Το 1919 ο Ιωάννης Κοντέλλης, επιστρέφει στη Μυτιλήνη από το Detroit, έχοντας μαζί του το συμφωνητικό αντιπροσώπευσης της Ford. Ο Κοντέλλης είχε μεταναστεύσει στην Αμερική το 1907, όπου και εργάστηκε για μια εξαετία στη Ford Motor Company στο Detroit. Eκεί απέκτησε σημαντική εμπειρία. Ανοίγει το πρώτο κατάστημα στη Μυτιλήνη, το δεύτερο στον Πειραιά και το τρίτο ήταν αυτό που βλέπουμε στη φωτογραφία (πάνω). Τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα.


Πολύ σύντομα, το 1921, η Ford αναθέτει στο Κοντέλλη την αντιπροσωπεία για τον Πειραιά και το 1931 για την Αθήνα. Το 1938 η επιχείρηση μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρία. Το Σεπτέμβριο του 1940 ο Ιωάννης Κοντέλλης, ιδρυτής της εταιρίας, απεβίωσε. Τα ηνία αναλαμβάνει ο ανηψιός του Π. Βαλιάνος, όμως σύντομα η κήρυξη του πολέμου θα βάλει φρένο στις δραστηριότητες της επιχείρησης, Το απόθεμα των οχημάτων δίδεται στον Ελληνικό Στρατό ενώ κατά τη διάρκεια της κατοχής τις εγκαταστάσεις κατέλαβαν οι Γερμανοί, οι οποίοι κατέσχεσαν το απόθεμα των ανταλλακτικών.

 

Κάποτε τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα
Μυτιλήνη, 1919: Πρώτη αντιπροσωπεία Ford στην Ελλάδα. Ο κύριος μπροστά είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης με τα συμφωνητικά στο χέρι.


Το Σεπτέμβριο του 1944 ο Σπύρος Παντελεημονίτης παντρεύτηκε μια από τις κόρες του ιδρυτή και με την απελευθέρωση αναλαμβάνει σημαντικό ρόλο στην επαναλειτουργία της εταιρίας. Οι δύο νεαροί, ακόμα, γιοί του Ιωάννη Κοντέλλη Μανώλης και Παύλος θα έρθουν στο προσκήνιο μετά τις σπουδές τους στο εξωτερικό, στις αρχές της δεκαετίας του '50. Ο Μανώλης Κοντέλλης θα σπουδάσει στις Η.Π.Α. στο School for Dealers' Sons & Dealership Principles της Ford και διοίκηση επιχειρήσεων στο Wayne University του Detroit. Ο Παύλος Κοντέλης θα σπουδάσει επίσης διοίκηση επιχειρήσεων στη Ford Αγγλίας.


Στα πρώτα χρόνια μετά τον πόλεμο οι δραστηριότητες ήταν περιορισμένες και αφορούσαν αρχικά την ανακατασκευή παλιών οχημάτων, όπως π.χ. αυτά που θα δίνονταν σε δικαιούχους αυτοκινητιστές που είχαν χάσει τα δικά τους αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του πολέμου. Mετά την απελευθέρωση του εμπορίου, το 1953, η Κοντέλλης Α.Ε. επικεντρώνεται και πάλι στις πωλήσεις επιβατικών και φορτηγών και στη διάθεση των ανταλλακτικών τους. Εκτός από τις αντιπροσωπείες που είχε σε Αττική και τα νησιά του Αιγαίου, αποκτά την αντιπροσωπεία για την Πελοπόννησο και την Ήπειρο.

 

Κάποτε τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα
Πειραιάς, 1924: Δεύτερο κατάστημα Ford στην Ελλάδα. Εσωτερικό έκθεσης και πάγκος με ανταλλακτικά. Ο κύριος με το καπέλο είναι ο Ιωάννης Κοντέλλης. Δίπλα από την έκθεση υπήρχε συναρμολογητήριο γιατί τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια μέσα σε κιβώτια.

 

Κάποτε τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα
Aθηνα, 1938: Το τέταρτο κατάστημα Ford στην Ελλάδα στη Λεωφόρο Συγγρού. Έκθεση - Ανταλλακτικά και από πάνω η οικία της οικογένειας. Από το Ford Αμερικής που είναι παρκαρισμένο αριστερά κρίνουμε ότι αυτή η φωτογραφία πρέπει να είναι του 1948.

 

Κάποτε τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα
Το πρώτο Ford στην Ελλάδα

 

Κάποτε τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα
1969: Το λανσάρισμα του Capri στην Ελλάδα γίνεται την ίδια χρονιά που η "Κοντέλλης" γιορτάζει τα 50 χρόνια συνεργασίας με τη Ford (1919-1969). H παρουσίαση έγινε στα "Αστέρια" της Γλυφάδας. Στη φωτογραφία το τοπ μόντελ της εποχής Κρίστι.

 

Κάποτε τα αυτοκίνητα έρχονταν σε κομμάτια, μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν στην Ελλάδα
Το 1969 ιδρύθηκε το Greek Ford Sport Club - Κοντέλλης από τον Δημήτρη Παντελεημονίτη. Στη φωτογραφία το πρώτο αγωνιστικό Escort Mark I που φτιάχτηκε για τις ανάγκες των ελληνικών αγώνων αναβάσεων και ταχύτητας του πρωταθλήματος 1969, με φόντο την Ακρόπολη. Οδηγός ο Παύλος Μαδεντζής, μηχανολόγος ο Γιάννης Λιβέρης και αρχιμηχανικός ο Μίμης Μελισουργός.

 

Με στοιχεία από το hellenicmotorhistory.blogspot.com