Την πρώτη φορά που άκουσα κάποιον να ονομάζει την σπερματέγχυση στην αγελάδα βιασμό, αντέδρασα πολύ αρνητικά. Το θεώρησα προσβολή απέναντι στα θύματα βιασμού. Συγκεκριμένα είχα πει ότι δεν μπορούμε να ονομάσουμε κάτι βιασμό όταν το θύμα δεν δύναται να τον αντιληφθεί ως τέτοιον και επιπλέον δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τον σχετικά ήπιο σωματικό πόνο στα γεννητικά όργανα με τον σωματικό πόνο που συνοδεύεται από ψυχικό πόνο, προσβολή της γεννετήσιας αξιοπρέπειας, ψυχικά τραύματα που μπορεί να μη φύγουν ποτέ κλπ. όπως συμβαίνει στις γυναίκες του ανθρώπινου είδους που υφίστανται βιασμό.Ο άντρας με τον οποίο έκανα τη συζήτηση μου απάντησε ότι αφού θεωρώ την κατάσταση του θύματος ως τον μόνο παράγοντα, τότε λογικά δεν θα θεωρούσα βιασμό αν ο ίδιος έβαζε διακριτικά το χέρι του στον κόλπο μίας γυναίκας με σκοπό να την αφήσει έγκυο, εφόσον αυτή είναι σε μόνιμο κώμα, ή βαριά νοητικά ανάπηρη (η νοημοσύνη ενός ατόμου με βαριά νοητική υστέρηση, αντιστοιχεί σε παιδιού 1-2 ετών, όσο δηλαδή και ενός ενήλικου μη ανθρώπινου θηλαστικού).Επειδή ποτέ δεν θα ονόμαζα κάτι άλλο εκτός από βιασμό μία τέτοια συνθήκη εναντίον ανάπηρης γυναίκας, κατέληξα πως ο μόνος λόγος που θα ονόμαζα αλλιώς το ένα και αλλιώς το άλλο δεν είχε να κάνει με τη δυνατότητα του θύματος να αντιληφθεί και να επεξεργαστεί, αλλά με με μία εγγενή αξία που αυθαίρετα βάζω στο είδος μου και αρνούμαι στα υπόλοιπα.Με τον ίδιο τρόπο, με την ίδια διαδικασία σκέψης, κάποιοι άλλοι είχαν αποφασίσει ότι οι λευκοί έχουν άλλη αξία (και οι μαύροι εξ ορισμού υπάρχουν για να τους εξυπηρετούν) ή ότι οι άντρες έχουν άλλη αξία από τις γυναίκες οι οποίες επίσης υπάρχουν για να τους εξυπηρετούν.Για εμένα το ερώτημα λοιπόν δεν είναι «είναι το γάλα ανθυγειινό;» αλλά «είναι το γάλα απαραίτητο;». Και δεν μιλάω για τα παιδάκια στην Αφρική που μόλις τους έφτασε η ανθρωπιστική βοήθεια σε μορφή αγελαδινού γάλατος. Μιλάω για τον ενήλικο δυτικό που έχει στη διάθεση του φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, δημητριακά. Είναι τόσο απαραίτητο που να δικαιολογεί την τόση βιαιότητα; Τη βιαιότητα της σπερματέγχυσης, της άσκοπης γέννας, της απομάκρυνσης του μοσχαριού αμέσως μετά την καισαρική, της απόλυτης ακινησίας, του ασταμάτητου μηχανικού βυζάγματος που θα τελειώσει μόνο μετά από πολλές τέτοιες γέννες που θα διατηρούν την ικανότητα της να κατεβάζει γάλα μέχρι που αυτό δεν θα είναι πλέον εφικτό;; Το απαιτείς κάτι τέτοιο για τον εαυτό σου, για τον καπουτσίνο σου; Μη ρωτάς ποιοι είναι αυτοί ποου σε κρίνουν, εγώ προσωπικά δεν κρίνω κανένα. *Εσύ* ποιος είσαι ρώτα που δικαιούσαι τέτοια προνόμια, με τέτοιο κόστος.Και κάτι τελευταίο. Κι εγώ επιστήμονας είμαι, βιολόγος. Το ότι είσαι επιστήμονας σου επιτρέπει να σκέφτεσαι μόνο την πρόοδο της επιστήμης;Επιστήμη χωρίς βιοηθική πάντα θα γεννάει Μένγκελε.
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon