Τρεις από τους πιο πολυσυζητημένους influencers που συλλέγουν τσάντες Birkin, οι Wang Hongquanxin, Baoyu Jiajie και Bo Gongzi, εξαφανίστηκαν από τα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς η Κίνα προσπαθεί, με αυτόν τον τρόπο, να πατάξει την κοινωνική ανισότητα.
Καθώς η Κίνα - εδώ και κάποιο διάστημα - προσπαθεί, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση - να καταπολεμήσει την κοινωνική ανισότητα λόγω της αμφισβητούμενης οικονομικής ανάπτυξης και της επιδίωξης της κοινωνικής σταθερότητας, οι τοπικές αρχές έκλεισαν τους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τριών influencers υψηλής επιρροής, που επιδεικνύουν τον πλούτο τους στα εκατομμύρια οπαδούς τους, μεταξύ άλλων.
Την Τρίτη (21/5), τρεις από τις πιο πολυσυζητημένες προσωπικότητες της Κίνας που παρακολουθούν γκαλά, αγοράζουν ακριβά κοσμήματα και συλλέγουν τσάντες Birkin — οι Wang Hongquanxin, Baoyu Jiajie και Bo Gongzi — είδαν την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Douyin, Xiaohongshu και Weibo να εξαφανίζεται.
Ο Wang είναι ένας influencer με έδρα το Πεκίνο, γνωστός για τον πολυτελή τρόπο ζωής του, τη συλλογή από σπάνιες τσάντες Hermès και κοσμήματα από νεφρίτη. Πρόσφατα άνοιξε ένα πολυτελές κατάστημα μεταχειρισμένων που ονομάζεται Quranus από την SKP Beijing. Την περασμένη εβδομάδα, φωτογραφήθηκε σε εκδήλωση της BMW που διοργάνωσε η Naomi Campbell στις Κάννες.
Η Baoyu Jiajie, προέρχεται από μια οικογένεια που διαθέτει μια αλυσίδα αποξηραμένων προϊόντων πολυτελείας στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάo. Στις αναρτήσεις της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την βλέπουμε να συμμετέχει συχνά σε αποκλειστικές εκδηλώσεις και δείπνα μαζί με την ελίτ της κοινωνίας του Χονγκ Κονγκ και διασημότητες.
O Bo Gongzi, εν τω μεταξύ, είναι γνωστό ότι ξοδεύει πολλά χρήματα στον οίκο Hermès και είναι ιδιοκτήτης ενός πανάκριβου παλτού Dior Men με κεντημένα μοτίβα φτερών από τη φθινοπωρινή συλλογή του 2020. Συχνά δημοσιεύει αναρτήσεις σχετικά με τις πολυτελείς αγορές και τις ταξιδιωτικές του εμπειρίες και την παρακολούθηση trunk shows μόδας και υψηλής κοσμηματοποιίας.
Σύμφωνα με το κρατικό μέσο ενημέρωσης The Cover, η απαγόρευση αποτελεί μέρος της προσπάθειας της Κίνας να δημιουργήσει ένα «κοινωνικό-οικολογικό περιβάλλον πολιτισμένο, υγιές και αρμονικό».
Μαζικές διαγραφές από τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης
Η Douyin δήλωσε ότι αφαίρεσε 4.701 μηνύματα και 11 λογαριασμούς από την 1η έως την 7η Μαΐου. Το Xiaohongshu δήλωσε ότι είχε καθαρίσει 4.273 «παράνομα» μηνύματα τις τελευταίες δύο εβδομάδες και έκλεισε 383 λογαριασμούς, και το Weibo δήλωσε ότι είχε αφαιρέσει περισσότερα από 1.100 κομμάτια περιεχομένου κατά την περίοδο αυτή, αφού πραγματοποίησε ειδικές εργασίες διαχείρισης «ανεπιθύμητου περιεχομένου προσανατολισμένου στις αξίες», συμπεριλαμβανομένου περιεχομένου που «επιδεικνύει πλούτο και λατρεύει το χρήμα».
Πέραν από τα ζητήματα ελεύθερης έκφρασης, που ενδεχομένως εγείρονται, η καταστολή αυτού του τύπου προς influencers αποτελεί σημαντικό πλήγμα στις προσπάθειες των εμπορικών σημάτων πολυτελείας να προωθήσουν της αναγνωρισιμότητά τους στην τεράστια αγορά της Κίνας.
Με πληροφορίες από Women's Wear Daily