Η κατάρρευση της γέφυρας στη Γένοβα που στοίχισε τη ζωή σε 39 ανθρώπους, έφερε ξανά στην επιφάνεια τις προειδοποιήσεις των ειδικών για αρκετές επικίνδυνες γέφυρες σε όλη την Ευρώπη.
Η Γαλλίδα υπουργός μεταφορών Ελίζαμπεθ Μπορν παραδέχθηκε πως το οδικό δίκτυο της χώρας βρίσκεται σε «κρίσιμη κατάσταση», όπως αποκαλύπτει τεχνική μελέτη που υπογραμμίζει την ανάγκη επισκευών στο ένα τρίτο των 12.000 γεφυρών στη χώρα, με 841 από αυτές να χαρακτηρίζονται «δυνητικά επικίνδυνες».
Στην Ιταλία, τουλάχιστον 300 γέφυρες έχουν σοβαρά δομικά προβλήματα, μεταξύ των οποίων και γέφυρες σχεδιασμένες από τον ίδιο μηχανικό που σχεδίασε και τη μοιραία γέφυρα στη Γένοβα, Ρικάρντο Μοράντι.
Μάλιστα μετά το θανατηφόρο δυστύχημα στη Γένοβα, οι αρχές της Σικελίας έκλεισαν την γέφυρα που έχει σχεδιάσει ο Μοράντι στην περιοχή, επικαλούμενες ζημιές στους πυλώνες της.
Στη Γερμανία, μία περσινή αναφορά του Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Ερευνών Αυτοκινητοδρόμων, κατέδειξε πως το 12,4% των γεφυρών ήταν σε κακή κατάσταση και μόνο το 12,5% θεωρούνται σε πραγματικά καλή κατάσταση.
Άλλωστε πολλές από αυτές τις γέφυρες είχαν χτιστεί τις δεκαετίες του 60 και του 70, με τις προδιαγραφές τους να μην έχουν προβλέψει τις σύγχρονες συνθήκες πυκνής και συνεχούς κυκλοφορίας. Σε αρκετές από αυτές τις γέφυρες έχει απαγορευτεί ήδη η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων.
Στη γέφυρα του Λεβερκούζεν, για παράδειγμα, που περνά πάνω από τον ποταμό Ρήνο, δεν επιτρέπονται τα μεγάλα φορτηγά από το 2012, όταν εντοπίστηκαν ρωγμές σε πυλώνες. Η γέφυρα θα αντικατασταθεί εξ ολοκλήρου μέχρι το 2024.
Στην Ολλανδία, το λόμπι του τομέα μεταφορών TNL εξέφρασε την ανησυχία του για όσες γέφυρες συντηρούνται από τις τοπικές αρχές. Σύμφωνα με την τοπική εφημερίδα Financieele Dagblad, 14 γέφυρες στη χώρα θεωρούνται υψηλού κινδύνου σε ό,τι αφορά την πιθανότητα μελλοντικής κατάρρευσής τους.
Την Πέμπτη, οι αρχές τις Βουλγαρίας ανακοίνωσαν τα σχέδιά τους για τη συντήρηση σχεδόν 200 γεφυρών που χτίστηκαν πριν 35 με 40 χρόνια.
Οι μετοχές της εταιρείας "Autostrade per l'Italia" που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Α10 - του οποίου τμήμα ήταν η μοιραία γέφυρα του 1967 - έπεσαν δραματικά σήμερα στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, μετά τις χθεσινές ανακοινώσεις της κυβέρνησης ότι θα ακυρώσει τη σχετική σύμβαση με την εταιρεία, ακόμα κι αν χρειαστεί να παρακαμφθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες από τη Δικαιοσύνη.
Εκτός από τους καταμετρημένους νεκρούς και τραυματίες, 20 άτομα εκτιμάται πως εξακολουθούν να αγνοούνται κάτω από τα συντρίμμια, με τον χρόνο να κυλά αντίστροφα για τις όποιες ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί.
Με πληροφορίες από Guardian
σχόλια