10 μοντέλα που λάμπουν στην πασαρέλα της έκθεσης του Παρισιού
Άρωμα Γαλλίας και Κίνας έχει το φετινό Paris Motor Show, από το οποίο ξεχωρίσαμε την κορυφαία δεκάδα νέων μοντέλων με βάση τις καινοτομίες, τον σχεδιασμό και τη φιλικότητά τους προς το περιβάλλον.
Eχουν περάσει τέσσερα χρόνια από το τελευταίο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, οπότε το φετινό σήμανε συναγερμό στις τάξεις των φίλων της αυτοκίνησης και των νέων τεχνολογιών.
Εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες και δεκάδες χιλιάδες δημοσιογράφοι από όλο τον πλανήτη προσέρχονται αυτές τις μέρες στους εκθεσιακούς χώρους του «Mondial de l’Automobile» για να μάθουν από πρώτο χέρι τις σύγχρονες τάσεις στον χώρο του αυτοκινήτου και να γίνουν μάρτυρες των αποκαλυπτηρίων πολλών νέων μοντέλων.
Η πλειοψηφία τους προέρχεται φυσικά από τη Γαλλία, όμως τον τόνο δίνουν και οι Κινέζοι αυτοκινητοκατασκευαστές, που δείχνουν έτοιμοι –και το επιβεβαιώνουν με πειστικό τρόπο– να κάνουν επιτέλους μαζική απόβαση στην ευρωπαϊκή αγορά.
Αντίθετα λείπουν από το φετινό Paris Motor Show πολλές γνωστές μάρκες εκτός Γαλλίας, από τον όμιλο VW έως το κορεάτικο γκρουπ Hyundai - Kia και από τους Ιάπωνες της Toyota, Mazda, κ.λπ. έως τις ιταλικές Fiat και Alfa Romeo.
Το ενδιαφέρον παραμένει ωστόσο μεγάλο, όπως επιβεβαιώνεται και στην περίπτωση της χρυσής δεκάδας νέων μοντέλων που επιλέξαμε ανάμεσα στις πρεμιέρες της έκθεσης στην Πόλη του Φωτός.
Αlpine Alpenglow
To αεροδυναμικό πειραματικό μοντέλο παραπέμπει σχεδιαστικά σε αγωνιστικά πρωτότυπα των 24 Ωρών του Λε Μαν και μας ανοίγει ένα παράθυρο προς τη μελλοντική σχεδιαστική γλώσσα των επόμενων σπορ αυτοκινήτων της Alpine, που θα είναι φυσικά ηλεκτροκίνητα.
ΒΥD Atto 3
H κινέζικη BYD παρουσιάζει στο Παρίσι τρία ηλεκτρικά μοντέλα ως αιχμή του δόρατος για την απόβασή της στην Ευρώπη. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το compact crossover Atto 3 με ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων, 420 χιλιόμετρα αυτονομία και τιμές γύρω στις 38.000 ευρώ χωρίς τις προβλεπόμενες ανά χώρα επιδοτήσεις.
Dacia Manifesto
Η θυγατέρα της Renault εντυπωσιάζει με το πειραματικό Manifesto, ένα ηλεκτροκίνητο buggy με καθαρά ψυχαγωγικό χαρακτήρα, πολλές έξυπνες ιδέες, φουτουριστικό σχεδιασμό και μεγάλες δυνατότητες εκτός δρόμου.
DS 3 Crossback
Έφτασε η ώρα της ανανέωσης για το compact crossover της γαλλικής μάρκας πολυτελείας, που ανασχεδιάστηκε, ενώ στην ηλεκτροκίνητη εκδοχή του E-Tense εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων, προσφέροντας 402 χιλιόμετρα αυτονομία.
Jeep Avenger
To Avenger σπάει το ρόδι, καθώς πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Jeep. Εχει μήκος γύρω στα 4 μ., θα κατασκευάζεται στην Πολωνία και θα εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και μπαταρία 54 kWh, ώστε να εξασφαλίζει 400 χλμ. αυτονομία σε μικτές συνθήκες και έως 550 χλμ. σε αστικό περιβάλλον.
Οra Cat
H Ora ανήκει στον κινέζικο όμιλο της Great Wall Motors και είναι έτοιμη να κάνει το ευρωπαϊκό της ξεκίνημα με το ηλεκτρικό Cat, ένα supermini με σαφείς ρετρό σχεδιαστικές αναφορές στο VW Beetle και ηλεκτροκινητήρα 171 ίππων.
Μercedes EQE
H γερμανική μάρκα δεν αποκάλυψε την EQE νέας γενιάς στους χώρους της έκθεσης του Παρισιού, αλλά στο μουσείο Ροντέν. Εκεί πραγματοποιήθηκε σε εορταστική ατμόσφαιρα η παγκόσμια πρεμιέρα του εντυπωσιακού ηλεκτροκίνητου SUV με μπαταρία χωρητικότητας 90,6 kWh για μεγάλη αυτονομία.
NamX
Το Coupe-SUV της μαροκινής νεοφυούς εταιρείας NamX είναι υδρογονοκίνητο και διαθέτει εκτός από το κυρίως ρεζερβουάρ και έξι εφεδρικές κάψουλες υδρογόνου για αυτονομίες της τάξης των 800 χλμ. Αναμένεται στην αγορά το 2024 σε εκδόσεις με ηλεκτροκινητήρες 296 και 542 ίππων και τιμές από περίπου 65.000 ευρώ έως 95.000 ευρώ.
Peugeot 408
Πρόκειται για ένα δυναμικό coupe-crossover με πέντε πόρτες, μεγάλο χώρο αποσκευών και μήκος 4,69 μ., το οποίο θα διατίθεται με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.3 Pure Tech 130 ίππων και σε δύο υβριδικές εκδοχές 180 και 225 ίππων.
Renault 4ever Concept
Η Renault παίζει στην έδρα της και έχει σίγουρα την εντονότερη παρουσία στο Παρίσι. Το πιο ξεχωριστό μοντέλο της είναι το πρωτότυπο Renault 4ever Concept, που θα αποτελέσει τη βάση για την επαναφορά στη ζωή του κλασικού Renault 4 ως ένα ηλεκτροκίνητο SUV με υψηλή πολυμορφικότητα και –κατά κύριο λόγο– για μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον.