H Οpel έβαλε το Manta στην πρίζα και «έμπλεξε»
Η αρχική ιδέα της Opel να μετατρέψει ένα κλασικό coupe Μanta σε ηλεκτροκίνητο για να γίνει συλλέκτης likes στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γνώρισε απρόσμενη απήχηση και τώρα σκέφτεται πλέον σοβαρά το ενδεχόμενο να περάσει στην παραγωγή του!
ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΑΝ ΔΕ ΘΕΛΕΙΣ να προχωρήσει ένα πρότζεκτ, φτιάξε μία επιτροπή. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τους σχεδιαστές αυτοκινήτων, αν τους αφήσουν ελεύθερους και χωρίς περιορισμούς οι κοστολόγοι και οι μηχανολόγοι των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Απολύτως ενδεικτική είναι η έμπνευση μία ομάδας ντιζάινερ και άλλων στελεχών της Opel να μεταμοσχεύσουν σε ένα κλασικό μοντέλο τους έναν ηλεκτροκινητήρα στη θέση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Προς το παρόν δεν είναι βέβαιο ότι θα κάνει η Opel τη μεγάλη κίνηση εξηλεκτρισμού του Manta, όμως θεωρείται ήδη κερδισμένη από πλευράς δημοσιότητας. Και αυτό έχει πολύ μεγάλη αξία τη σημερινή εποχή!
Η ιδέα τους υλοποιήθηκε σε ένα Opel Manta, κάτι τολμηρό για μία μάρκα που έχει εξοβελίσει από την γκάμα της –λόγω των αυστηρών ορίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα– σχεδόν κάθε σπορ γονίδιο, όπως τα γρήγορα μοντέλα των οικογενειών GSI, OPC κ.λπ.
Ωστόσο βρέθηκαν οι αναγκαίοι πόροι για τη μεταμόρφωση ενός Opel Manta του 1973 σε ηλεκτροκίνητο coupe, με αρχικό στόχο να λειτουργήσει ως κράχτης στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και να προσεγγίσει η μάρκα με σήμα τον κεραυνό ένα νεανικότερο κοινό, ξυπνώντας ταυτόχρονα συναισθήματα νοσταλγίας και σε ένα –ηλικιακά– ωριμότερο.
Το εγχείρημα πέτυχε απόλυτα και το ηλεκτροκίνητο Manta GSe ΕlektroMOD προκάλεσε τόσο μεγάλο ενθουσιασμό μεταξύ των φίλων του αυτοκινήτου, ώστε έβαλε δύσκολα στην Opel που σκέφτεται σοβαρά πλέον το ενδεχόμενο της μαζικής ή περιορισμένης παραγωγής του.
Η ομάδα εργασίας ολοκλήρωσε το «πράσινο» Manta σε χρόνο ρεκόρ περίπου 12 μηνών, επειδή απέφυγε την προηγμένη, αλλά περίπλοκη, τεχνολογία των ηλεκτροκίνητων Corsa και Mokka. Αντίθετα, τοποθέτησε στο ρετρό μοντέλο έναν ηλεκτροκινητήρα 108 kW (147 ίππων) και μία σχετικά μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 31 kWh, που προέρχονται από μία εταιρεία εξειδικευμένη στον εξηλεκτρισμό σύγχρονων, αλλά και κλασικών μοντέλων με συμβατικά μοτέρ.
Έτσι προέκυψε το Manta GSe ElektroMOD, ένα διθέσιο coupe λογικής Restomod, όπως ονομάζεται η νέα τάση του εφοδιασμού κλασικών αυτοκινήτων με υπερσύγχρονες τεχνολογίες. Πρωτοπόρος θεωρείται η αμερικανική εταιρεία Singer, που εστιάζει στη μετατροπή παλαιότερων μοντέλων Porsche σε supercars με vintage εμφάνιση. Ωστόσο το Restomod εξαπλώθηκε πλέον και σε άλλες μάρκες και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τον εξηλεκτρισμό κλασικών αυτοκινήτων, όπως συνέβη και στο παράδειγμα του Manta.
Οι άνθρωποι της Opel ακολούθησαν ωστόσο έναν δικό τους, τρίτο δρόμο, επειδή δεν διατήρησαν αυτούσιο το αμάξωμα πενηντάχρονου Manta A, αλλά πρόσθεσαν σε αυτό ορισμένες ιδιαίτερες σχεδιαστικές πινελιές. Έτσι παρέμεινε μεν η αρχική, λεπτή σιλουέτα, όμως πίσω προβλέπονται φώτα LED χαρακτηριστικού στρογγυλού σχήματος και στη μάσκα υπάρχει μία οθόνη επικοινωνίας με άλλους οδηγούς αντί για κλασικές γρίλιες.
Μην ψάχνετε επίσης για προφυλακτήρες, επειδή πολύ απλά δεν έχουν κριθεί αναγκαίοι, ενώ τα πίσω ελαστικά είναι φαρδύτερα από τα μπροστινά κατά τα πρότυπα πολλών «φτιαγμένων» Opel προηγούμενων δεκαετιών.
Αντίστοιχης λογικής είναι και το εσωτερικό, όπου τη θέση των χαμηλά τοποθετημένων αναλογικών οργάνων έχουν καταλάβει δύο οθόνες 10 και 12 ιντσών και ένα ηχοσύστημα με Bluetooth. Τα καθίσματα προέρχονται από το Opel Adam S, που σταμάτησε να παράγεται το 2019, το μαύρο παραμένει κυρίαρχο χρώμα στον θάλαμο επιβατών και το λιτό τιμόνι αποτίνει φόρο τιμής στο παρελθόν της γερμανικής μάρκας.
To δυνατότερο Manta που εγκατέλειψε το εργοστάσιο του Ρίσελσχαϊμ ήταν η έκδοση GT/E και απέδιδε 105 ίππους, άρα εκθρονίστηκε από το ηλεκτροκίνητο GSe με το μοτέρ των 147 ίππων και –το κυριότερο– με τη μέγιστη ροπή στρέψης των 255 Nm που είναι διαθέσιμη από την πρώτη γκαζιά. Λ
ίγο πιο περίεργη είναι η κατάσταση με το τετρατάχυτο κιβώτιο, αφού είτε επιλέγει ο οδηγός την τέταρτη και μεγαλύτερη σχέση η οποία καλύπτει όλο το φάσμα περιστροφών του κινητήρα είτε αλλάζει μόνος του τις τέσσερις ταχύτητες με τον επιλογέα, αλλά χωρίς συμπλέκτη. Για την αυτονομία δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, υπολογίζεται όμως γύρω στα 200 χιλιόμετρα λόγω της μικρής μπαταρίας, πάντα συγκριτικά με ένα μοντέρνο ηλεκτροκίνητο όχημα.
Προς το παρόν δεν είναι βέβαιο ότι θα κάνει η Opel τη μεγάλη κίνηση εξηλεκτρισμού του Manta, όμως θεωρείται ήδη κερδισμένη από πλευράς δημοσιότητας. Και αυτό έχει πολύ μεγάλη αξία τη σημερινή εποχή!