Φωτεινή, για τη δική σου προσωπική ενημέρωση, κι επειδή εκτιμώ ότι όντως προσπαθείς για την ενημέρωσή σου (κι είσαι αξιέπαινη γι'αυτό), θα πρότεινα τις ιστορικές σου πληροφορίες να τις αντλείς από τους επιστήμονες ιστορικούς κι όχι από τους εκπροσώπους του φεμινισμού, που δεν διακρίνονται για την επιστημονική τους κατάρτιση σε θέματα που δεν ανήκουν στο πεδίο σπουδών/διαβασμάτων τους. (Μην μπούμε και στην κατηγορία εσωτερικευμένος μισογυνισμός των επιστημόνων και χρηματοδοτήσεις στα πανεπιστήμια γιατί δεν συμφέρει αυτούς που τα ισχυρίζονται. Τα αντίθετα αποτελέσματα θα βγούν από αυτά που επιθυμούν.) Ο μύθος της τρομερά καταπιεσμένης γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα είναι επιπέδου γυμνασίου: γενικεύοντας το καθεστώς της αρχαίας Αθήνας του 5ου αιώνα για όοοοοοοοολο τον εξαιρετικά καταμερισμένο και χιλιόχρονο -τουλάχιστον- αρχαιοελληνικό κόσμο (και ρωμαϊκό, εκεί ακόμη χειρότερη άγνοια) διαπράτουμε ιστορικό ατόπημα ολκής! Όποιος το επιθυμεί μπορεί να ερευνήσει την θέση της γυναίκας στην αρχαιότητα, και δη στον κλασσικό πολιτισμό, μόνος του ανεξάρτητα. Eίναι περίπλοκο και πολυπαραγοντικό θέμα και ο παράγοντας πολιτική/οικονομική δύναμη παίζει μεγαλύτερο ρόλο από το ίδιο το φύλο μόνο του. Ενώ επίσης καίριο είναι το θέμα της ελευθερίας ή μη: οι δούλοι στερούνται δικαιωμάτων, ακριβώς επειδή είναι δούλοι, ανεξαρτήτως φύλου, και στην αρχαιότητα η δουλεία απορρέει όχι από ρατσιστικό πρόσημο, όπως στην αποικιοκρατία των 17ου-19ου αιώνα, αλλά από αιχμαλωσία από πολεμική ήττα. Και πολλές από τις καταπιεσμένες γυναίκες, είναι, ακριβώς...δούλες! Υπάρχει σεβασμός στην έννοια ¨γυναίκα¨ στον κλασσικό πολιτισμό, μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Το αν θα θέλαμε σήμερα να ζούμε όπως τότε, που δεν θέλουμε μάλλον, είναι παιδαριώδες και σκαιό επιχείρημα. Πάω στοίχημα ότι το ότι ο μέσος όρος ζωής λόγω πολέμων κι ασθενειών είναι τα 40 χρόνια (και πολύ σου βάζω) κι ότι δεν υπήρχε άλλο μέσο μεταφοράς από το άλογο γέρνει πολύ περισσότερο στην πλάστιγγα του φτιαχτού αυτού διλήμματος από οποιοδήποτε έμφυλο ζήτημα. http://meguerian.org/wp-content/uploads/2011/10/Women-in-Classical-Societies.pdf
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon