What a Feeling!: Το ‘Flashdance’ έκλεισε τα 40

24D4C669-D560-42EC-9A33-EA15CB18750A.gif
0

Σαράντα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το φιλμ του Άντριαν Λιν που έχει συνδεθεί ανεξίτηλα με την κουλτούρα των χορευτικών ταινιών της δεκαετίας του ’80, προβάλλεται ξανά αυτή την εβδομάδα ως η ταινία που θα κλείσει πανηγυρικά το Φεστιβάλ Dance on Camera στο Lincoln Center της Νέας Υόρκης.

Πέρα από τις χορευτικές σκηνές που έχουν περάσει στη μυθολογία των 80s, μεγάλο μέρος της διαρκούς ισχύος της ταινίας προέρχεται από το soundtrack, με κομμάτια όπως το "Maniac" του Michael Sembello και βέβαια το "What a Feeling" του Giorgio Moroder, το οποίο τραγουδά η Irene Cara. Τα τραγούδια υποστηρίζουν σκηνές που ουσιαστικά αποτελούν αυτόνομα μουσικά βίντεο, γι’ αυτό και αποθεώθηκαν στο MTV και γι' αυτό εξακολουθούν να κυκλοφορούν θριαμβευτικά στο διαδίκτυο. Η φωνή της Cara συνδέει το "Flashdance" με το "Fame" (που είχε κυκλοφορήσει τρία χρόνια πριν) όπως ακριβώς η δευτεραγωνίστρια Σίνθια Ρόουντς το συνδέει με το "Dirty Dancing", που θα κυκλοφορούσε τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1987.

Εξακολουθεί όμως να υπάρχει και κάποια συμπάθεια για την πλοκή της ταινίας, ως ένα ρομαντικό μιούζικαλ της εργατικής τάξης. Τοποθετημένη στο Πίτσμπουργκ, είναι μια ιστορία που ακολουθεί τα χνάρια της Σταχτοπούτας. Η Άλεξ – η Τζένιφερ Μπιλς στο ρόλο που την έκανε σταρ –  εργάζεται ως οξυγονοκολλήτρια την ημέρα και τη νύχτα χορεύει σε ένα μπουρλέσκ κλαμπ (εκεί όπου λαμβάνει χώρα όχι μόνο το περίφημο νούμερο με τα νερό που πέφτει πάνω της από ψηλά, αλλά και η αλλόκοτη σκηνή στην οποία εμφανίζεται με λευκό μακιγιάζ Kabuki ανάμεσα σε στροβοσκοπικά φώτα). Το όνειρό της είναι να γίνει δεκτή σε μια διάσημη σχολή χορού. Μέχρι το τέλος της ταινίας θα το έχει καταφέρει, κερδίζοντας επίσης και την καρδιά του καλού της, ο οποίος είναι το αφεντικό της στο εργοστάσιο χαλυβουργία όπου εργάζεται.

Με την πάροδο των χρόνων, η ταινία του Άντριαν Λιν απέκτησε κι ένα είδος αμφιλεγόμενης φήμης, επειδή η πρωταγωνίστριά της ελάχιστα συμμετείχε η ίδια στα χορευτικά νούμερα της Άλεξ που άφησαν ιστορία και στο μεγαλύτερο μέρος τους εκτελέστηκαν από μια Γαλλίδα χορεύτρια, τη Marine Jahan. Δεν ήταν η μόνη που ντουμπλάρισε την Τζένιφερ Μπιλς στην ταινία, ενώ το διάσημο backspin που φαίνεται να κάνει η πρωταγωνίστρια πραγματοποιήθηκε από έναν 16χρονο B-Boy και χορευτή breakdance, τον Ρίτσαρντ Κολόν, πιο γνωστό με το ψευδώνυμο Crazy Legs.

Όπως πολλά χρονιά αργότερα δήλωνε ο ίδιος σε μια συνέντευξή του, τον είχαν φέρει για να διδάξει φιγούρες στους χορευτές της ταινίας,  τελικά όμως ο σκηνοθέτης του ζήτησε να  εκτελέσει ο ίδιος το backspin, φορώντας κορμάκι και περούκα, και αφού είχε ξυρίσει τα πόδια και το νεοφυές μουστάκι του.

What a Feeling!: Το ‘Flashdance’ έκλεισε τα 40 Facebook Twitter
Tο διάσημο backspin που φαίνεται να κάνει η πρωταγωνίστρια πραγματοποιήθηκε από έναν 16χρονο B-Boy και χορευτή breakdance, τον Ρίτσαρντ Κολόν, πιο γνωστό με το ψευδώνυμο Crazy Legs.

«Ήμουν ένας μικρός Πορτορικανός αλαζόνας από το Μπρονξ με μάτσο συμπεριφορά», έλεγε ο Κολόν. «Έβαλα τα χέρια μου στο πρόσωπο του Άντριαν Λιν και του είπα: ‘Πρέπει να με πληρώσεις καλά για να το κάνω’». Έτσι κι έγινε. Και στις επόμενες δεκαετίες, οι επιταγές που τακτικά ερχόντουσαν, «σίγουρα ήταν πολύ χρήσιμες», προσθέτει, όπως και ο τίτλος που τον συνοδεύει από τότε, ότι ήταν ο πρώτος εκπρόσωπος του hip-hop με drag αμφίεση. Ωστόσο, είχε ήδη συμμετοχή στην ταινία ως μέλος της πρωτοποριακής B-Boy ομάδας Rock Steady Crew, οι οποίοι εμφανίζονται σε μια προηγούμενη σκηνή να χορεύουν στο δρόμο γύρω από ένα boombox, όταν τους ανακαλύπτει η πρωταγωνίστρια.

«Είναι αδύνατο να υπερεκτιμήσει κανείς τη σημασία του "Flashdance" στην ιστορία του breakdance», δηλώνει σήμερα ο Joseph Schloss, συγγραφέας του βιβλίου "Foundation: B-boys, B-girls and Hip-Hop Culture in New York". «Αυτή η σκηνή και μόνο έφερε το breakdance στην επικαιρότητα ως κυρίαρχη τάση».

Μετά την κυκλοφορία της ταινίας, τα μέλη της ομάδας έγιναν αμέσως «διασημότητες στο γκέτο», έλεγε ο Κολόν. «Υπήρχε ξαφνικά πολλή αγάπη αλλά και πολλή ζήλεια». Εμφανίστηκαν στην εκπομπή του David Letterman και την επόμενη χρονιά βρέθηκαν ξανά στο πανί, στην ταινία “Beat Street”, μια από τις ταινίες με θέμα την κουλτούρα του breakdance που έκαναν την εμφάνισή τους στις οθόνες το 1984.

Το ενδιαφέρον του Χόλιγουντ μπορεί να εξανεμίστηκε γρήγορα, το breakdance όμως δεν πέθανε ποτέ. Για δεκαετίες, έλεγε ο Κολόν, συναντούσε ανθρώπους που έβλεπαν ξανά και ξανά το "Flashdance" μόνο για να δουν εκείνη τη σκηνή στο δρόμο. Η διαχρονική ακτινοβολία της σκηνής είναι αισθητή στο "Top Nine", ένα νέο ντοκιμαντέρ που κάνει παγκόσμια πρεμιέρα αυτές τις μέρες στο φεστιβάλ Dance on Camera και θα προβληθεί λίγο πριν το "Flashdance". Πρόκειται για την ιστορία της ομάδας Top 9, ενός ρωσικού B-boy crew που δημιουργήθηκε πριν από 20 χρόνια περίπου. Τα μέλη του δεν έζησαν ένα παραμύθι όπως η πρωταγωνίστρια του "Flashdance", συνεχίζουν όμως να χορεύουν.

Με στοιχεία από τους The New York Times

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Τζέρι Σάινφελντ δηλώνει πλέον ότι δεν πιστεύει ότι η «ακραία αριστερά» έχει καταστρέψει την κωμωδία

Πολιτισμός / Ο Τζέρι Σάινφελντ δηλώνει πλέον ότι δεν πιστεύει ότι η «ακραία αριστερά» έχει καταστρέψει την κωμωδία

Παραδέχεται πως αυτή η άποψη ήταν λανθασμένη και αναφέρει πως οι κωμικοί πρέπει να προσαρμόζονται στις αλλαγές της κοινωνίας, όπως κάνουν οι σκιέρ όταν πλοηγούνται σε δύσκολες πίστες
LIFO NEWSROOM
Η Τζέιν Φόντα θα τιμηθεί με το βραβείο Lifetime Achievement SAG 2025

Πολιτισμός / Η Τζέιν Φόντα θα τιμηθεί με το βραβείο Lifetime Achievement SAG 2025

Η πρόεδρος του σωματείου, Φραν Ντρέσερ, χαρακτήρισε τη Φόντα «μια πρωτοπόρο και εξαιρετικά ταλαντούχα, μια δυναμική προσωπικότητα που έχει διαμορφώσει το τοπίο της ψυχαγωγίας, της ακτιβιστικής δράσης και της κουλτούρας με αδιάκοπο πάθος»
LIFO NEWSROOM
65ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Έναρξη με «Maria» και Αντζελίνα Τζολί

Πολιτισμός / 65ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Έναρξη με «Maria» και Αντζελίνα Τζολί

Η πολυαναμενόμενη ταινία του Πάμπλο Λαραΐν για τη Μαρία Κάλλας θα ανοίξει το φετινό φεστιβάλ - Λήξη με την ταινία «The End» του Τζόσουα Οπενχάιμερ, παρουσία του υποψήφιου για Όσκαρ σκηνοθέτη.
LIFO NEWSROOM
«Joker: Folie à Deux»: Αναμένεται να χάσει έως 200 ελατ. δολάρια από τις εισπράξεις

Πολιτισμός / «Joker: Folie à Deux»: Αναμένεται να χάσει έως 200 εκατ. δολάρια από τις εισπράξεις

Η Warner Bros. υπερασπίστηκε την ταινία, τονίζοντας ότι συνεχίζει να παίζεται στους κινηματογράφους και αναμένεται να κερδίσει περισσότερα έσοδα όταν κυκλοφορήσει στις πλατφόρμες οικιακής ψυχαγωγία
LIFO NEWSROOM
Φονικά χαμόγελα, Ιρλανδοί ράπερ και ο Ντόναλντ Τραμπ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Φονικά χαμόγελα, Ιρλανδοί ράπερ και ο Ντόναλντ Τραμπ από αύριο στους κινηματογράφους

Από τη βιογραφία του Ντόναλντ Τραμπ και το κοψοχολιαστικό «Smile 2» μέχρι τη ρομαντική φαντασία του «Beast» και το απόλυτο crowdpleaser «Kneecap», το κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας προέκυψε πολύ δυνατό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ελίζαμπεθ Τέιλορ: «Ήμασταν τρομοκρατημένοι»- Ο γιος της θυμάται την εποχή όπου ήταν εθισμένη σε αλκοόλ και ναρκωτικά

Πολιτισμός / Ο γιος της Ελίζαμπεθ Τέιλορ αποκαλύπτει πώς η μητέρα του δέχτηκε να μπει σε κέντρο αποκατάστασης

Η διάσημη σταρ ήταν εθισμένη στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά - Ο γιος της, Christopher Wilding, εξηγεί ότι η Τέιλορ υπέφερε από φυσικούς πόνους, ιδιαίτερα στην πλάτη, που την οδήγησαν στη χρήση ισχυρών αναλγητικών φαρμάκων
LIFO NEWSROOM
Ο Πολ Μεσκάλ στο νέο εξώφυλλο της GQ: Ο άνθρωπος πίσω από τους ρόλους και η νέα πρόκληση του «Gladiator II»

Πολιτισμός / Ο Πολ Μεσκάλ στο νέο εξώφυλλο του GQ: Ο άνθρωπος πίσω από τους ρόλους και η νέα πρόκληση του «Gladiator II»

Αναφερόμενος στην επαγγελματική του πορεία, ο Μεσκάλ παραδέχεται ότι ο ρόλος του Connell στο Normal People τον εκτόξευσε σε μια νέα κλίμακα δημοσιότητας, αλλά του έδωσε και την ευκαιρία να εξελιχθεί ως ηθοποιός
LIFO NEWSROOM