Tα media στο βυθό

Tα media στο βυθό Facebook Twitter
0

Σήμεραη «Ελευθεροτυπία» μπαίνει στην αρένατου freepress.Γιατί; Προφανώς για να μαζέψει παραπάνωδιαφημίσεις. Διότι ούτε ουσιαστικότερηούτε πληρέστερη ενημέρωση πρόκειταινα προσφέρει σε σχέση με το σημερινόφύλλο της των περιπτέρων. Εκτός και ανκάνει την ποιοτική έκπληξη. Που θα ήτανσωτήρια για όλους.

Τώραπου πέρασαν τα χρόνια και έχουν «κάτσει»τα πρότυπα που γέννησαν τη μόδα του freepressπαγκοσμίως, πανθομολογείται ότι οιμεγάλες αναγνωσιμότητές τους οφείλονταιστα μεγάλα τιράζ - όχι στην εκτίμηση τουκοινού, την πίστη του ή το καλό τουςπεριεχόμενο. Στην καλύτερη περίπτωση,είναι ανιαρές και άνευρες περιλήψειςτων ειδήσεων που βρίσκεις πιο φρέσκιεςκαι ζουμερές στο Ίντερνετ, χθες. Πέραντου τζάμπα, τίποτα νέο δεν κόμισαν στηδημοσιογραφία, γι' αυτό και στην πρώτηκρίση πέφτουν σαν τις μύγες. Τα σάιτ πουπαρακολουθούν την πορεία τους μοιάζουντους τελευταίους μήνες με αγγελτήριαθανάτου.

Δηλαδήτο freepressείναι μελλοθάνατο; Όχι, αλλά είναι στηνπρώτη σοβαρή καμπή του. Η έξαψη τουνεωτερισμού έχει περάσει και το δωρεάνδεν αρκεί. Η διαφήμιση γίνεται είτεεπιλεκτικότερη είτε εκμεταλλεύεταιτην κρίση για να κατεβάζει αγρίως τιςτιμές της, να μπαίνει παντού και ναδημιουργεί ένα κλάτερ, απαξιωτικό γιαόλους. Το είδος σαφώς διψά για ποιότητακαι περιεχόμενο, αλλά τα χαμηλά έσοδακαι η νηπιακή του μνήμη δεν του επιτρέπουννα αρθεί στο ύψος των περιστάσεων. Αντίγια ποιότητα, οι λίγες αρετές τουψαλιδίζονται, οι περικοπές και μιααίσθηση συντέλειας του segmentαποτελειώνουν τα τελευταία κουράγια.

Kιόμως, τώρα είναι που δένουν οι αυριανοίπρωταγωνιστές. Όσοι επενδύουν με πείσμαστο δραματικό νέο τοπίο, γνωρίζονταςότι οι παραδοσιακές εφημερίδες περνούναπό τη μεγαλύτερη κρησάρα της ιστορίαςτους και το freepressoφείλειπια να γίνει πλήρες και ευθέως ανταγωνιστικόμε τις εφημερίδες του περιπτέρου. Στιςεφημερίδες που θα επιβιώσουν, το ανπληρώνεις ή δεν πληρώνεις για να τιςαγοράσεις θα έχει μικρή σημασία. Ήδη ηαρχική «γοητεία» που περιέβαλλε το freepressδεν υπάρχει - αντιμετωπίζεται σαν μιαδιαφορετική επιχειρηματική μορφή τωνεκδόσεων, απλώς. Τώρα είναι η ώρα τηςενηλικίωσης και της δημοσιογραφίας. Ηώρα της ανεξαρτησίας και της ισχυρήςγνώμης.

Θαανεβάσει τον πήχη η «Ελευθεροτυπία»;Σήμερα θα ξέρουμε. Αν το κάνει, η LifOθα την υποστηρίξει όσο μπορεί. Για ναπάψουμε να είμαστε οι τρελοί του χωριούπου όλοι μας λένε «Μα τι τη θέλετε τόσηύλη, αφού τζάμπα είσαστε κι ούτως ή άλλωςθα σας πάρουν...»

Μπορεί.Όμως εμάς μας ενδιαφέρει να μας παίρνουνκαι αύριο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ