Η Ιαπωνία κατασκεύασε έναν τρισδιάστατο σιδηροδρομικό σταθμό σε 6 ώρες.
Στις έξι ώρες μεταξύ της αναχώρησης του τελευταίου τρένου τη νύχτα και της άφιξης του πρώτου τρένου το πρωί, εργάτες κατασκεύασαν έναν εντελώς νέο, 3D σιδηροδρομικό σταθμό για να αντικαταστήσει μια σημαντικά μεγαλύτερη ξύλινη κατασκευή που εξυπηρετεί τους επιβάτες σε μια απομακρυσμένη κοινότητα για περισσότερα από 75 χρόνια.
Τα εξαρτήματα του νέου σταθμού εκτυπώθηκαν τρισδιάστατα αλλού και συναρμολογήθηκαν επί τόπου τον περασμένο μήνα, σε αυτό που χαρακτηρίζουν οι χειριστές του σιδηροδρόμου ως «μια παγκόσμια πρωτιά».
Μπορεί να μοιάζει περισσότερο με καταφύγιο παρά με σταθμό, αλλά η κατασκευή ενός με τον παραδοσιακό τρόπο θα χρειαζόταν πάνω από δύο μήνες και θα κόστιζε δύο φορές περισσότερο, σύμφωνα με τη West Japan Railway Company.
Καθώς ο πληθυσμός της Ιαπωνίας γερνά και το εργατικό δυναμικό της συρρικνώνεται, η συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής, συμπεριλαμβανομένων των ξεπερασμένων σταθμών, είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Οι αγροτικοί σταθμοί με μειωμένο αριθμό χρηστών αποτελούν μια ιδιαίτερη πρόκληση.


Ο νέος σταθμός, Hatsushima, βρίσκεται σε μια ήσυχη παραθαλάσσια πόλη στην Arida, μια πόλη 25.000 κατοίκων στην επαρχία Wakayama, η οποία συνορεύει με δύο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς: Osaka και Nara. Ο σταθμός, που έχει από μία γραμμή με τρένα, εξυπηρετεί περίπου 530 αναβάτες την ημέρα.
Η Yui Nishino, 19 ετών, το χρησιμοποιεί καθημερινά για τις μετακινήσεις της στο πανεπιστήμιο. Είπε ότι εξεπλάγη όταν άκουσε ότι ο πρώτος- στον κόσμο- σταθμός που εκτυπώθηκε, επρόκειτο να κατασκευαστεί εκεί.
«Βλέποντάς το, το έργο προχωρά με ταχύτητα που θα ήταν αδύνατη με κανονική κατασκευή. Ελπίζω να φτιάξουν περισσότερα κτίρια με τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης» πρόσθεσε.
Η Serendix, η κατασκευαστική εταιρεία που συνεργάστηκε με τη West Japan Railway για το έργο, είπε ότι η εκτύπωση των εξαρτημάτων και η ενίσχυση τους με σκυρόδεμα χρειάστηκε επτά ημέρες.
Η εκτύπωση έγινε σε ένα εργοστάσιο στην επαρχία Κουμαμότο στο νοτιοδυτικό νησί Kyushu. Τα εξαρτήματα έφυγαν από το εργοστάσιο το πρωί της 24ης Μαρτίου για να μεταφερθούν περίπου 500 μίλια βορειοανατολικά, οδικώς στον σταθμό Hatsushima.
«Κανονικά, η κατασκευή χρειάζεται αρκετούς μήνες ενώ τα τρένα δεν κυκλοφορούν κάθε βράδυ», δήλωσε ο Kunihiro Handa, συνιδρυτής της Serendix. Οι κατασκευαστικές εργασίες κοντά σε εμπορικές γραμμές υπόκεινται σε αυστηρούς περιορισμούς και συνήθως εκτελούνται κατά τη διάρκεια της νύχτας για να μην διαταραχθούν τα ωράρια.
Ιαπωνία: Πώς έφτιαξαν τον 3D σιδηροδρομικό σταθμό σε 6 ώρες
Καθώς τα φορτηγά που μετέφεραν τα 3D εκτυπωμένα εξαρτήματα, άρχισαν να συρρέουν το βράδυ της Τρίτης στα τέλη Μαρτίου, αρκετές δεκάδες κάτοικοι συγκεντρώθηκαν για να παρακολουθήσουν την πρώτη στο είδος της πρωτοβουλία να ξεκινά, σε ένα μέρος πολύ οικείο σε αυτούς.


Στη συνέχεια, αφού το τελευταίο τρένο έφυγε στις 23:57, οι εργαζόμενοι ασχολήθηκαν με την κατασκευή του νέου σταθμού.
Σε λιγότερο από έξι ώρες συναρμολογήθηκαν τα προεκτυπωμένα μέρη, κατασκευασμένα από ειδικό κονίαμα. Παραδόθηκαν σε ξεχωριστά φορτηγά και ένας μεγάλος γερανός χρησιμοποιήθηκε για να ανυψωθεί το καθένα κάτω από το σημείο όπου οι εργαζόμενοι τα συνέδεαν, σε μικρή απόσταση από τον παλιό σταθμό.
Ο νέος σταθμός, που έχει έκταση λίγο πάνω από 100 τετραγωνικά πόδια, ολοκληρώθηκε πριν φτάσει το πρώτο τρένο στις 5:45 π.μ. Πρόκειται για ένα μινιμαλιστικό, λευκό κτίριο.
Χρειαζόταν ακόμα εσωτερική εργασία, καθώς και εξοπλισμό όπως μηχανήματα εισιτηρίων και συσκευές ανάγνωσης καρτών μεταφοράς. Η West Japan Railway δήλωσε ότι αναμένεται να ανοίξει το νέο κτίριο προς χρήση τον Ιούλιο.
Οι υπάλληλοι λένε ότι ελπίζουν να διατηρηθούν οι σταθμοί σε απομακρυσμένες τοποθεσίες με νέα τεχνολογία και λιγότερους εργαζόμενους.
«Πιστεύουμε ότι η σημασία αυτού του έργου έγκειται στο γεγονός ότι ο συνολικός αριθμός των ατόμων που απαιτούνται, θα μειωθεί σημαντικά», δήλωσε ο Ryo Kawamoto, πρόεδρος της JR West Innovations.
Το ξύλινο κτίριο που θα αντικαταστήσει ο νέος σταθμός, ολοκληρώθηκε το 1948.
Ο Toshifumi Norimatsu, 56 ετών, που διαχειρίζεται το ταχυδρομείο μερικά μέτρα μακριά, είχε γλυκόπικρα συναισθήματα για το νέο κτίριο. «Είμαι λίγο λυπημένος για την ''απόσυρση'' του παλιού σταθμού. Αλλά θα ήμουν ευτυχής αν αυτός ο σταθμός μπορούσε να γίνει πρωτοπόρος και να ωφελήσει».
Με πληροφορίες από New York Times