Βρισκόμαστε ήδη στα μισά της εβδομάδας μόδας του Μιλάνου, η οποία ομολογουμένως ξεκίνησε με τις καλύτερες προθέσεις, προσφέροντας 5 γεμάτες ημέρες και μετρώντας συνολικά 57 επιδείξεις μόδας και 59 αλλά events με φυσική παρουσία.
Τίποτα δε θύμιζε τις ημέρες της καραντίνας, όπου τα digital shows αποτελούσαν τη νέα πραγματικότητα. Αντίθετα, οι γεμάτες θεάματα ημέρες χαρακτηρίζονταν νέoυς σχεδιαστές που έκαναν το ντεμπούτο τους σε θέσεις καλλιτεχνικών διευθυντών μεγάλων οίκων και την επιστροφή διαφόρων διεθνώς γνωστών προσωπικοτήτων.
Όμως κάποιες φορές η πραγματικότητα είναι απρόβλεπτη, σκληρή και αρκετά δυσοίωνη. Την Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου ξεκινήσαμε την καθημερινότητα μας γνωρίζοντας τις ειδήσεις για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Όσο οι καταιγιστικές εξελίξεις στην Ευρώπη απασχολούσαν την διεθνή επικαιρότητα, η Εβδομάδα Μόδας στο Μιλάνο συνεχίστηκε με τον οίκο Prada να υποδέχεται καλεσμένους όπως η Κim Kardashian στο Fondazione Prada της οδού Lorenzini 14.
Η Miuccia Prada και ο Raf Simons ένωσαν αναπάντεχα τις δυνάμεις τους το 2020 εν μέσω πανδημίας κάτω από μια αβέβαιη περίοδο για τη διεθνή βιομηχανία της μόδας. Αυτή η απόφαση των διευθυνόντων συμβούλων του ιταλικού power house, των Patrizio Bertelli και Miuccia Prada, μπορούμε να πούμε ότι τους δικαίωσε καθώς οι πωλήσεις το 2021 αυξήθηκαν κατά 41%. Με τον αέρα ανανέωσης να φυσάει δυνατά, οι δυο καλλιτεχνικοί διευθυντές μας έδειξαν τις προτάσεις τους για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2022-2023 μέσα σε ένα κατάμεστο και ιδιαίτερα εντυπωσιακό set, ειδικά σχεδιασμένο από το αρχιτεκτονικό γραφείο ΑΜΟ.
Τα μοντέλα ξεκίνησαν να ξεπροβάλουν μέσα από ένα φουτουριστικό τούνελ γεμάτο ροζ led φώτα. Η έναρξη ήταν πολύ γνώριμη ως αίσθηση. Σιλουέτες, χρώματα, attitude, ήταν όλα βγαλμένα από την ιστορία του brand όλα αυτά τα χρόνια. Λευκά φανελάκια συνδυάζονταν με διαφανείς φούστες, την ώρα που το αυστηρό tailoring παρελάμβανε τη σκυτάλη της ζιγκ ζαγκ πασαρέλας. Ενώ τα χαρακτηριστικά 90s «ugly» μοτίβα της εταιρείας δεν άργησαν να κάνουν την εμφάνισή τους, τη στιγμή που αυστηρά ανδροπρεπή δερμάτινα παλτό τα πλαισίωναν.
Για τη νέα τους συλλογή οι δυο σχεδιαστές επέλεξαν να κάνουν μια βουτιά στο παρελθόν, ώστε να μπορέσουν να δημιουργήσουν το μέλλον. Πώς όμως αναμένεται να είναι αυτό; Ρούχα και αξεσουάρ φτιαγμένα για κάθε στιγμή της ημέρας, κομμάτια πραγματικά και όχι ιδεαλιστικά, fashion goodies που φέρουν την κληρονομιά και τις αναμνήσεις ανθρώπων, μόδα που έχει στο επίκεντρο της κάθε τύπο γυναίκας. Αυτά φαίνεται να είναι τα χαρακτηριστικά που σκιαγραφούν το λαμπρό μέλλον της εταιρείας.
Εξιστορώντας τη ζωή των μοντέλων στα κοινωνικά της δίκτυα, η Prada μας έκανε μια εισαγωγή στο τι θα βλέπαμε στο show. Έτσι και έγινε. Μοντέλα μεγαλύτερης ηλικίας, τα οποία περπατούσα για τον οίκο 20 χρόνια πριν, όπως οι Erin O’Connor, Liya Kebede, Elise Crombez και Hannelore Knuts εμφανίστηκαν μαζί με νεότερα όπως η Hunter Schafer. Γυναίκες κάθε ηλικίας, γυναίκες διαφορετικού σωματότυπου, γυναίκες με ατέλειες και αφοπλιστική γοητεία, γυναίκες που έδειχναν δυνατές και σίγουρες για τον εαυτό τους. Άλλωστε η αυτοπεποίθηση, η ιδιαιτερότητα και η αειθαλής φινέτσα είναι αυτά τα στοιχεία του προσδιορίζουν τόσο τη Miuccia Prada όσο και τη γυναίκα για την οποία δημιουργεί όλα αυτά τα χρόνια. Αξίες που εξυμνούν τη ζωή, τον ίδιο τον άνθρωπο και μας καλούν να ζήσουμε τη στιγμή. Όπως αναφέραμε και στην αρχή το μέλλον παραμένει αβέβαιο, dress like you mean it.