Οι μύθοι, οι δράκοι και το HIV/AIDS

Οι μύθοι, οι δράκοι και το HIV/AIDS Facebook Twitter
0
Οι μύθοι, οι δράκοι και το HIV/AIDS Facebook Twitter

Μία νόσος φορτισμένη με τα φοβικά μας ένστικτα. Οχτώ λέξεις σε μία πρόταση που αποδίδει απόλυτα την κοινωνική διάσταση του HIV/AIDS σήμερα. Φοβάμαι ό,τι δεν κατανοώ, και ό,τι αδυνατώ να εξηγήσω, φοβάμαι ό,τι δεν έχω κατακτήσει με τη γνώση. Και κάπου εδώ ξεκινάει η ιστορία μας. Και όπως κάθε ιστορία, έχει και αυτή τους καλούς και τους κακούς ήρωες.

Σχεδόν 35 χρόνια από το 1981 όταν αναγνωρίστηκε το σύνδρομο AIDS ως μία καταληκτική για τη ζωή κατάσταση που προκαλείται από τον ιό HIV και 33 χρόνια από το πρώτο περιστατικό που εντοπίστηκε στην Ελλάδα, όλα έχουν αλλάξει στην αντιμετώπιση της νόσου.

Ο «καλός ήρωας», οι σύγχρονες θεραπείες έχουν καταστήσει το HIV/AIDS μία χρόνια νόσο. Ένας άνθρωπος που ζει με HIV έχει πλέον υπό συνθήκες προσδόκιμο και ποιότητα ζωής εφάμιλλα με κάθε ανθρώπου. Με τη σωστή τήρηση της αντιρετροϊκής αγωγής και με την παρακολούθηση από το γιατρό του, μπορεί να εργάζεται, να έχει κοινωνική ζωή, να ερωτεύεται, να κάνει οικογένεια και παιδιά όπως εσύ.


400 μέλη και 650 εθελοντές σε όλη την Ελλάδα, παροχή δωρεάν υπηρεσιών υποστήριξης και ενδυνάμωσης σε πάνω από 4.000 άτομα, διενέργεια μέσα σε τρία χρόνια πάνω από 26.000 δωρεάν εξετάσεων για HIV, ηπατίτιδες Β και C και σύφιλη σε πανελλήνια κλίμακα μέσω των Κέντρων Πρόληψης «Checkpoint», πνεύμα εξωστρέφειας. Στο τέλος ο «καλός» θα νικήσει!

Ο «καλός ήρωας» η γνώση, μας επιτρέπει πλέον να προφυλάσσουμε τον εαυτό μας και τους άλλους από τον HIV και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα μέσω της προφύλαξης, της τακτικής εξέτασης και της έγκαιρης θεραπείας. Ταυτόχρονα όμως η γνώση αποδομεί κάθε στάση ή συμπεριφορά που στιγματίζει και περιθωριοποιεί τους ανθρώπους που ζουν με HIV. Η αγκαλιά, το φιλί, η συγκατοίκηση, η εργασία στον ίδιο χώρο, κάθε έκφανση κοινωνικής συναναστροφής δεν ενέχουν κανένα απολύτως ρίσκο έκθεσής μας στον ιό. Γιατί όμως ακόμα και σήμερα οροθετικοί συνάνθρωποί μας απολύονται από τη δουλειά τους όταν γίνει γνωστή η κατάσταση της υγείας τους; Γιατί φοβούνται να αποκαλύψουν την οροθετικότητά τους στην οικογένεια, στους φίλους, στο γιατρό ή στο κοινωνικό περιβάλλον;

Κάπως έτσι φτάνουμε στον «κακό ήρωα» της ιστορίας. Ο δράκος του κοινωνικού αποκλεισμού και οι στιγματικοί μύθοι που τον συνοδεύουν παίζει αυτό το ρόλο σε ένα σενάριο που βιώνουν πάνω από 12.500 συμπολίτες μας στην Ελλάδα ως τη δική τους ζωή και καθημερινότητα. Τις τελευταίες δεκαετίες, καμία άλλη νόσος δεν έχει φορτιστεί τόσο πολύ με αρνητικές κοινωνικές προεκτάσεις όπως η περιθωριοποίηση και το στίγμα, όσο το HIV/AIDS.

Οι μύθοι, οι δράκοι και το HIV/AIDS Facebook Twitter
O Γιώργος Τσιακαλάκης, είναι Υπεύθυνος Επικοινωνίας της «Θετικής Φωνής»

Στο Σύλλογο Οροθετικών Ελλάδος «Θετική Φωνή» προσπαθούμε να μη μένουμε θεατές αυτής της ιστορίας, αλλά να συμμετέχουμε στη συγγραφή της συνέχειας του σεναρίου της και με σύμμαχό μας τους «καλούς ήρωες» οραματιζόμαστε να σπάσουμε τον κύκλο του στίγματος που τροφοδοτείται από την άγνοια. 

Με πάνω από 400 μέλη και 650 εθελοντές σε όλη την Ελλάδα, με την παροχή δωρεάν υπηρεσιών υποστήριξης και ενδυνάμωσης σε πάνω από 4.000 άτομα, με τη διενέργεια μέσα σε τρία χρόνια πάνω από 26.000 δωρεάν εξετάσεων για HIV, ηπατίτιδες Β και C και σύφιλη σε πανελλήνια κλίμακα μέσω των Κέντρων Πρόληψης «Checkpoint» και πάνω από όλα με ένα πνεύμα εξωστρέφειας για την προάσπιση των δικαιωμάτων των οροθετικών ατόμων στην Ελλάδα, δυναμώνουμε μέρα με τη μέρα τη φωνή μας για να ακουστεί η φωνή κάθε ανθρώπου που ζει με HIV/AIDS, αλλά δικαιούται να ζήσει χωρίς του στίγμα.

Στο τέλος ο «καλός» θα νικήσει. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Market news / «Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Μαζί με τη ΜΚΟ «Μπορούμε», η Coca-Cola συνεχίζει για 2η χρονιά το έργο της για τη διάσωση και προσφορά εκατομμυρίων μερίδων τροφίμων και συστήνει ξανά τη δράση «Ένα Κυριακάτικο Γεύμα για Όλους».
THE LIFO TEAM
ΔΕΗ blue: 90 φορτιστές για την κάλυψη των εταιρικών αναγκών στις εγκαταστάσεις της L'Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Market news / ΔΕΗ blue: 90 φορτιστές για τις εταιρικές ανάγκες στις εγκαταστάσεις της L'Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η ΔΕΗ blue επενδύει στην ενίσχυση των λύσεων φόρτισης προς εταιρικούς πελάτες (B2B), καθιερώνοντας την ηλεκτροκίνηση ως την πλέον βιώσιμη επιλογή μετακίνησης.
THE LIFO TEAM