Πάνω από το ένα τέταρτο των διαφημιστών σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες για το X του Έλον Μασκ λόγω ανησυχιών για το περιεχόμενο της πλατφόρμας κοινωνικών μέσων και την εμπιστοσύνη στις πληροφορίες που διαδίδονται, σύμφωνα με νέα παγκόσμια έρευνα.
Τα διαφημιστικά έσοδα που ρέουν στο X ήταν σε ελεύθερη πτώση από τότε που ο Μασκ αγόρασε τον ιστότοπο, γνωστό τότε ως Twitter, για 44 δισεκατομμύρια δολάρια (38 δισεκατομμύρια λίρες) τον Οκτώβριο του 2022, ισχυριζόμενος ότι δεν είχε αξιοποιήσει τις δυνατότητές του ως πλατφόρμα «ελεύθερης έκφρασης». Ωστόσο, η ασταθής και αμφιλεγόμενη συμπεριφορά του Μασκ στο X, όπου έχει σχεδόν 200 εκατομμύρια οπαδούς, έχει πυροδοτήσει την αντίδραση των διαφημιστών που έχουν περικόψει ή σταμάτησαν τις προσφορές εκεί.
Έρευνα από την εταιρεία δεδομένων Kantar, βασισμένη σε συνεντεύξεις με 18.000 καταναλωτές και 1.000 ανώτερους επαγγελματίες του μάρκετινγκ σε όλο τον κόσμο, διαπίστωσε ότι το 26% των επαγγελματιών του μάρκετινγκ σχεδιάζει να μειώσει τις διαφημιστικές δαπάνες στο X το 2025. «Οι έμποροι είναι θεματοφύλακες της επωνυμίας και πρέπει να εμπιστεύονται τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν», δήλωσε η Gonca Bubani, διευθύντρια στην Kantar. «Το X έχει αλλάξει τόσο πολύ τα τελευταία χρόνια και μπορεί να είναι απρόβλεπτο από τη μια μέρα στην άλλη. Είναι δύσκολο να αισθάνεσαι σίγουρος για την ασφάλεια της επωνυμίας σου σε αυτό το περιβάλλον».
Η Kantar διεξάγει τη μελέτη ετησίως εδώ και αρκετά χρόνια. Τα στοιχεία για το 2024 δείχνουν ότι η φυγή αυξάνεται γρήγορα, με το 14% των εμπόρων να δηλώνουν ότι θα τραβήξουν τους προϋπολογισμούς φέτος.
Τα στοιχεία του eMarketer υπογραμμίζουν την ταχεία εμπορική πτώση της πλατφόρμας τα τελευταία χρόνια, με τα παγκόσμια έσοδα της εταιρείας να κορυφώνονται το 2021 στα 4,46 δισεκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων το Ηνωμένο Βασίλειο αντιπροσώπευε 366 εκατομμύρια δολάρια, περίπου το 8% του συνόλου.
Το 2022, τα παγκόσμια έσοδα μειώθηκαν στα 4,14 δισ. δολάρια. Από τότε που ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου ανέλαβε την τοποθεσία στα τέλη του ίδιου έτους, έχουν μειωθεί περισσότερο από το ήμισυ, με τα ετήσια έσοδα να πέσουν στα 1,9 δισ. δολάρια μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, με τα έσοδα του Ηνωμένου Βασιλείου να προβλέπονται σε μόλις 160 εκατ. δολάρια.
«Οι διαφημιστές απομακρύνουν τις δαπάνες μάρκετινγκ από το X εδώ και αρκετά χρόνια», είπε η Bubani. «Η έντονη επιτάχυνση αυτής της τάσης τους τελευταίους 12 μήνες σημαίνει ότι μια ανάκαμψη φαίνεται απίθανη».
Η έρευνα της Kantar δείχνει ότι η εμπιστοσύνη των εμπόρων στις διαφημίσεις στο X συνεχίζει να μειώνεται, από 22% το 2022 σε 12% φέτος. Μόνο το 4% των επαγγελματιών μάρκετινγκ πιστεύει ότι οι διαφημίσεις στο X παρέχουν ασφάλεια επωνυμίας.
Με πληροφορίες από Guardian