ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Εκείνη (Elle)

0

Η Μισέλ μοιάζει ατρόμητη. Επιτυχημένη επιχειρηματίας, φέρνει την ίδια δυναμική και στην προσωπική της ζωή. Η ζωή της θα αλλάξει δια παντός όταν θα δεχτεί επίθεση μέσα στο ίδιο της το σπίτι. Αναζητά με μανία τον άντρα που εισέβαλε στη ζωή της και το παιχνίδι που προκύπτει ανάμεσά τους μπορεί να βγει εκτός ελέγχου ανά πάσα στιγμή.

Μία από τις καλύτερες ταινίες, για να μην πω η κορυφαία, ενός ικανότατου, παραγωγικού κι ενίοτε εξωφρενικού σκηνοθέτη, του Ολλανδού Πολ Βερχόφεν, που επανέρχεται 10 χρόνια μετά το σχετικά ατυχές Black Book και 20 μετά το εντελώς δυστυχές Showgirls. Το δυναμικό ύφος του ξεκούραστου 78χρονου ανταποκρίνεται στις απανωτές τροπές και ανατροπές της τολμηρής ανάπτυξης του ακανθώδους θέματος του βιασμού, καθώς η παθούσα, η σθεναρή και ακατάβλητη Μισέλ, μόνο θύμα δεν είναι, γιατί ποτέ δεν υπήρξε και σίγουρα δεν θέλει να είναι – ακριβώς το αντίθετο μάλιστα. Ακριβώς σε αυτή την επιλογή μιας ισχυρής κεντρικής προσωπικότητας υφαίνεται και δικαιολογείται η αντιστροφή των όρων, δηλαδή η εκδίκηση που σχεδιάζεται από την ίδια και η ηδονή που απολαμβάνει από την προσμονή, κάτι που εξοργίσει τις φεμινίστριες.

Ξεχάστε το χοντροκομμένο, οφθαλμολάγνο exploitation του Βασικού Ένστικτου: το Εκείνη, που είδαμε στο επίσημο Διαγωνιστικό του Φεστιβάλ Καννών και αγνοήθηκε σκανδαλωδώς, κι αυτό, από την ιταμή επιλογή βραβείων της επιτροπής του Τζορτζ Μίλερ, πετάει πολλές μπάλες στο αέρα, τις ισορροπεί με γούστο και ηλεκτρισμό, κρατώντας σφιχτά την περιέργεια, και δεν υποπίπτει στο σφάλμα του τετριμμένου ψυχαναλυτικού αυτο-μαστιγώματος που προκάλεσε στο ερωτικό θρίλερ με τη Σάρον Στόουν ο Τζο Έστερχαζ με το σενάριό του και τον ακολούθησε με χειρουργικά, μετα-χιτσκοκικά βήματα ο Ολλανδός. Εδώ, πάντα με σβελτάδα και πρέζες πονηρού χιούμορ, ο Βερχόφεν χαλυβδώνει τη Μισέλ σε μια αξιοζήλευτη αυτονομία πρωτεϊκής, μοντέρνας γυναίκας που έχει σχεδιαστεί να μην αρέσει καθόλου στους φαλλοκράτες και τους περί Ανατολή τυρβάζοντες.

Ο σκηνοθέτης, που έχει κατηγορηθεί πλειστάκις για μισογυνισμό, παραδίδει μια υπερ-γυναικεία οντότητα με τη μορφή της μοναδικής Ιπέρ σε έναν ρόλο που την ανεβάζει ακόμη ψηλότερα στην κατηγορία της τόλμης και του ρίσκου – ένα κλαμπ με ελάχιστες και εκλεκτές ηθοποιούς. Μετά το πάθημά του στο Χόλιγουντ, όπως ο ίδιος το περιγράφει, αφού δεν καταλάβαινε πλήρως τα αγγλικά και του ξέφυγε το πνεύμα των ταινιών του, με αποκορύφωμα το φιάσκο του Hollow Man, ο Βερχόφεν μελέτησε ταχύρρυθμα και έμαθε να χειρίζεται τη γαλλική για να είναι σίγουρος για τη σημασία «ανάμεσα στις γραμμές», και ευτυχώς εγκατέλειψε την αρχική ιδέα να γυρίσει την ταινία στις ΗΠΑ με τη Νικόλ Κίντμαν, προτιμώντας τη Γαλλία και την Ιζαμπέλ Ιπέρ, μετά την άρνηση της Μαριόν Κοτιγιάρ και της Καρίν βαν Χούτεν. Στο Εκείνη ξεπέρασε τις κακοτοπιές με άνεση και σιγουριά, ιδιότητες που ούτως ή άλλως τον χαρακτηρίζουν ακόμη και στις ορθοπεταλιές του Starship Troopers (κυρίως εκεί), κατακτώντας τις αποχρώσεις ενός πολύπλοκου θέματος, χωρίς να απολέσει τη σκηνοθετική πυγμή του. Το Εκείνη είναι η επίσημη υποβολή στα επερχόμενα ξενόγλωσσα Όσκαρ, όχι της Ολλανδίας, αλλά της Γαλλίας, ως γαλλόφωνη παραγωγή.

Oscars Critics
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ