Mercedes EQS, μία ηλεκτρική λιμουζίνα με αυτονομία ντίζελ
Η ηλεκτροκίνητη εκδοχή της χλιδάτης Mercedes S-class ονομάζεται EQS και θέτει, χάρη στη μεγάλη μπαταρία της, νέα μέτρα και σταθμά στο κρίσιμο και χρήσιμο κεφάλαιο της αυτονομίας.
Η S-CLASS ΑΠΟΤΕΛΕΙ παραδοσιακά τη ναυαρχίδα της Mercedes, με κορυφαίες τις –ιδιαίτερα δημοφιλείς στην Άπω Ανατολή– εκδόσεις long με μακρύ μεταξόνιο, που αναβαθμίζουν την άνεση σε αδιανόητα επίπεδα για τα υπόλοιπα μοντέλα για κοινούς θνητούς. Η πολυτελέστερη λιμουζίνα της μάρκας με σήμα το αστέρι απέκτησε ωστόσο έναν ενδοοικογενειακό ανταγωνιστή και πιο συγκεκριμένα την EQS που είναι και το πρώτο μοντέλο της Mercedes βασισμένο στη νέα, προσαρμοζόμενη πλατφόρμα EVA II, αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Το αθόρυβο κρουαζιερόπλοιο της ασφάλτου ξεκινά την καριέρα του με δύο διαφορετικές εκδοχές, την πιο «αδύναμη» EQS 450+ των 333 ίππων και την ισχυρότερη –και τετρακίνητη– EQS 580 4Matic των 523 ίππων. Ακόμη και στη βασική της έκδοση χρειάζεται η EQS 450+ μόλις 6,2’’ για την κλασική επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα, ενώ ο βαρύς πέλεκυς του ηλεκτρονικού κόφτη πέφτει στα 210 χλμ./ώρα, ώστε να μην εξαντληθεί η μπαταρία εν ριπή οφθαλμού.
Ο κατάλογος του βασικού και του προαιρετικού εξοπλισμού είναι ατέλειωτος, όπως αρμόζει σε ένα μοντέλο με τιμές εκκίνησης άνω των 100.000 ευρώ.
Για τους ανικανοποίητους πελάτες της κατηγορίας πολυτελείας –ναι, υπάρχουν και τέτοιοι–, θα λανσάρει στο μέλλον η Mercedes μία ακόμη δυνατότερη EQS 760 ίππων, ώστε να μη χάσουν τον ύπνο τους εξαιτίας των υποτονικών επιδόσεων των υπολοίπων.
Πάντως, οι Γερμανοί αναφέρουν ότι το επιβλητικό μοντέλο τους με 5,21 μ. μήκος και 1,93 μ. πλάτος, προσφέρει έως και 770 χιλιόμετρα αυτονομία θυμίζοντας έτσι περισσότερο ντιζελοκίνητο παρά ηλεκτροκίνητο όχημα. Επίσης παρέχουν για την πανάκριβη μπαταρία μία καθησυχαστική εργοστασιακή εγγύηση δέκα ετών ή 250.000 χιλιομέτρων.
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι η τεράστια αυτονομία δεν οφείλεται μόνον στη χωρητικότητα της μπαταρίας, αλλά και στον εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικότητας του αμαξώματος που περιορίζεται στο 0,20 και συνιστά νέο παγκόσμιο ρεκόρ για μοντέλο παραγωγής!
Το εσωτερικό της γερμανικής λιμουζίνας αποτελεί συνώνυμο της πολυτέλειας και της ποιότητας με έντονες πινελιές υψηλής τεχνολογίας, οι οποίες αποτυπώνονται εύγλωττα στο τεράστιο –και προαιρετικό– «Hyperscreen». Ωστόσο η ονομασία ξεγελά, καθώς δεν πρόκειται μόνον για μία αλλά για τρεις οθόνες πίσω από μία ενιαία πρόσοψη από κρύσταλλο. Η αριστερή και η δεξιά οθόνη έχουν διαγώνιο 12,3 ιντσών και η κεντρική 17,7 ιντσών, ενώ το συνολικό πλάτος του πανοραμικού «Hyperscreen» εκτείνεται σε 141 εκατοστά.
Εννοείται ότι ο κατάλογος του βασικού και του προαιρετικού εξοπλισμού είναι ατέλειωτος, όπως αρμόζει σε ένα μοντέλο με τιμές εκκίνησης άνω των 100.000 ευρώ. Αρκεί να αναφέρουμε ότι, ανάλογα με την έκδοση, ελέγχουν το περιβάλλον έως 350 διαφορετικοί αισθητήρες, προκειμένου να αποτρέψουν την πιθανότητα ατυχήματος.
Σύμφωνα πάντως με το Νούμερο Ένα της Mercedes, Όλα Κελένιους, η γερμανική μάρκα κερδίζει από την πώληση μίας EQS λιγότερα χρήματα από ό,τι με την πώληση μίας S-class συμβατικής τεχνολογίας λόγω του υψηλότερου κόστους παραγωγής που ισχύει για τα ηλεκτρικά μοντέλα. Ίσως γι αυτό να μην ανακοινώνει ακόμη η Mercedes την τιμή του πράσινης ναυαρχίδας της, για την οποία θα πρέπει να κάνουμε υπομονή έως το καλοκαίρι.