Η Ευρώπη είναι γεμάτη επικίνδυνες γέφυρες - Τι φοβούνται οι ειδικοί

Η Ευρώπη είναι γεμάτη επικίνδυνες γέφυρες - Τι φοβούνται οι ειδικοί Facebook Twitter
EPA
1

Η κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα που στοίχισε τη ζωή σε 39 ανθρώπους, έφερε ξανά στην επιφάνεια τις προειδοποιήσεις των ειδικών για αρκετές επικίνδυνες γέφυρες σε όλη την Ευρώπη. 

Η Γαλλίδα υπουργός μεταφορών Ελίζαμπεθ Μπορν παραδέχθηκε πως το οδικό δίκτυο της χώρας βρίσκεται σε «κρίσιμη κατάσταση», όπως αποκαλύπτει τεχνική μελέτη που υπογραμμίζει την ανάγκη επισκευών στο ένα τρίτο των 12.000 γεφυρών στη χώρα, με 841 από αυτές να χαρακτηρίζονται «δυνητικά επικίνδυνες». 

Στην Ιταλία, τουλάχιστον 300 γέφυρες έχουν σοβαρά δομικά προβλήματα, μεταξύ των οποίων και γέφυρες σχεδιασμένες από τον ίδιο μηχανικό που σχεδίασε και τη μοιραία γέφυρα στη Γένοβα, Ρικάρντο Μοράντι. 

Μάλιστα μετά το θανατηφόρο δυστύχημα στη Γένοβα, οι αρχές της Σικελίας έκλεισαν την γέφυρα που έχει σχεδιάσει ο Μοράντι στην περιοχή, επικαλούμενες ζημιές στους πυλώνες της. 

Στη Γερμανία, μία περσινή αναφορά του Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Ερευνών Αυτοκινητοδρόμων, κατέδειξε πως το 12,4% των γεφυρών ήταν σε κακή κατάσταση και μόνο το 12,5% θεωρούνται σε πραγματικά καλή κατάσταση. 

Άλλωστε πολλές από αυτές τις γέφυρες είχαν χτιστεί τις δεκαετίες του 60 και του 70, με τις προδιαγραφές τους να μην έχουν προβλέψει τις σύγχρονες συνθήκες πυκνής και συνεχούς κυκλοφορίας. Σε αρκετές από αυτές τις γέφυρες έχει απαγορευτεί ήδη η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων.

Στη γέφυρα του Λεβερκούζεν, για παράδειγμα, που περνά πάνω από τον ποταμό Ρήνο, δεν επιτρέπονται τα μεγάλα φορτηγά από το 2012, όταν εντοπίστηκαν ρωγμές σε πυλώνες. Η γέφυρα θα αντικατασταθεί εξ ολοκλήρου μέχρι το 2024. 

Στην Ολλανδία, το λόμπι του τομέα μεταφορών TNL εξέφρασε την ανησυχία του για όσες γέφυρες συντηρούνται από τις τοπικές αρχές. Σύμφωνα με την τοπική εφημερίδα Financieele Dagblad, 14 γέφυρες στη χώρα θεωρούνται υψηλού κινδύνου σε ό,τι αφορά την πιθανότητα μελλοντικής κατάρρευσής τους. 

Την Πέμπτη, οι αρχές τις Βουλγαρίας ανακοίνωσαν τα σχέδιά τους για τη συντήρηση σχεδόν 200 γεφυρών που χτίστηκαν πριν 35 με 40 χρόνια. 

Οι μετοχές της εταιρείας "Autostrade per l'Italia" που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Α10 - του οποίου τμήμα ήταν η μοιραία γέφυρα του 1967 - έπεσαν δραματικά σήμερα στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, μετά τις χθεσινές ανακοινώσεις της κυβέρνησης ότι θα ακυρώσει τη σχετική σύμβαση με την εταιρεία, ακόμα κι αν χρειαστεί να παρακαμφθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες από τη Δικαιοσύνη.

Εκτός από τους καταμετρημένους νεκρούς και τραυματίες, 20 άτομα εκτιμάται πως εξακολουθούν να αγνοούνται κάτω από τα συντρίμμια, με τον χρόνο να κυλά αντίστροφα για τις όποιες ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί.

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τουρκία: Ιδιοκτήτες κλινικών, γιατροί και νοσοκόμοι μέλη της «συμμορίας των βρεφών»

Διεθνή / Τουρκία: Ιδιοκτήτες κλινικών, γιατροί και νοσοκόμοι μέλη της «συμμορίας των βρεφών»

Ο στόχος ήταν οι υπηρεσίες κοινωνικής ασφάλισης να αποζημιώνουν με 8.000 λίρες Τουρκίας την ημέρα τα ιδιωτικά νοσοκομεία όπου νοσηλεύονταν τα βρέφη - Τουλάχιστον 10 νεκρά βρέφη
LIFO NEWSROOM
Μυστήριο με υποθαλάσσιο καλώδιο τηλεπικοινωνιών που συνδέει Φινλανδία - Γερμανία: από αδιευκρίνιστη αιτία

Διεθνή / Μυστήριο με υποθαλάσσιο καλώδιο τηλεπικοινωνιών που συνδέει Φινλανδία - Γερμανία: Κόπηκε από αδιευκρίνιστη αιτία

Η αιφνιδιαστική διακοπή λειτουργίας του καλωδίου, γύρω στις 2 τα ξημερώματα, υποδηλώνει ότι το καλώδιο κόπηκε από κάποια εξωτερική δύναμη, αλλά προς το παρόν δεν έχει γίνει κάποια επιθεώρηση
LIFO NEWSROOM
Ιράν: Καζάνι που βράζει η Τεχεράνη για την τύχη της Ahoo Daryaei: Αν την έχουν πειράξει θα πάρουν φωτιά οι δρόμοι, λένε

Διεθνή / Ιράν: Θυμός στην Τεχεράνη για την τύχη της Ahoo Daryaei: Αν την έχουν πειράξει θα πάρουν φωτιά οι δρόμοι, λένε

«Να θυμηθούν πώς αντέδρασε ο κόσμος όταν σκότωσαν τη Μάχσα Αμίνι» αναφέρουν εξοργισμένοι φοιτητές και πολίτες για τη φοιτήτρια που έμεινε με τα εσώρουχά της ως ένδειξη διαμαρτυρίας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Απ´οτι διαβάζω παντού στην κανονική Ευρώπη υπάρχει θέμα σε ποσοστό των γεφυρών, για την Ελλάδα - που είναι και έντονα σεισμογενής χώρα - δε διαβάζω αντίστοιχα στατιστικά.Άρα το συμπέρασμα είναι: μακρυά από γέφυρες...