Mε όριο ταχύτητας 180 χλμ./ώρα όλα τα νέα Renault
Η Renault ανακοίνωσε ότι περιορίζει την τελική ταχύτητα των νέων μοντέλων της έως τα 180 χλμ./ώρα, στοχεύοντας έτσι στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Η υπερβολική ταχύτητα ευθύνεται, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, για το ένα τρίτο των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων. Γι' αυτό και αποφάσισε η Renault να περιορίσει σε όλα τα νέα μοντέλα της την ανώτατη ταχύτητα έως το όριο των 180 χλμ./ώρα, συμβάλλοντας έτσι με τον δικό της τρόπο στην οδική ασφάλεια.
Η επίσημη ανακοίνωση έγινε από τον ίδιο τον CEO του Groupe Renault, Λούκα Ντε Μέο και αφορά και τη θυγατρική μάρκα της Dacia.
O Iταλός μάνατζερ αποκάλυψε επίσης ότι όλα τα οχήματα του γαλλικού ομίλου θα εξοπλιστούν σε αυτό το πλαίσιο με το αυτόματο σύστημα προσαρμογής ταχύτητας Safety Coach. Αποστολή του θα είναι να μειώνει αυτόματα την ταχύτητα στα όρια που αναγράφονται στις σχετικές πινακίδες κυκλοφορίες, αλλά και να συνεκτιμά ειδικότερες συνθήκες, όπως είναι οι ενδεχόμενες επικίνδυνες στροφές, ο καιρός ή ακόμη και ο βαθμός συγκέντρωσης του οδηγού.
Η μάρκα με λογότυπο τον χαρακτηριστικό ρόμβο δεν είναι η πρώτη που μειώνει την ανώτατη ταχύτητα των αυτοκινήτων της, καθώς πρώτη διδάξασα ήταν η Volvo. Oι Σουηδοί έχουν τοποθετήσει ήδη από το 2020 στα νέα μοντέλα τους έναν κόφτη ταχύτητας με ανώτατο όριο τα 180 χλμ./ώρα. Ίσως λοιπόν να βρισκόμαστε στην αρχή μίας τάσης για μείωση της τελικής ταχύτητας στα αυτοκίνητά μας και από άλλους αυτοκινητοκατασκευαστές.
Αυτό ισχύει πάντως έτσι και αλλιώς άτυπα στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, των οποίων οι τελικές ταχύτητες έχουν περιοριστεί σε χαμηλά επίπεδα, αν και οι προδιαγραφές των κινητήρων τους θα επέτρεπαν πολύ υψηλότερες.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τα παραδείγματα των Peugeot e-208 και ΜΙΝΙ Εlectric Cooper SE με ανώτατη ταχύτητα 150 χλμ./ώρα, του Kia e-Soul με την μπαταρία των 39 Κιλοβατώρων στα 157 χλμ./ώρα, του Audi Q4 e-tron στα 160 χλμ./ώρα, της Mercedes EQC 400 4MATIC στα 180 χλμ./ώρα κ.λπ.
Η αιτία δεν είναι εδώ μόνον η μείωση των ατυχημάτων, αλλά –κυρίως– η αυτονομία τους. Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελεί η μείωση της τελικής ταχύτητας μονόδρομο, καθώς από ένα σημείο και μετά αυξάνεται αλματωδώς η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και κινδυνεύει να εξαντληθεί γρήγορα η μπαταρία τους μένοντας έτσι στη μέση του δρόμου.