Διέλευσις

Διέλευσις Facebook Twitter
0


Η Έλλη Παξινού, επιμελήτρια εκθέσεων και κριτικός τέχνης, θα μας μιλήσει για τιςαφηρημένες έννοιες του Ωραίου και του Υψηλού, μέσα από το πρίσμα κορυφαίων φιλοσόφων. Θα επικεντρωθεί πάνω στη θεωρία της αισθητικής όπως καταρχήν αναφέρθηκε από τους δύο αρχαίους κλασικούς φιλοσόφους μας, τον Πλάτωνα (427-347 π.Χ) και τον Αριστοτέλη (384-322 π.Χ), καθώς και τον ImmanuelKant (1724-1804), τον FriedrichNietzsche (1844-1900), τον κριτικό τέχνης ClementGreenberg (1904-1994) και τον σύγχρονο θεωρητικό τέχνης και φιλόσοφο ArthurDanto (1924).

Η διάλεξη είναι μια εισαγωγή και γνωριμία για τον κύκλο των 12εβδομαδιαίων σεμιναρίων που θα διεξαχθούνστον πολυχώρο «διέλευσις» από τον Μάρτη του 2013.

 

Βιογραφικό εισηγήτριας:

Η Έλλη Παξινού γεννήθηκε το 1986 στην Αθήνα. Σπούδασε Καλές Τέχνες στο University for the Creative Arts στο Kent της Αγγλίας (2003-2007) και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της πάνω στη Θεωρία Σύγχρονης Τέχνης στο Goldsmiths University of London (2009-2010). Έχει εργαστεί ως μέλος του εκπαιδευτικού προγράμματος και υπεύθυνη των ξεναγήσεων στο Κέντρο Σύχρονης Τέχνης του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ (2007-2009), καθώς και βοηθός επιμελητή στην 2η Μπιενάλε της Αθήνας, Heaven (2009). Από το 2010 εργάζεται στη γκαλερί Qbox. Επίσης, ασχολείται με τα εκπαιδευτικά προγράμματα στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και παράλληλα είναι επιμελήτρια εκθέσεων και κριτικός τέχνης.

 

 

 Κύκλος 12 εβδομαδιαίων Σεμιναρίων με θέμα:

Το Ωραίο και το Υψηλό

 

Σάββατο 2 Μαρτίου- Σάββατο 25 Μαΐου 2013

Ημέρα-ώρα: Σάββατο 11:30-13:00

Περίοδος εγγραφών:

14 Ιανουαρίου 2013 ως 20 Φεβρουαρίου 2013

 

Τα ερωτήματα που θα μαςαποσχολήσουν στα σεμινάρια είναι:

  • Τι είναι το Ωραίο και το Υψηλό στη τέχνη και στη φύση;
  • Πώς αναλύονται αυτές οι αισθητικές κατηγορίες; Είναι υποκειμενικές;
  • Τι σχέση έχει η τέχνη με την αισθητική; Είναι ταυτόσημες έννοιες, είναι συμπληρωματικές, εμπεριέχει η μια την άλλη;
  • Υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια για να κρίνουμε ένα έργο τέχνης όπως ένα τραγούδι, μια θεατρική ή μια χορευτική παράσταση; Αν υπάρχουν ποιά είναι αυτά;
  • Τι είναι αυτό το αυθόρμητο συναίσθημα που νιώθουμε όταν ερχόμαστε σε επαφή με ένα έργο τέχνης ή με ένα φυσικό τοπίο; Πώς ορίζεται, πώς αναλύεται;
  • Όταν κάτι μας αρέσει ή δεν μας αρέσει πώς το καταλαβαίνουμε;
  • Μπορεί ο καθένας από εμάς να κρίνει ένα έργο τέχνης;

 

Από την αρχαιότητα, αυτά και άλλα παρεμφερή ερωτήματα απασχόλησαν φιλόσοφους, θεωρητικούς της τέχνης, επιστήμονες, καλλιτέχνες αλλά και απλούς καθημερινούς ανθρώπους. Η θεωρία της αισθητικής αποτέλεσε θεμέλιο λίθο για την κατανόηση της σχέσης τέχνης και κοινωνίας.

Σήμερα μέσα από την θεωρία της αισθητικής αντιλαμβανόμαστε και διαμορφώνουμε  τη προσωπική μας άποψη για το Ωραίο και το Υψηλό. Η κριτική μας ικανότητα οξύνεται και αναπτύσσεται, το μάτι μας ευαισθητοποιείται καθώς εκπαιδεύεται ο νους. Γινόμαστε κοινωνοί του έργου τέχνης.

Στα σεμινάρια θα αναλύσουμε τη θεωρία της αισθητικής και παράλληλα θα προσεγγίσουμε εννοιολογικά τον κόσμο της τέχνης και της εικόνας, επιχειρώντας μια αναδρομή στο παρελθόν και εξετάζοντας σημαντικές καλλιτεχνικές τάσεις και κινήματα από την προϊστορία έως και σήμερα.

Τέλος, μιλώντας για τη προσωπική μας σχέση με το Ωραίο και το Υψηλό, θα αναπτύξουμε τη δική μας θεωρία  αισθητικής.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

  • Τα μαθήματα απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό για 12 βδομάδες, θα συνοδεύονται από οπτικόυλικό και ένα έντυπο φυλλάδιο.
  • Θα παραδίδεται βεβαίωση παρακολούθησης
  • Περίοδος εγγραφών:14 Ιανουαρίου 2013 ως  20 Φεβρουαρίου 2013
  • Κόστος παρακολούθησης: 50€ / φοιτητικό: 40€
  • Για πληροφορίες και εγγραφές επικοινωνήστε με τον Πολυχώρο Πολιτισμού «διέλευσις»: τηλ./fax: 210 86 13 739 / E-mail: [email protected] / site:www.dieleusis.gr(ώρες γραμματείας: 11:00-17:00 καθημερινές)
  • Η παρακολούθηση της διάλεξης δεν είναι υποχρεωτική για την εγγραφή στα σεμινάρια

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Επιχειρείν/Market / 50 χρόνια Timberland: Το διαχρονικό brand επανασυστήνεται στο ελληνικό κοινό με ένα street party

Με κεντρικό μήνυμα το “Express your true colours” και με τη βιτρίνα να μεταμορφώνεται σε καμβά δημιουργικότητας, ο street artist Soteur αναλαμβάνει να αναδείξει την αισθητική της πολύχρωμης επετειακής συλλογής
THE LIFO TEAM
H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Επιχειρείν/Market / H JYSK μας βάζει σε ατμόσφαιρα Χριστουγέννων με τη νέα συλλογή Nordic Mood

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο χώρο εκδηλώσεων Solid Events, στο Νέο Ψυχικό, που με την επίπλωση και τη διακόσμηση αποκλειστικά των προϊόντων της JYSK μεταμορφώθηκε για λίγο σε ένα σκανδιναβικό Χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν 
THE LIFO TEAM
Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Επιχειρείν / Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Los Angeles θεσμοτεθεί την Παγκόσμια Πρωτοβουλία Ελληνικού Κινηματογράφου

Οι ιδρυτές του GGFI, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του LAGFF Lia Bozonelis και Έρση Δάνου και ο Διευθυντής του LAGFF Άρης Κατωπόδης, θα έχουν την υποστήριξη ενός Συμβουλίου Trustees και μιας ομάδας αξιωματούχων, αποτελούμενης από τους πιο έμπιστους χορηγούς και κορυφαίους επαγγελματίες του Hollywood,
THE LIFO TEAM