Ο Λουκάς Μέξης ήταν το πρώτο αγόρι που πλησίασα για να φωτογραφίσω. Μέχρι τότε είχα πάρει την απόφαση ότι θα φωτογράφιζα μόνο κοπέλες, αλλά έτυχε να χαζέψω τις φωτογραφίες του στο facebook (μεγάλη υπόθεση τα κοινωνικά δίκτυα) και άλλαξα γνώμη. Όταν πρωτομιλήσαμε ήταν στο κρεβάτι, καθηλωμένος, ύστερα από ένα αρκετά σκληρό ατύχημα που είχε με την μηχανή του. Με τον ένα του αστράγαλο σχεδόν ανύπαρκτο και αρκετές βίδες στα πόδια του, το τελευταίο πράγμα που χρειαζόταν ήταν εμένα να φέρνω τα πάνω κάτω στο σπίτι του. Έτσι το ραντεβού μας ανανεώθηκε λίγες μέρες πρώτου δημοσιεύσει το δεύτερό του μυθιστόρημα, το Shoot Me.
Σήμερα, βέβαια, ο Λουκάς είναι στην Αυστραλία, όπου κάνει το master του, γράφει και απολαμβάνει την γη της επαγγελίας με την μηχανή του, αλλά και το surf του.
Στο τοπ 10, του ζήτησα να μου φτιάξει μια λίστα με τα αγαπημένα του τροχήλατα - οτιδήποτε και αν είναι αυτά.
τοπ 10: wheels κάθε είδους
(Και δέκα ζωές να μαζεύω λεφτά, όλα δε θα μπορέσω ποτέ (μάλλον ούτε ο Ζούκερμπεργκ) να τα έχω.
10. Πριν αρχίσουν τα μηχανοκίνητα παιχνίδια, αρχίζεις με τα απλά. O Περάλτα των Z-boys πάντα τιμούσε τα G&S skateboards, τον μπαμπά των σημερινών skates.
9. Αλλά υπάρχουν και τα BMX. Και το αγαπημένο μου θα είναι πάντα το Flyer της SE California. Εκεί εξελίχθηκαν, εκεί είναι το σπίτι τους.
8. Η σκηνή των custom café racers είναι πλέον τεράστια, και απλώνεται σε όλο τον κόσμο, αλλά όλοι ξεχνάνε ότι η αναβίωση της ξεκίνησε εδώ, στην Αυστραλία, χάρη στα παιδία από τους Deus. Στο Σίδνευ έφτιαξαν και το Drovers Dog, το πρώτο τους café racer με surf rack. Υπολόγιζε τουλάχιστον 20000$ όμως.
7. Αγάπη στους 4 τροχούς για κάθε φαν του Back To the future και όχι μόνο, η Delorean είναι μηχανοκίνητη ιστορία. Το εργοστάσιο ξανάνοιξε και δέχεται παραγγελίες. Μια μέρα θα είναι ένα στο γκαράζ μου, βάζω στοίχημα.
6. Η πιο ωραία μηχανή που κατασκεύασε ποτέ η Αγγλία ήταν και η τελευταία της Enfield προτού κλείσει και συνεχίζει αποκλειστικά στην Ινδία. Royal Enfield Interceptor του 1968.
5. Κι όμως, Harley Davidson. Μπορεί τα κακόγουστα πράγματα που έχει τώρα στον δρόμο να φέρουν το ίδιο όνομα, όμως το 1970 κυριαρχούσε στο Flat Track Racing με το μικρό XR των 750cc. Φανταστική.
4. Ο Steve Mcqueen καβαλούσε μια τέτοια Husqvarna CR400 του 74 και έπαιρνε μέρος σε Motocross αγώνες φορώντας μαντήλι για να μη τον αναγνωρίζουν. Αυτή η μηχανή είναι το απόλυτο φετίχ.
3. Αν είναι να υπάρχει ένα αμάξι του Bond, αντί για το DB εγώ βάζω την απίθανη Aston Martin Vantage V8 του 1977. Ποίημα.
2. Jensen Interceptor. Άγνωστο. Βρετανικό. Ακόμα πιο σπάνιο: το convertible του 1975. Μετρημένα όσα έχουν μείνει σήμερα εκεί έξω. Θέλω.
1. Ούτε Ford, ούτε Ferrari, ούτε τίποτα δε μπορεί να σταθεί δίπλα του. Το θεωρώ απλά θρύλο. Μπορεί να φταίει η ταινία Vantage Point. Η πολύ απλά μπορεί να φταίει ότι το Dodge Challenger R/T του 1970 είναι πολύ απλά το πιο ωραίο, σέξι, απίστευτο, θεϊκό αμάξι που κατασκευάστηκε ποτέ.
Λίγες πληροφορίες ακόμα:
Οι βίδες στις παραπάνω φωτογραφίες αρχικά χρησιμοποιήθηκαν για να συγκρατήσουν τα κόκαλά του. Όπως επίσης και η μεταλλική λάμα που πλέον κρέμεται από το μπρελόκ των κλειδιών του σε επόμενη φωτογραφία. / Αν ψηφιζόταν ο μεγαλύτερος φαν του Star Wars στην Ελλάδα, αυτός θα ήταν ο Λουκάς, κατά την άποψή μου. Η συλλογή του είναι ατελείωτη, με highlight τα παπούτσια και το φωτόσπαθο φυσικά. Το νέο φωτόσπαθο – που είναι και καλύτερο στη μάχη, όχι το παλιό το δυσκίνητο. / Μετά το ατύχημα που είχε με την μηχανή του, νόμιζε ότι θα ήταν σχεδόν ακατόρθωτο να κάνει ξανά surf. Με μεγάλη μου χαρά, έλαβα μήνυμα από τον Λουκά λίγες μέρες αφότου πάτησε το πόδι του στην Αυστραλία ότι το σπορ συνεχίζεται. / Η μεγάλη πληροφορία είναι ότι ο Λουκάς έχει πολλά να πει και να ζήσει ακόμα. Πρέπει να τον ρωτήσετε να σας διηγηθεί μια από τις τρελές ιστορίες που έχει ζήσει, και έχει καταφέρει να την βγάλει καθαρή. Ο Λουκάς είναι ο άνθρωπος στον οποίο θα συμβούν τα ποιο απίστευτα και απρόβλεπτα πράγματα. Για κάποιο λόγο, η ζωή του δίνει πλούσιο υλικό να αφηγηθεί στα βιβλία του.
σχόλια