Το πρώτο βιβλίο του δημοσιογράφου και συγγραφέα Δημήτρη Μαρέδη είχε την τύχη μέσα σε ένα μήνα να γίνει best seller στην Ελλάδα, ενώ ήδη μεταφράζεται στα αγγλικά, με τη φιλοδοξία να κατακτήσει και την Γηραιά Αλβιώνα. “Το Έπαθλο” (Ήρα Εκδοτική) είναι ένα τολμηρό ερωτικό θρίλερ με έντονα στοιχεία ερωτισμού και διαστροφικών σκηνών. Αυτός είναι και ο λόγος που μία μεγάλη μερίδα κριτικών μιλούν για τις ελληνικές “Πενήντα αποχρώσεις του γκρι”.
— Γιατί αποφασίσατε να στραφείτε στη συγγραφή; Από ματαιοδοξία ή από την ανάγκη να επικοινωνήσετε;
Δε μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να μη γράφει. Γράφω από τότε που με θυμάμαι. Μέχρι τώρα το έκανα ως δημοσιογράφος σε περιοδικά, σε εφημερίδες, ακόμα και στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Όμως πολύ συχνά σε ορίζει το περιέχομενο των όσων γράφεις. Επειδή λοιπόν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, γράφουμε μόνο πεζά και μίζερα πράγματα, αποφάσισα ότι ήρθε η στιγμή να αφήσω πίσω όλα αυτά και να γράψω κάτι το οποίο θα δώσει στη ζωή των ανθρώπων μία άλλη οπτική.
— Θα ήθελα να μας πείτε δύο - τρία βιβλία που υπήρξαν καθοριστικά για εσάς, όχι μόνο συγγραφικά, αλλά επειδή μετά την ανάγνωσή τους είχε επηρεαστεί η προσωπικότητά σας ή ο τρόπος σκέψη σας.
Νομίζω ότι κάθε βιβλίο, κάθε ιστορία έχει να μας δώσει κάτι και αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε τα πράγματα. Ασφαλώς μιλάμε για πολλά περισσότερα από δύο ή τρία έργα. Θα σας έλεγα ότι ως έφηβος ακόμα επηρεάστηκα από το “Μεγαλύτερο μάθημα της ζωής” του Μιτς Άλμπομ, αργότερα από τη “Δίκη” του Κάφκα και από τη “Βραδύτητα” του Μίλαν Κούντερα.
— Γιατί επιλέξατε να ξεκινήσετε τη συγγραφική σας πορεία με ένα τολμηρό ερωτικό θρίλερ που κινείται στα όρια μεταξύ αστυνομικής λογοτεχνίας και προνογραφήματος;
Γιατί αυτή είναι η ζωή. Και είναι εξαιρετικά βαρετό κατά την εκτίμησή μου να περιγράφεις τη ζωή μέσα από διαστρεβλωτικό πρίσμα. Να τη βάζεις σε καλούπια για να τηρείς το σαβουάρ βιβρ. Η ζωή έχει και έρωτα, έχει και άγριο σεξ, έχει και διαστροφή, έχει και προδοσία, έχει και έγκλημα.
— Υπήρξαν αντιδράσεις για την αναλυτική περιγραφή των ερωτικών σκηνών του έργου σας;
Νομίζω όχι ιδιαίτερα. Και δεν υπάρχει και λόγος. Στο τέλος του βιβλίο, ο αναγνώστης έχει ξεχάσει τις ερωτικές σκηνές και έχει μείνει στην ανατροπή της υπόθεσης και κυρίως στο αστυνομικό κομμάτι του έργου. Οι ερωτικές σκηνές δε μπαίνουν σε ένα βιβλίο για να ερεθίσουν ερωτικά τον αναγνώστη. Τουλάχιστον δεν είναι αυτός ο αρχικός τους ρόλος. Περιγράφονται με σκοπό να αναδείξουν την έντονη και ακραία προσωπικότητα του πρωταγωνιστή. Και είναι η τεχνοτροπία μου αυτή, γιατί τη χρησιμοποιώ και στο δεύτερο και στο τρίτο μου βιβλίο. Πιστεύω βαθιά ότι στον έρωτα οι άνθρωποι βγάζουν τον αληθινό τους εαυτό, και η συμπεριφορά τους μπορεί να μας διαφωτίσει για πολλά στοιχεία του χαρακτήρα τους. Είναι ένα “όχημα” λοιπόν για μένα οι ερωτικές σκηνές και όχι αυτοσκοπός.
— Οι κριτικοί μίλησαν για τις ελληνικές “Πενήντα αποχρώσεις του γκρι”. Σας ενόχλησε η ταύτιση;
Δε με ενοχλεί ο λόγος κάποιου που κρίνει το μυθιστόρημά μου. Δεν έχω διαβάσει ούτε δει τις “Πενήντα αποχρώσεις”, οπότε δεν έχω άποψη για να την εκφράσω. Φαντάζομαι όμως ότι η ταύτιση έγινε λόγω της ύπαρξης ερωτικών διαστροφικών σκηνών και στα δύο έργα. Δεν το βρίσκω πάντως αυτή την κριτική ιδιαίτερα εμπνευσμένη.
— Ο πρωταγωνιστής σας στο “Έπαθλο” πέφτει θύμα της ματαιοδοξίας του και της απληστίας του. Ποιο είναι το μήνυμα που περνάτε;
Ο κάθε αναγνώστης μέσα από αυτό το βιβλίο λαμβάνει το δικό του ξεχωριστό μήνυμα. Ο Μπραντ Κάρλτον, ο πρωταγωνιστής μας δηλαδή, είναι πράγματι ένας άπληστος άνθρωπος, ο οποίος παίζει με τους γύρω του, απλώς επειδή μπορεί. Χρησιμοποιεί τον πλούτο, τη δύναμή του, την κοινωνική του καταξίωση, προκειμένου να αναστατώσει τις ζωές των ανθρώπων χωρίς να υπολογίζει το κόστος. Πρόκειται επί της ουσίας για έναν άνθρωπο ψυχικά διαταραγμένο, σεξομανή που δε διστάζει να φτάσει ακόμα και στο έγκλημα προκειμένου να εξυπηρετήσει τα καπρίτσια του. Παρ’ όλα αυτά σας λέω ότι υπάρχουν πολλοί αναγνώστες που ανακαλύπτουν άλλοθι για εκείνον, που ούτε εγώ ο ίδιος είχα σκεφτεί. Σας θυμίζω ότι ακόμα και οι μεγαλύτεροι εγκληματίες έχουν ένα κοινό που τους θαυμάζει επικροτώντας ή απλώς δικαιολογώντας τις πράξεις τους. Συμβαίνει και στη χώρα μας άλλωστε βιαστές ή δολοφόνοι να λαμβάνουν στις φυλακές ερωτικά ραβασάκια και μηνύματα αγάπης. Ίσως τελικά το έγκλημα να έχει εκτός από την αποτρόπαια, και την γοητευτική του πλευρά.
Η ΥΠΟΘΕΣΗ
Tα ανθρώπινα πάθη κρύβονται, αλλά δε θάβονται. Στην περίπτωση του πάμπλουτου επιχειρηματία Μπραντ Κάρλτον, ένα ανοιξιάτικο πρωινό στην έπαυλή του, στα προάστια του Λονδίνου, ήταν αρκετό να ανατρέψει τα πάντα. Ο εξαναγκασμός της υποτακτικής συζύγου του Έβελιν να τον διεκδικήσει ξανά μετά από δώδεκα χρόνια γάμου, μέσω ενός διεστραμμένου ερωτικού παιχνιδιού, θα προκαλέσει πόνο, προδοσία και θα φτάσει ως το έγκλημα. Τρεις άγνωστες γυναίκες διεκδικούν τη δική της ζωή μέσα στο ίδιο της το σπίτι. Τρία μερόνυχτα βρώμικων, άγριων, διαστροφικών σεξουαλικών δοκιμασιών αποτελούν την έμπνευση του εκκεντρικού οικοδεσπότη. Όταν το αίμα κι ο θάνατος διακόπτουν τα σχέδιά του, το κυνήγι του επάθλου γίνεται σκληρό κι ανελέητο. Ποιος θα επικρατήσει; Ποιος θα είναι ο τελικός νικητής;
Ο Δημήτρης Μαρέδης είναι ένας επιτυχημένος επαγγελματίας στον χώρο των ΜΜΕ και των επιχειρήσεων. Ανήκει στους ανθρώπους που έχουν καθιερώσει το life and business coaching στην Ελλάδα. Παράλληλα, ασκεί συμβουλευτική επικοινωνίας και marketing σε μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας. Ως δημοσιογράφος επιμελείται και παρουσιάζει τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές από το 1999, ενώ έχει εργαστεί σε εφημερίδες, περιοδικά και ηλεκτρονικά μέσα στην Αθήνα και στην περιφέρεια. Είναι ιδιοκτήτης μίας εκ των μεγαλυτέρων εταιρειών εκτυπώσεων στην Ελλάδα. Έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία στην Αθήνα και Νομική στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Είναι μέλος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας και της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας.
σχόλια