Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Mr Oh (Νότια Κορέα, 2017). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen

Μια έκθεση στη Νέα Υόρκη για το καμουφλάζ που προσφέρει η φύση στον άνθρωπο

0

Προερχόμενα από δεκαπέντε χώρες, τα άτομα που συμμετέχουν στο Eyes as Big as Plates έχουν διαφορετικά υπόβαθρα όσο και το περιβάλλον τους: υπάρχουν ζωολόγοι, ακαδημαϊκοί και βιβλιοθηκονόμοι, ψαράδες, κυνηγοί αγριόχοιρων και βοσκοί ταράνδων, τραγουδιστές όπερας και καλλιτέχνες. Αυτό που τους συνδέει είναι ένα εν εξελίξει έργο, το οποίο ντύνει κάθε ανθρώπινη φιγούρα μετατρέποντάς την σε γλυπτό με οργανικά υλικά που φοριούνται και τους επιτρέπουν να εναρμονιστούν με το γύρω τοπίο.

Το Eyes as Big as Plates ξεκίνησε το 2011 από το Νορβηγο-Φινλανδικό ντουέτο καλλιτεχνών Karoline Hjorth και Riitta Ikonen και βασίζεται στην ιδέα της εξερεύνησης του τρόπου με τον οποίο υπάρχουν οι άνθρωποι στη φύση.

Τα πορτρέτα επικεντρώνονται σε μοναχικές φιγούρες εν μέρει καμουφλαρισμένες με τα υλικά τους ή εξοπλισμένες με ευφάνταστα ρούχα, κατασκευασμένα με αντικείμενα που βρέθηκαν κοντά τους.

Ένας Σενεγαλέζος ψαράς φοράει ένα διχτυωτό σάλι από θαλάσσια πλάσματα, ενώ η φωτογράφος Andrea είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου καλυμμένη από κλαδιά και τύρφη που βρέθηκε κοντά στο σπίτι της. Κάθε πορτρέτο δημιουργείται μετά από μια συζήτηση για το θέμα και μια συλλογική προσπάθεια για την εύρεση της κατάλληλης τοποθεσίας και ενδυμασίας.

Τα πορτρέτα επικεντρώνονται σε μοναχικές φιγούρες εν μέρει καμουφλαρισμένες με τα υλικά τους ή εξοπλισμένες με ευφάνταστα ρούχα, κατασκευασμένα με αντικείμενα που βρέθηκαν κοντά τους.

Το δίδυμο έχει τώρα συγκεντρώσει δεκάδες φωτογραφίες σε ένα βιβλίο που θα κυκλοφορήσει σε λίγο καιρό για να τιμήσει τα δέκα χρόνια έρευνας που έχουν κάνει. Είναι μια συνέχεια του εξαντλημένου πρώτου τόμου τους και το Eyes as Big as Plates 2 αποτελείται από 52 νέα πορτρέτα, συνομιλίες με αυτούς που παρουσιάζονται και σημειώσεις πεδίου από τα ταξίδια τους.

Το Eyes as Big as Plates 2 και ορισμένα έργα του θα βρίσκονται μέχρι τον Ιούνιο στην εμβληματική είσοδο στο 200 5th Avenue στη Νέα Υόρκη και θα ταξιδέψουν στο Barbican του Λονδίνου και στο Harbourfront Centre στο Τορόντο τον Σεπτέμβριο.

Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Andrea (Εβρίδες, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Boubou (Τασμανία, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Liv (Νορβηγία, 2017). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Niels (Νησιά Φερόε, 2015). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Momodou Toucouleur (Σενεγάλη, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Scotty (Ταμσανία, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Μια μεγάλη έκθεση για τον άνθρωπο και το καμουφλάζ που του προσφέρει η φύση Facebook Twitter
Eyes as Big as Plates # Sinikka (Νορβηγία, 2019). ©Karoline Hjorth & Riitta Ikonen
Εικαστικά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα και λέει: «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»

Εικαστικά / «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»: Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα

Το έργο της Γκόλντιν «Sisters, Saints, Sibyls» καταπιάνεται με την ιστορία της μεγαλύτερης αδελφής της, της Μπάρμπαρα, ενός έξυπνου και ανυπότακτου παιδιού που στάλθηκε σε ορφανοτροφεία, αναμορφωτήρια και ψυχιατρικά ιδρύματα στην εφηβεία και αυτοκτόνησε το 1965, σε ηλικία μόλις 19 ετών.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εικαστικά / Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Η εικαστικός Ίρις Τουλιάτου μάς συστήνει έναν χώρο με πλούσια ιστορία και μοναδικές συλλογές, συνδέοντας την επιστημονική γνώση με την καλλιτεχνική παρέμβαση και την αισθητηριακή εμπειρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια συνάντηση με τον Jonathan Meese

Εικαστικά / Jonathan Meese: «Έχουμε αρχίσει να προτιμούμε να μην έχουμε ελευθερία»

Μια συνάντηση στην Αθήνα με τον Γερμανό ζωγράφο που επιστρέφει στα παραμύθια γιατί βρίσκει τον πραγματικό κόσμο «πολύ άσχημο», με αφορμή την τρίτη του έκθεση στην γκαλερί Bernier-Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ