METRO: Αξιοκρατία, σεβασμός και αίσθημα του «ανήκειν»
Στον πολυσυλλεκτικό χώρο του λιανεμπορίου τροφίμων, η METRO ενσωματώνει τη διαφορετικότητα και την αξιοκρατία ως αναπόσπαστα στοιχεία της εταιρικής της κουλτούρας.
ADVERTORIAL
Ο κλάδος του λιανεμπορίου τροφίμων αποτελεί διαχρονικά έναν απαιτητικό και συνεχώς μεταλλασσόμενο κλάδο. Οι άνθρωποι που εργάζονται σε αυτόν φροντίζουν για την απρόσκοπτη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, έτσι ώστε οι καταναλωτές να προμηθεύονται τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για την καθημερινότητά τους.
Για τη METRO (My market και METRO Cash & Carry) η υποστήριξη, η ανάπτυξη και η ενδυνάμωση των ανθρώπων της σε ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον αποτελεί διαχρονική στρατηγική προτεραιότητα από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της, 48 χρόνια τώρα.
Με πάνω από 11.000 εργαζόμενους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας η METRO έχει συνδέσει την εταιρική της κουλτούρα με έννοιες όπως ο σεβασμός, η αξιοκρατία, η αποδοχή της διαφορετικότητας χωρίς αποκλεισμούς και εξαιρέσεις και η μηδενική αποδοχή της βίας και της παρενόχλησης σε οποιαδήποτε μορφή τους.
Στην εταιρεία, οι διαφορετικές κουλτούρες αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που σηματοδοτεί και κινητοποιεί την περαιτέρω ανάπτυξή της, ενώ η ενσωμάτωσή τους συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη επικοινωνία, στη γρηγορότερη επίλυση των ζητημάτων που προκύπτουν και στην αύξηση της παραγωγικότητας.
ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΙΣΘΗΜΑ ΤΟΥ «ΑΝΗΚΕΙΝ»
Μέσα από μια σειρά ενεργειών η METRO καλλιεργεί το αίσθημα του «ανήκειν», της ασφάλειας και της ενότητας μέσα από τη συμμετοχή σε μια δυνατή και μεγάλη ομάδα με κοινό όραμα και στόχους. Έτσι, οι εργαζόμενοι μπορούν να αναπτυχθούν, νιώθοντας αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρείας και συνδιαμορφωτές των αλλαγών που συντελούνται, γνωρίζοντας με σιγουριά πως το φύλο, η ηλικία, το θρήσκευμα, η καταγωγή ή ο σεξουαλικός προσανατολισμός δεν θα αποτελέσουν εμπόδιο για την ατομική τους ανάπτυξη και την επιτυχία της ομάδας. Όλοι έχουν τις ίδιες ευκαιρίες ανέλιξης. Μοναδικά κριτήρια για την πορεία στη METRO είναι η προσήλωση στις αξίες της εταιρείας, η εργασιακή τους απόδοση και οι ικανότητές τους.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Οι άνθρωποι κάνουν τις εταιρείες να αναπτυχθούν και να επιτύχουν, ανεξάρτητα από τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται. Και για τη METRO οι άνθρωποί της αποτελούν βασικό σημείο αναφοράς. Η εταιρεία, άλλωστε, υποστηρίζει πως οι επιχειρήσεις πρέπει να βγαίνουν μπροστά, ενθαρρύνοντας και συντονίζοντας την προσπάθεια διαρκούς αναβάθμισης των δεξιοτήτων των ανθρώπων τους, βοηθώντας τους παράλληλα να μετέχουν στη διά βίου μάθηση. Έτσι, η METRO επενδύει σε ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά συστήματα και προγράμματα με στόχο την ανάπτυξη των γνωστικών ικανοτήτων των εργαζομένων της στον τομέα ευθύνης τους, απευθυνόμενη ταυτόχρονα σε όλα τα επίπεδα της ιεραρχίας.
Παράλληλα, δημιουργεί ακαδημίες για τα στελέχη της σε συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα, συνδυάζοντας την ακαδημαϊκή γνώση με την καθημερινότητα του καταστήματος. Εξατομικευμένα προγράμματα coaching αλλά και ακαδημίες ηγεσίας λειτουργούν για τα στελέχη διοίκησης, ενώ υποστηρίζεται εκπαιδευτικά το σύνολο του προσωπικού μέσα από ένα καινοτόμο καινοτόμο LMS. Πρόκειται για την πλατφόρμα METRO Learn που δίνει στο προσωπικό τη δυνατότητα να παρακολουθεί εκπαιδεύσεις που αφορούν τον ρόλο του αλλά και να επιλέξει επιπλέον μαθήματα από μια ευρεία θεματολογία. Η METRO Learn σήμερα έχει περισσότερους από 10.200 ενεργούς χρήστες.
Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Για τη METRO η τεχνολογία αποτελεί αναμφίβολα έναν καταλύτη, οι άνθρωποι όμως παραμένουν το μέλλον. Αναγνωρίζοντας ότι σε ένα ταχύτατα μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον δεν υπάρχει θέση εργασίας που θα μείνει ανεπηρέαστη από τις νέες τεχνολογίες, πρόκληση για την εταιρεία αποτελεί το να μην υπάρξει πόστο εργασίας που να μην εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας ώστε να γίνει η εργασιακή καθημερινότητα πιο ευχάριστη, πιο εύκολη και πιο ουσιαστική. Το ζητούμενο είναι με την αξιοποίηση της τεχνολογίας να μειώνονται τα «βήματα» και να αυξάνεται η παραγωγικότητα, ενώ μέσα από πλατφόρμες και εφαρμογές οι εργαζόμενοι να μπορούν να ενημερώνονται, να ψυχαγωγούνται και να διεκπεραιώνουν υποθέσεις που τους αφορούν. Έτσι, η αναβάθμιση της εργασιακής εμπειρίας οδηγεί και σε αύξηση της απόδοσης των εργαζομένων.