Νεκρός εντοπίστηκε στις ΗΠΑ ένας πρώην εργαζόμενος της Boeing, που είχε δώσει πληροφορίες σχετικά με τα επίπεδα ποιότητας που διατηρεί η εταιρεία για την κατασκευή των αεροσκαφών της.
Πρόκειται για τον πρώην εργαζόμενο, γνωστό ως «πληροφοριοδότη» κατά της Boeing, John Barnett, που είχε εργαστεί για την εταιρεία επί 32 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017, όταν αποσύρθηκε «για λόγους υγείας». Από το 2010 έως το 2017, ο Barnett εργαζόταν στο εργοστάσιο της Boeing στο Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας ως διευθυντής ποιότητας στην κατασκευή των Boeing 787 Dreamliner, έναν τύπο αεροσκάφους που θεωρείται υπερσύγχρονος και χρησιμοποιείται σε μεγάλα ταξίδια.
Μετά τη συνταξιοδότησή του, ο Barnett ξεκίνησε μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα κατά της Boeing και πέθανε ενώ βρισκόταν στο Τσάρλεστον για να δώσει κάποιες συμπληρωματικές καταθέσεις σχετικά με αυτό. Όταν δεν εμφανίστηκε στην προγραμματισμένη συνάντηση με τους δικηγόρους της Boeing, οι αρχές τον αναζήτησαν και τελικά εντοπίστηκε νεκρός, μέσα στο αυτοκίνητό του, στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου που έμενε.
Από την εταιρεία, εκδόθηκε συλλυπητήριο μήνυμα για τον θάνατο του Barnett, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι ο θάνατος καταγράφηκε στις 9 Μαρτίου και προήλθε από τραύμα που μολύνθηκε. Η αστυνομία πάντως, ανακοίνωσε πως διεξάγεται έρευνα για τις συνθήκες θανάτου του. Το περιστατικό έρχεται εν μέσω αμφισβήτησης περί τήρησης των κανόνων ασφαλείας από τη Boeing, μετά τα απανωτά περιστατικά με αεροσκάφη της.
Οι αποκαλύψεις του John Barnett για τις παραλείψεις της Boeing
Το 2019, ο John Barnett είχε μιλήσει στο BBC και είχε δηλώσει ότι οι εργαζόμενοι στη Boeing δουλεύουν υπό μεγάλη πίεση και σκοπίμως έχουν υποτιμήσει τα επίπεδα ποιότητας μερών του αεροσκάφους, κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Είχε επίσης αποκαλύψει ότι είχε εντοπίσει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου; Μία στις τέσσερις μάσκες οξυγόνου στα αεροσκάφη δεν λειτουργούσε, σε περίπτωση ανάγκης.
NEW: 62-year-old Boeing whistleblower John Barnett found dead in his truck after he didn't show up for a legal interview linked to a case against Boeing.
— Collin Rugg (@CollinRugg) March 11, 2024
Barnett worked for Boeing for 32 years and retired in 2017. After retiring, Barnett spoke out about how Boeing was cutting… pic.twitter.com/k3zOqH0REv
Οι ανησυχίες του Barnett είχαν ξεκινήσει λίγο αφότου είχε αναλάβει τη θέση στη Νότια Καρολίνα, όταν η πίεση για να παραδοθεί το νέο αεροσκάφος είχε ως αποτέλεσμα να γίνει βεβιασμένα η επιθεώρηση και να γίνουν συμβιβασμοί σε θέματα ασφαλείας, κάτι που η Boeing διαψεύδει κατηγορηματικά. Ο Barnett μιλώντας στο BBC, αποκάλυψε ακόμα ότι εργαζόμενοι της Boeing απέτυχαν να ακολουθήσουν διαδικασίες που είχαν σκοπό να εντοπίσουν συστατικά εξαρτήματα μέσω του εργοστασίου, επιτρέποντας ουσιαστικά την εξαφάνιση ελαττωματικών εξαρτημάτων. Είχε αποκαλύψει επίσης ότι σε κάποιες περιπτώσεις, μέρη του αεροσκάφους που ήταν κάτω των επιπέδων ποιότητας και είχαν αφαιρεθεί από δοχεία αχρήστων, κατόπιν ενσωματώθηκαν στα αεροσκάφη και κατασκευάστηκαν για να αποτραπούν καθυστερήσεις στη γραμμή παραγωγής. Ο ίδιος επίσης ισχυριζόταν ότι είχε εκφράσει όλες τις ανησυχίες του στους ανωτέρους του, όμως δεν έγινε εκ μέρους τους καμία περαιτέρω ενέργεια.
Παρόλο που η Boeing διαψεύδει τους ισχυρισμούς του Barnett, τα συνεχή ατυχήματα με αεροσκάφη της έχουν προκαλέσει συζητήσεις και προκαλούν αναταραχές στη διοίκηση. Ο θάνατός του συνέβη σε μία περίοδο που τα επίπεδα ασφαλείας, τόσο στη Boeing όσο και στην κύρια προμηθεύτρια εταιρείας της Spirit Aerosystems αμφισβητούνται ευρέως. Το πιο ανησυχητικό από τα περιστατικά πάντως, καταγράφηκε τον Ιανουάριο, όταν αποκολλήθηκε η πόρτα ασφαλείας σε ένα ολοκαίνουριο Boeing 737 Max, λίγο μετά την απογείωση στο Πόρτλαντ.
Με πληροφορίες από BBC