VW Multivan: Aπό τους σέρφερ και τους χίπις στην ηλεκτροκίνηση
Το VW Multivan έβδομης γενιάς έχει εξελιχθεί πλέον σε τροχήλατο καθιστικό, ενώ απέκτησε για πρώτη φορά και Plug-in υβριδική έκδοση 281 ίππων.
ΠΡΙΝ ΑΠΟ 71 ΧΡΟΝΙΑ λάνσαρε η VW το Multivan πρώτης γενιάς με τον κωδικό Τ1, που έσπασε αμέσως ταμεία κερδίζοντας την καρδιά και τις προτιμήσεις ενός τεράστιου και πολύ διαφορετικού κοινού. Σε αυτό περιλαμβάνονταν μάστορες και πολύτεκνες οικογένειες, λάτρεις του κάμπινγκ και ταξιδευτές, διάφοροι εμπορικοί αντιπρόσωποι, σέρφερ, ενώ αργότερα προσχώρησαν στη στρατιά των φίλων του και τα παιδιά των λουλουδιών, οι γνωστοί μας χίπις.
Η επιτυχία του VW Bus T1 οφειλόταν στη χαμηλή τιμή του, σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, και στην τεράστια γκάμα επιβατηγών και επαγγελματικών εκδόσεων, η οποία κάλυπτε όλες τις επιμέρους απαιτήσεις και ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών. Με το Multivan έκτης γενιάς, το δημοφιλές λεωφορειάκι πέρασε στην εποχή της ψηφιοποίησης, ενώ το επόμενο μοντέλο που θα κυκλοφορήσει περί τα τέλη της χρονιάς κάνει ένα ακόμη άλμα ασπαζόμενο την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης.
Ουσιαστικά αναφερόμαστε σε τρεις πρεμιέρες, καθώς θα λανσαριστούν το επαγγελματικό T6.1, το επιβατηγό Τ7 για πολύτεκνες οικογένειες και μεταφορές γκρουπ, αλλά και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο ID.Buzz, που αναμένεται το 2022. Επίσης θα υπάρξει και Plug-in επαναφορτιζόμενη υβριδική εκδοχή με την ονομασία eHybrid και συστημική ισχύ 218 ίππων, η οποία προκύπτει από τον συνδυασμό ενός τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων με 150 άλογα και ενός ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων.
Η μπαταρία διαθέτει χωρητικότητα 13 kWh και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να διανύει κάτι λιγότερο από 50 χιλιόμετρα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Οι υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις βενζίνης αποδίδουν 136 και 204 ίππους, ενώ τον επόμενο χρόνο θα προστεθεί μία πετρελαιοκίνητη Turbodiesel με 150 άλογα.
Φυσικά στα αυτοκίνητα της κατηγορίας του VW Multivan το μέγεθος παίζει σημαντικότατο ρόλο. Το γερμανικό βαν έχει σχεδόν επτά εκατοστά μεγαλύτερο μήκος από το απερχόμενο, φτάνοντας έτσι τα 4,97 μ. Ταυτόχρονα φάρδυνε 3,7 εκατοστά (1,94 μ. πλάτος) και χαμήλωσε άλλα 4,7 (1,90 μ. ύψος), ώστε να δείχνει στιβαρότερο σε σχέση με το παρελθόν.
Θεαματική είναι και η αύξηση της ευρυχωρίας χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 3,12 μέτρων, ενώ θα λανσαριστεί και μακριά έκδοση με μήκος αμαξώματος 5,17 μ. Ο χώρος αποσκευών και φόρτωσης ξεκινά από τη σεμνή τιμή των 469 λίτρων και φτάνει έως τα 4.053 μέτρα, δηλαδή τέσσερα κυβικά μέτρα!
Ο άνεμος της αλλαγής σάρωσε τα πάντα στο εσωτερικό του νέου γερμανικού μοντέλου. Η τρίτη και τελευταία σειρά δεν απαρτίζεται πλέον από ένα ενιαίο κάθισμα, αλλά από τρία χωριστά, τα καθίσματα της μεσαίας σειράς είναι συρόμενα πάνω σε ράγες και περιστρέφονται κατά 180 μοίρες, ενώ έχουν γίνει πολύ ελαφρύτερα για να διευκολύνεται η αφαίρεσή τους.
Η πρόσβαση στο σαλόνι γίνεται μέσα από δύο συρόμενες πόρτες και το μεσαίο κάθισμα της δεύτερης σειράς μπορεί να μετατραπεί σε κεντρική κονσόλα και να μετατοπιστεί χάρη στις ράγες ανάμεσα στον οδηγό και στον συνοδηγό.
Το κόκπιτ παραπέμπει στο αντίστοιχο του VW Golf, διαθέτει στρογγυλά όργανα και μία μεγάλη οθόνη αφής δέκα ιντσών στο κέντρο του. Η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι πανοραμική χάρη στο νέο σύστημα καμερών, ενώ ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου περιλαμβάνει οθόνη προβολής πληροφοριών Head – up – Display και πάνω από 20 συστήματα υποστήριξης του οδηγού.
Να σημειώσουμε, ότι το VW Multivan έβδομης γενιάς εφοδιάζεται με συστήματα ημιααυτόνομης οδήγησης δευτέρου επιπέδου και ότι αναμένεται στην αγορά περί τα τέλη του 2021, σε άγνωστες προς το παρόν τιμές.