ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Η Κομισιόν παραπέμπει την Ελλάδα στο δικαστήριο της ΕΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές

Κομισιόν Facebook Twitter
Φωτ: Eurokinissi
0

Στο Δικαστήριο της ΕΕ παραπέμπει η Κομισιόν την Ελλάδα για την μη τήρηση των υποχρεώσεών της στη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου.

Όπως τονίζεται στην σχετική ανακοίνωση, τα κράτη μέλη έπρεπε να έχουν εξασφαλίσει τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μήνα. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ακόμα.

Οι συμφωνίες αυτές, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής. 

Η συμφωνία αυτή θα πρέπει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, καθώς και τους στόχους επιδόσεων προσανατολισμένους στους χρήστες, όπως για παράδειγμα η ταχύτητα γραμμής, η ικανοποίηση πελατών και η προστασία του περιβάλλοντος.

Παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Κομισιόν και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία τους με τον ΟΣΕ, τον ελληνικό οργανισμό διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής. 

Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε πλέον να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Η σημασία της συμφωνίας κατά την Κομισιόν

Η υποχρέωση σύναψης και δημοσίευσης συμβατικών συμφωνιών μεταξύ εθνικών αρμόδιων αρχών και διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής αποτελεί σημαντικό στοιχείο της οδηγίας για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο. Οι συμφωνίες αυτές περιλαμβάνουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κράτους μέλους και του διαχειριστή ή των διαχειριστών υποδομής. 

Καλύπτουν όλες τις πτυχές διαχείρισης της υποδομής, τις οικονομικές υποχρεώσεις του κράτους μέλους, τις απαιτήσεις αποδοτικότητας για τον διαχειριστή υποδομής, τις υποχρεώσεις υποβολής αναφορών και τους κανόνες για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και σοβαρών διαταραχών σε λειτουργίες. 

Περιλαμβάνουν επίσης διορθωτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται σε περίπτωση που ένα από τα μέρη παραβαίνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις ή, σε εξαιρετικές περιστάσεις, σε περίπτωση που επηρεάζεται η διαθεσιμότητα δημόσιας χρηματοδότησης.

Οι συμφωνίες περιλαμβάνουν ένα πενταετές χρηματοδοτικό πλαίσιο για την κατασκευή, την αναβάθμιση και τη συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, το οποίο καθιστά προβλέψιμη τη δημόσια χρηματοδότηση. 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διεθνή
0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η εξομολόγηση του πρίγκιπα Ουίλιαμ για τον καρκίνο της Κέιτ Μίντλετον και του βασιλιά Καρόλου

Διεθνή / Η εξομολόγηση του πρίγκιπα Ουίλιαμ για τον καρκίνο της Κέιτ Μίντλετον και του βασιλιά Καρόλου

Για πρώτη φορά ο πρίγκιπας Ουίλιαμ αποκάλυψε σε συνέντευξή του πώς επηρέασε τη ζωή του η μάχη που δίνουν με τον καρκίνο η Κέιτ Μίντλετον και ο βασιλιάς Κάρολος
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Ο Άντονι Μπλίνκεν θα προσπαθήσει να λήξει τον πόλεμο σε Γάζα και Λίβανο μέχρι τη λήξη της θητείας του

Διεθνή / Ο Άντονι Μπλίνκεν θα προσπαθήσει να λήξει τον πόλεμο σε Γάζα και Λίβανο μέχρι τη λήξη της θητείας του

«Θα επιμείνουμε στις προσπάθειες για τον τερματισμό του πολέμου στη Γάζα και στον Λίβανο, καθώς και για την αύξηση της ανθρωπιστικής βοήθειας στην περιοχή» επισήμανε ο Άντονι Μπλίνκεν
LIFO NEWSROOM
Η Ιρλανδία κατηγορεί το Ισραήλ για γενοκτονία - Συντάσσεται με τη Νότια Αφρική και προσφεύγει στη Χάγη

Διεθνή / Η Ιρλανδία κατηγορεί το Ισραήλ για γενοκτονία - Συντάσσεται με τη Νότια Αφρική και προσφεύγει στη Χάγη

Το ιρλανδικό κοινοβούλιο ενέκρινε μια μη δεσμευτική πρόταση που συμφωνεί ότι «η γενοκτονία διαπράττεται μπροστά στα μάτια μας από το Ισραήλ στη Γάζα».
LIFO NEWSROOM
«Χρησιμοποιούνται σαν ταξί»: Η αλματώδης αύξηση των ιδιωτικών πτήσεων εκτοξεύει τις εκπομπές που θερμαίνουν το κλίμα

Διεθνή / «Χρησιμοποιούνται σαν ταξί»: Η αλματώδης αύξηση των ιδιωτικών πτήσεων εκτοξεύει τις εκπομπές που θερμαίνουν το κλίμα

Μεταξύ 2019 και 2023, παρακολουθήθηκαν σχεδόν 19 εκατομμύρια πτήσεις από περίπου 25.000 ιδιωτικά αεροσκάφη, με πολλά από αυτά να πραγματοποιούν διαδρομές κάτω των 500 χιλιομέτρων
LIFO NEWSROOM