Ουαλία: Εθνικοποιεί τις σιδηροδρομικές γραμμές λόγω της πανδημίας

Ουαλία: Εθνικοποιεί τις σιδηροδρομικές γραμμές λόγω της πανδημίας Facebook Twitter
Ουαλία: Εθνικοποιεί σιδηροδρόμους λόγω της πανδημίας
0

Η Ουαλία ανακοίνωσε σήμερα την εθνικοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά τους απέναντι στην πτώση του αριθμού των επιβατών λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Μέχρι τώρα την εκμετάλλευσή τους είχαν μια κοινοπραξία με τη γαλλική Keolis.

Η καθημερινή διαχείριση αυτών των γραμμών θα αναληφθεί από τις δημόσιες αρχές από τον Φεβρουάριο για να εξασφαλιστεί η συνέχεια των υπηρεσιών και η προστασία των θέσεων εργασίας, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Ουαλίας Κεν Σκέιτς σε ανακοίνωση.

Την εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής υπηρεσίας της Ουαλίας και των Συνόρων είχε από το 2018 μια κοινοπραξία μεταξύ της γαλλικής Keolis, θυγατρικής των αστικών συγκοινωνιών της SNCF (γαλλική δημόσια εταιρία σιδηροδρόμων) και του βρετανικού ομίλου Amey (Ferrovial). Η σύμβαση είχε προγραμματιστεί για διάρκεια 15 ετών.

«Οι τελευταίοι μήνες ήταν εξαιρετικά δύσκολοι για τις δημόσιες συγκοινωνίες στην Ουαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο», δήλωσε ο Σκέιτς.

Οι σιδηροδρομικές γραμμές εγκαταλείπονται από τους περισσότερους επιβάτες και χάνουν χρήματα, γεγονός που τις καθιστά δύσκολα βιώσιμες χωρίς παρέμβαση του δημόσιου τομέα.

Ο υπουργός διευκρινίζει ότι θα συνεχίσει τη συνεργασία του με την KeolisAmey, η οποία θα συνεχίσει να διαχειρίζεται το δίκτυο δημόσιων μεταφορών του Κάρντιφ και της περιφέρειάς του.

Από την πλευρά της, η κοινοπραξία KeolisAmey χαιρέτισε τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης.

«Υπό το πρίσμα του Covid-19, αναγνωρίζουμε την ανάγκη για την ουαλική κυβέρνηση να έχει μια βιώσιμη λύση για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της στους σιδηροδρόμους και είμαστε ευτυχείς που θα εργαστούμε από κοινού για μια νέα συμφωνία", δήλωσε ο Κέβιν Τόμας, γενικός διευθυντής της KeolisAmey.

Τα συνδικάτα δείχνουν ικανοποιημένα, όπως το RMT, το μεγαλύτερο των σιδηρόδρομων της Ουαλίας, αλλά απαιτεί η εθνικοποίηση να είναι βιώσιμη.

Ωστόσο, η Ουαλία δεν είναι εντελώς ανεξάρτητη στον σιδηροδρομικό τομέα, καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο την εμποδίζει να εθνικοποιήσει μόνιμα τις γραμμές.

Δεδομένης της πτώσης της κυκλοφορίας, η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε τον Σεπτέμβριο να επανεξετάσει το μοντέλο λειτουργίας της για τις σιδηροδρομικές γραμμές δίνοντας τέλος στις ιδιωτικές franchise, οι οποίες αντικαταστάθηκαν από παραχωρήσεις με μεγαλύτερη συμμετοχή των δημόσιων αρχών.

Η κυβέρνηση αναγκάστηκε να μεταρρυθμίσει τον τομέα αφότου αποφάσισε στα τέλη Μαρτίου να αναλάβει προσωρινά τον αποτελεσματικό έλεγχο των σιδηροδρομικών γραμμών προκειμένου να αποφύγει χρεοκοπίες, αναστέλλοντας τις συμβάσεις του franchise.

Η αποτυχία της ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων προηγήθηκε της πανδημίας, μεταξύ πρόσθετων δαπανών, καθυστερήσεων και αναποτελεσματικότητας που συνδέονταν με τον καταμερισμό της εκμετάλλευσης. Η κυβέρνηση αναγκάστηκε ακόμη τα τελευταία χρόνια να προχωρήσει σε εθνικοποιήσεις για να διασώσει γραμμές που είχαν κακή διαχείριση.

Η εκμετάλλευση των σιδηροδρόμων ιδιωτικοποιήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990 στο Ηνωμένο Βασίλειο υπό τη συντηρητική κυβέρνηση του Τζον Μέιτζορ. Οι σιδηροδρομικές γραμμές χωρίζονται επί του παρόντος σε 16 franchise σε ολόκληρη τη χώρα.

Με πληροφορίες του Reuters/AFP/ΑΠΕ

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρεκόρ μετανάστευσης σε ορισμένες από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου το 2023

Διεθνή / Ρεκόρ μετανάστευσης σε ορισμένες από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου το 2023

Ανάλυση της Goldman Sachs έδειξε ότι η μόνιμη και νόμιμη μετανάστευση ευθύνεται για το σύνολο σχεδόν της αύξησης της απασχόλησης στον Καναδά, τη Νέα Ζηλανδία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία, τη Γερμανία και τη Βρετανία
LIFO NEWSROOM
Με ελληνική γραβάτα ο βασιλιάς Κάρολος στο επίσημο πορτρέτο για τα γενέθλιά του

Διεθνή / Με ελληνική γραβάτα ο βασιλιάς Κάρολος στο επίσημο πορτρέτο για τα γενέθλιά του

Κέιτ Μίντλετον και πρίγκιπας Ουίλιαμ ευχήθηκαν στον βασιλιά Κάρολο για τα 76α γενέθλιά του - «Annus Horribilis» το 2024 για τον Βρετανό μονάρχη, η μάχη με τον καρκίνο του ίδιου και της Κέιτ Μίντλετον
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Κλιματική αλλαγή: Οι φτωχές χώρες χρειάζονται τουλάχιστον $1 τρισ. τον χρόνο για την πράσινη μετάβαση

Περιβάλλον / Κλιματική αλλαγή: Οι φτωχές χώρες χρειάζονται τουλάχιστον $1 τρισ. τον χρόνο για την πράσινη μετάβαση

Οι πλουσιότερες χώρες στον κόσμο έχουν δεσμευθεί να στηρίξουν οικονομικά τις φτωχότερες, με 100 δισ. δολάρια τον χρόνο, ωστόσο τα κονδύλια ξεκίνησαν να αποδεσμεύονται όπως πρέπει, μόλις το 2022
LIFO NEWSROOM
Βέλγιο: Δεκάδες γυναίκες γδύθηκαν μπροστά από την πρεσβεία του Ιράν ζητώντας την απελευθέρωση της Ahoo Daryaei

Διεθνή / Βέλγιο: Δεκάδες γυναίκες έβγαλαν τα ρούχα τους στην πρεσβεία του Ιράν για την απελευθέρωση της Ahoo Daryaei

«Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε όλες τις καταπιεσμένες γυναίκες, συμπεριλαμβανομένης της Ahoo Daryaei, και να απαιτήσουμε την άμεση απελευθέρωσή της, πρέπει να ενισχύσουμε τη φωνή της και να μην ξεχάσουμε τη δράση της», δήλωσε μία από τις διαδηλώτριες
LIFO NEWSROOM