Nέα BMW 420d Coupe: Με μάσκα που πολώνει
Το τεράστιο «νεφρό» στη μάσκα της νέας BMW 420d Coupe αμφισβητείται έντονα από πολλούς φίλους της μάρκας και αδικεί το βαυαρικό coupe, αφού έτσι περνούν τα πληθωρικά προσόντα του σε δεύτερη μοίρα.
Ο τυπικός αγοραστής μίας BMW σειρά 4, όπως ονομάζονται πλέον τα μεσαία Coupe της βαυαρική μάρκας, δεν βασίζεται τόσο πολύ σε ορθολογικά κριτήρια, αλλά αποφασίζει κυρίως με το συναίσθημα. Ειδικότερα η σειρά 4 δεύτερης γενιάς κόβει κάθε ομφάλιο λώρο με το παρελθόν, όταν τα Coupe της BMW θεωρούνταν κατά πολλούς ‘’τριάρες’’ ή ‘’πεντάρες’’ με δύο πόρτες λιγότερες από τα αντίστοιχα Sedan. Αντιθέτως, η νέα BMW σειρά 4 αυτονομείται οπτικά από τα αντίστοιχα Saloon με βασικό όπλο τον σχεδιασμό της μάσκας της όπου κυριαρχεί ένα τεράστιο ‘’νεφρό’’ ως φόρο τιμής προς ένδοξα σπορ μοντέλα της μάρκας από το Μόναχο, όπως η 328.
Το συγκεκριμένο σχεδιαστικό εύρημα παραμένει αμφιλεγόμενο μεταξύ των φίλων της BMW, όμως περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Προσωπικά δεν το ερωτευθήκαμε κεραυνοβόλα, ωστόσο μέρα με την ημέρα το συνηθίζαμε περισσότερο και στο τέλος του εβδομαδιαίου μας test drive είχε αρχίσει να μας αρέσει με τη διαφορετικότητά του. Πολύ περισσότερο μάλιστα, καθώς οι ντιζάινερ της BMW δεν αρκέστηκαν μόνον στο συγκεκριμένο στοιχείο, αλλά το ‘’πάντρεψαν’’ στα μάσκα με δύο αρχαϊκού τύπου στόμια αεραγωγών και με προβολείς LED που μοιάζουν με μισόκλειστα μάτια γάτας. Όσοι μάλιστα επιθυμούν, μπορούν να βάλουν λίγο βαθύτερα το χέρι στην τσέπη τους και να παραγγείλουν το αυτοκίνητο με προβολείς λέιζερ, που –σύμφωνα με το εργοστάσιο- κάνουν τη νύχτα ημέρα σε μία απόσταση έως και άνω των 500 μ.
Όση έμπνευση επένδυσαν οι σχεδιαστές της BMW στη μάσκα της νέας σειράς 4, τόσο πιο συμβατικές ήταν οι επιλογές τους για τα πλευρά και το πίσω μέρος του αμαξώματος, που δείχνει έτσι συνολικά δυναμικό αλλά συνάμα ανάλαφρο και χαριτωμένο.Σημαντικότατες αλλαγές είχαμε ωστόσο στις διαστάσεις και στις αναλογίες του νέου γερμανικού Coupe με μήκος 4,77 μ., δηλαδή σχεδόν 13 εκατοστά περισσότερα από το προηγούμενο. Τέσσερα από αυτά τα εκατοστά χρησιμοποιήθηκαν για την αύξηση του μεταξονίου στα 2,85 μ. για μεγαλύτερους χώρους και ανετότερη οδήγηση και τα υπόλοιπα προστέθηκαν στους προβόλους. Αντιθέτως το ύψος έμεινε ουσιαστικά αναλλοίωτο με ένα χαμήλωμα μόλις έξι χιλιοστών, όμως το πλάτος αυξήθηκε κατά τρεις πόντους.
Η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται σχετικά εύκολα και οι χώροι για τον οδηγό και τον συνοδηγό κρίνονται εξαιρετικοί. Πίσω βολεύονται επίσης άνετα τα πόδια ακόμη και μεγαλόσωμων επιβατών, όμως οι χώροι για τα κεφάλια κρίνονται ελαφρά περιορισμένοι. Όσο για το πορτ-μπαγκάζ, ικανοποιεί με έναν όγκο 445 λίτρων και ένα άκρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Το κόκπιτ μοιάζει με ένα καθιστικό, στο οποίο επικρατούν σπορ τόνοι. Οι φίλοι των BMW θα νοιώσουν αμέσως οικεία στο τιμόνι της νέας 420d Coupe, ενώ μία σειρά λειτουργιών γίνεται με κανονικούς διακόπτες ενάντια στην παράνοια της εποχής με τα χειριστήρια αφής για πάσα νόσο. Η συνδεσιμότητα αποδεικνύεται κορυφαία, καθώς υπάρχει συμβατότητα με τις πλατφόρμες Android Auto και Apple Car Play, ενώ καταπληκτικές εντυπώσεις αποκομίσαμε από τα καλοσχεδιασμένα καθίσματα και τα ποιοτικά υλικά από τα πάνω ράφια. Για όσους μπορούν, συνιστούμε ανεπιφύλακτα την παραγγελία του δυναμικού γερμανικού μοντέλο με το premium ηχοσύστημα της Harman/Kardon.
Η οδηγική συμβίωση με τη BMW 420d Coupe δεν αποδείχθηκε μόνον ανέφελη, αλλά και πολύ ευχάριστη. Κατ’ αρχάς να πούμε, ότι η νέα μάσκα τραβά παντού τα βλέμματα, όπως το φως τα κουνούπια, όμως ακόμη σημαντικότερη είναι η αίσθηση οδήγησης καθώς το γερμανικό Coupe πατά απολύτως στιβαρά στο οδόστρωμα και προσφέρει αλλεπάλληλες στιγμές ηδονής στις στροφές και όχι μόνον. Ο δίλιτρος ντιζελοκινητήρας των 190 ίππων πηγαίνει πακέτο με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα υψηλής τάσης 48 Volt και έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 11 ίππων, ενώ είναι τόσο αθόρυβος που μερικές φορές κοιτάζεις το στροφόμετρο για να δεις αν λειτουργεί.
Φυσικά λειτουργεί και μάλιστα με εντυπωσιακό τρόπο, πραγματοποιώντας την κλασική επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,1’’ χάρη και στην άψογη συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Ο -κατάφωρα αδικημένος στην κοινή γνώμη- πετρελαιοκινητήρας αποδεικνύει και στη συγκεκριμένη περίπτωση τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του, αφού με ένα προσεκτικό στυλ περιορίσαμε τη μέση κατανάλωση σε περίπου 5,5 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ., ενώ ακόμη και με δυναμικότερη διάθεση δεν ξεπεράσαμε ποτέ τα 6,5 λίτρα.
Μετά από δύο test drive της νέας σειράς 4 -ένα στη Γερμανία και ένα στην Ελλάδα- θεωρούμε προσωπικά τη ντιζελοκίνητη έκδοση 420d Coupe ως την ιδανική πρόταση για τα δικά μας δεδομένα λόγω σβελτάδας, προσωπικότητας, απολαυστικής αίσθησης στον δρόμο και πολύ χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Φυσικά, παραμένει το αγκάθι της τιμής αγοράς που είναι έτσι και αλλιώς πάνω από τις δυνατότητες του μέσου Έλληνα ανεξαρτήτως έκδοσης. Ακόμη όμως και έτσι, αποτελεί η 420d τη φτηνότερη έκδοση της νέας ‘’τεσσάρας’’ Coupe με τιμή εκκίνησης 56.300 ευρώ, ενώ η τετρακίνητη 420d xDrive ξεκινάει από 59.250 ευρώ.