Το σχέδιο δεν υλοποιήθηκε καθώς η κυβέρνηση κατέρρευσε τον Αύγουστο και στην πόλη έμεινε μια σκληρή επιλογή: «συνεχίζουμε ως έχει με κίνδυνο την καταστροφή». 

Όπως αναφέρει το CNN ο κορωνοϊός κατάφερε να κάνει ότι δεν μπορούσαν οι Βενετοί: να σταματήσει τα πάντα. Το καρναβάλι ματαιώθηκε. «Το σοκ από την ακύρωση του καρναβαλιού μας ξύπνησε όλους», υποστηρίζει ο Secchi. «Ήταν σαν να τραβάς το χαλί.»

Ενίσχυση του μπραντ «Made in Venice»

 

Πολλοί στη Βενετία βλέπουν τώρα την πανδημία ως μία ευκαιρία για να υλοποιήσουν ό,τι δεν μπόρεσαν οι τοπικές Αρχές στο παρελθόν: την επανεξέταση του μαζικού τουρισμού και τη θέσπιση ενός νέου τύπου βιώσιμου τουρισμού για την εύθραυστη πόλη.

Και η Melissa Conn, διευθύντρια του γραφείου Βενετίας του Save Venice, μιας αμερικανικής ομάδας που εργάζεται για τη διατήρηση της τεράστιας πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης μέσω επιχορηγήσεων, βλέπει την πανδημία ως σημείο καμπής. «Χρησιμοποιήσαμε αυτό το διάστημα με θετικό τρόπο» δήλωσε στο CNΝ. 

Η ομάδα «τρέχει» περίπου 30 με 40 επείγοντα έργα για να βοηθήσει τη Βενετία να αποκαταστήσει τις ζημιές μετά τις περυσινές πλημμύρες. «Αυτό που θα ακολουθήσει θα είναι ο "αργός" και όχι ο μαζικός τουρισμός», λέει ενώ υπογραμμίζει ότι «πρέπει να αναστοχαστούμε για τη Βενετία» και να την «ανεβάσουμε σε ένα υψηλότερο επίπεδο». 

Η ίδια ωστόσο δεν οραματίζεται ακριβές φίρμες και αγαθά πολυτελείας. «Δεν θέλουμε να γίνουμε Μόντε Κάρλο», λέει. «Πρέπει να εστιάσουμε στο μπραντ "Made in Venice" να προωθήσουμε τοπικούς καλλιτέχνες, να φέρουμε πίσω αυτή τη Βενετία και να προσφέρουμε μία καλύτερη ποιότητα ζωής σε κατοίκους και επισκέπτες». 

Με πληροφορίες από CNN Travel

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Τζάστιν Μπαλντόνι δημιούργησε ιστοσελίδα για τη δικαστική διαμάχη του με την Μπλέικ Λάιβλι

Διεθνή / Ο Τζάστιν Μπαλντόνι δημιούργησε ιστοσελίδα για τη δικαστική διαμάχη του με την Μπλέικ Λάιβλι

Η Λάιβλι έχει καταθέσει αίτημα για απόρριψη της αγωγής του Μπαλντόνι, ενώ τη Δευτέρα οι νομικές ομάδες και των δύο πλευρών θα βρεθούν στο δικαστήριο της Νέας Υόρκης για την πρώτη ακρόαση της υπόθεσης. Ούτε η Λάιβλι ούτε ο Μπαλντόνι αναμένεται να παραστούν
LIFO NEWSROOM
Βρετανία: Στο στόχαστρο εργαλεία A.I. που χρησιμοποιούνται για δημιουργία περιεχομένου παιδικής πορνογραφίας

Διεθνή / Βρετανία: Στο στόχαστρο εργαλεία A.I. που χρησιμοποιούνται για δημιουργία περιεχομένου παιδικής πορνογραφίας

Η υπουργός Εσωτερικών, Ιβέτ Κούπερ, τόνισε ότι η νομοθεσία στοχεύει στην προστασία των παιδιών από νέες ψηφιακές απειλές, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία
LIFO NEWSROOM
Φονικές συγκρούσεις στο Κονγκό: Τουλάχιστον 770 νεκροί στο Γκόμα από μάχες με αντάρτες του M23

Διεθνή / Φονικές συγκρούσεις στο Κονγκό: Τουλάχιστον 770 νεκροί στο Γκόμα από μάχες με αντάρτες του M23

Η M23 είναι μία από τις ισχυρότερες ένοπλες οργανώσεις που δρουν στο ανατολικό Κονγκό και υποστηρίζεται από περίπου 4.000 στρατιώτες της Ρουάντα, σύμφωνα με εκτιμήσεις των Ηνωμένων Εθνών
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ επιβάλλει δασμούς, αλλά Καναδάς και Μεξικό αντεπιτίθενται

Διεθνή / Ο Τραμπ επιβάλλει δασμούς, αλλά Καναδάς και Μεξικό αντεπιτίθενται

Οι οικονομολόγοι προειδοποιούν ότι η επιβολή δασμών και τα αντίποινα από τους εμπορικούς εταίρους θα οδηγήσουν σε αύξηση των τιμών σε βασικά αγαθά, όπως τα αυτοκίνητα, τα οικοδομικά υλικά και τα τρόφιμα
LIFO NEWSROOM