Διανύοντας 16.522 χλμ. σε ένα ταξίδι επαγγελματικής και προσωπικής εξέλιξης
Η Μαρίνα Οικονομίδου αφηγείται το ταξίδι της από την Αθήνα στη Μπογκότα, ως μέρος του Global Mobility Program της Dialectica.
ADVERTORIAL
Όταν μια εταιρεία επενδύει έμπρακτα στην ανάπτυξη και την ευημερία των ανθρώπων της, δημιουργεί ευκαιρίες που μπορούν να αλλάξουν ζωές.
H Dialectica, παγκόσμια ηγέτιδα εταιρεία στον χώρο των information services, διαγράφει μία ραγδαία αναπτυξιακή πορεία, κατακτώντας για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά μία θέση στη λίστα των Financial Times για τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες της Ευρώπης. Παράλληλα, με την πιστοποίησή της ως Great Place to Work στην Ελλάδα, επιβεβαιώνει ότι η δέσμευσή της για πρόοδο δεν αφορά μόνο την επιχειρηματική της επιτυχία αλλά και τους εργαζομένους της.
Με γραφεία σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία, και μία δυναμική ομάδα που ξεπερνά τα 1.300 μέλη από περισσότερες από 50 εθνικότητες, η Dialectica εφαρμόζει προγράμματα που ανοίγουν νέους ορίζοντες στους ανθρώπους της. Ένα από αυτά είναι το Global Mobility Program, που δίνει τη δυνατότητα στους εργαζομένους να εργαστούν σε άλλες χώρες όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία, βιώνοντας νέες εμπειρίες και αναπτύσσοντας δεξιότητες σε ένα μοναδικό εργασιακό περιβάλλον.
H Μαρίνα Οικονομίδου, Client Service Manager είναι μέλος του #teamDialectica, που μεταπήδησε από την Αθήνα στην Μπογκοτά της Κολομβίας, μέσω του Global Mobility Program.
Η Μαρίνα ξεκίνησε τη διαδρομή της στη Dialectica το καλοκαίρι του 2021, λαμβάνοντας ένα μήνυμα στο LinkedIn που στάθηκε η αφορμή για να ενταχθεί στην ομάδα. «Ήμουν πραγματικά ενθουσιασμένη με την προοπτική να ξεκινήσω την καριέρα μου σε μια εταιρεία με τέτοια αναπτυξιακή δυναμική και που έδινε και δίνει την ευκαιρία σε νέους επαγγελματίες, χωρίς απαραίτητα πολυετή εμπειρία, να κάνουν το ξεκίνημά τους», αναφέρει.
Η πρώτη περίοδος ήταν γεμάτη προκλήσεις, αλλά και ανακαλύψεις. «Συνειδητοποίησα ότι υπήρχαν τόσα που δεν γνώριζα για τον επιχειρηματικό κόσμο και την οικονομία, και κατάλαβα ότι τα περιθώρια εξέλιξης ήταν απεριόριστα. Βούτηξα με ενθουσιασμό στη δουλειά και συνεργάστηκα με εξαιρετικούς ανθρώπους που με ενέπνευσαν και με στήριξαν σε κάθε μου βήμα», προσθέτει.
Η πρώτη σκέψη για την Κολομβία ήρθε όταν η Dialectica ανακοίνωσε το άνοιγμα γραφείων στην Μπογκοτά. Παρότι εκείνη τη στιγμή η ιδέα της φαινόταν μακρινή, έναν χρόνο αργότερα, ως Manager πλέον, ένιωσε έτοιμη για μια νέα πρόκληση. «Η ιδέα να δουλέψω σε μια άλλη ήπειρο, να γνωρίσω διαφορετικές κουλτούρες και να μάθω μια νέα γλώσσα με ενθουσίασε. Ήξερα ότι αυτή η εμπειρία θα με βοηθούσε να εξελιχθώ τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά», εξηγεί.
Η διαδικασία της προετοιμασίας ήταν γεμάτη προσδοκίες. «Άρχισα να ερευνώ τη Λατινική Αμερική, να ανακαλύπτω τα μέρη που ήθελα να επισκεφτώ και να φαντάζομαι πώς θα μπορούσε να είναι η ζωή εκεί. Πήρα την απόφαση να τολμήσω, γιατί, όπως σκέφτηκα, “Δεν θα είσαι ποτέ πιο νέα απ’ ό,τι είσαι τώρα· γιατί να μην αδράξεις τη στιγμή και να το ζήσεις;”».
Η νέα καθημερινότητα
Η ζωή στην Μπογκοτά συνδυάζει το οικείο με το διαφορετικό. «Είναι μια μεγαλούπολη σαν την Αθήνα, αλλά χτισμένη στις Άνδεις, περιτριγυρισμένη από βουνά και καταπράσινη», περιγράφει.
Στο επαγγελματικό περιβάλλον, παρότι οι διαφορές στην κουλτούρα απαιτούν προσαρμογές, οι αξίες της εταιρείας παραμένουν ίδιες—respect, growth mindset, teamwork, ownership. «Χρειάστηκε να μάθω να επικοινωνώ διαφορετικά και να σεβαστώ τις διαφορετικές προσεγγίσεις. Παρ’ όλα αυτά, καταφέραμε να συνεργαστούμε εξαιρετικά και να αναπτύξουμε το γραφείο μας», σημειώνει.
«Όπως και στη δουλειά μας, έγινε μία μεταφορά τεχνογνωσίας, σε αυτή την περίπτωση από τους Έλληνες συναδέλφους στο κορυφαίο ταλέντο της Κολομβίας, έτσι το γραφείο γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη μόλις μέσα σε ούτε 3 χρόνια από την ίδρυση του. Αυτό το περιβάλλον με ωθεί να βελτιώνομαι καθημερινά, να δίνω αποτελεσματικές λύσεις, να επιλύω προβλήματα και να προετοιμάζω την ομάδα μου με στόχο την επιτυχία. Οι δεξιότητες που έχω αποκτήσει είναι ανεκτίμητες, και το ταξίδι μου δεν ήταν τίποτα λιγότερο από καταπληκτικό. Είναι τεράστιο το γεγονός ότι έχω την ευκαιρία να είμαι μέρος αυτού του εγχειρήματος και ότι έχω συνεισφέρει σε αυτό το μοναδικό αποτέλεσμα».
Η Μαρίνα δεν κρύβει ότι υπήρξαν και δύσκολες στιγμές. «Η ξενιτιά δεν είναι πάντα εύκολη, αλλά αυτές είναι και οι στιγμές που σκέφτομαι πόσο έχω εξελιχθεί και πόσο σημαντική απόφαση ήταν για μένα το να στείλω αυτήν την αίτηση, να κυνηγήσω αυτή τη θέση και να κάνω αυτό το βήμα. Θυμάμαι πέρσι τέτοια εποχή, έκανα το πρώτο μου ταξίδι εντός της Κολομβίας, στην Valle de Cocora και ήταν η πρώτη φορά που είπα στον εαυτό μου ότι είναι τόσα τα μέρη που θέλω να ανακαλύψω που θα ξεπεράσω κάθε δυσκολία για να μείνω εδώ και να ταξιδέψω όσο μπορώ. Αντίστοιχα, το ίδιο σκεπτικό είχα και για τη δουλειά μου - είχα τόσα να αποκομίσω σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο που με ώθησαν στο να ξεπεράσω κάθε εμπόδιο και να γίνω η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μου», αναφέρει.
Η Μαρίνα τονίζει ότι δεν είσαι μόνος σε αυτό το ταξίδι. «Η Dialectica είναι δίπλα σου σε κάθε βήμα, με την ομάδα HR να σε καθοδηγεί στις διαδικασίες – από την οργάνωση της μετάβασής σου μέχρι τη στήριξη στην καθημερινότητά σου. Θα λάβεις βοήθεια με τη στέγαση, μέχρι και υποστήριξη μέσω μαθημάτων Ισπανικών».
«Πάρε μια βαθιά ανάσα και απλά κάντο»
«Πάρε μια βαθιά ανάσα και απλά κάντο», προτείνει η Μαρίνα σε όσους σκέφτονται να συμμετάσχουν στο Mobility Program ή σε παρόμοιες ευκαιρίες. «Το να βγεις έξω από την ζώνη άνεσής σου μπορεί να είναι τρομακτικό, αλλά είναι η ευκαιρία να εξερευνήσεις νέες πτυχές του εαυτού σου και να αναπτυχθείς».
Το success story της Μαρίνας είναι μια απόδειξη ότι οι ευκαιρίες που προσφέρει η Dialectica μπορούν να ανοίξουν δρόμους σε νέα επαγγελματικά και προσωπικά μονοπάτια. Μέσα από τη στήριξη, την εκπαίδευση και τη δυναμική κουλτούρα της, η εταιρεία ενθαρρύνει τους ανθρώπους της να εξελιχθούν και να κατακτήσουν νέους στόχους.
Εάν και εσύ αναζητάς ένα περιβάλλον που να ενισχύει την δημιουργικότητα, την ανάπτυξη και τη διεθνή εμπειρία, τότε η Dialectica μπορεί να είναι το επόμενό σου βήμα. Ανακάλυψε τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας και κάνε το πρώτο βήμα για τη δική σου επαγγελματική περιπέτεια.