What a Feeling!: Το ‘Flashdance’ έκλεισε τα 40

24D4C669-D560-42EC-9A33-EA15CB18750A.gif
0

Σαράντα χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το φιλμ του Άντριαν Λιν που έχει συνδεθεί ανεξίτηλα με την κουλτούρα των χορευτικών ταινιών της δεκαετίας του ’80, προβάλλεται ξανά αυτή την εβδομάδα ως η ταινία που θα κλείσει πανηγυρικά το Φεστιβάλ Dance on Camera στο Lincoln Center της Νέας Υόρκης.

Πέρα από τις χορευτικές σκηνές που έχουν περάσει στη μυθολογία των 80s, μεγάλο μέρος της διαρκούς ισχύος της ταινίας προέρχεται από το soundtrack, με κομμάτια όπως το "Maniac" του Michael Sembello και βέβαια το "What a Feeling" του Giorgio Moroder, το οποίο τραγουδά η Irene Cara. Τα τραγούδια υποστηρίζουν σκηνές που ουσιαστικά αποτελούν αυτόνομα μουσικά βίντεο, γι’ αυτό και αποθεώθηκαν στο MTV και γι' αυτό εξακολουθούν να κυκλοφορούν θριαμβευτικά στο διαδίκτυο. Η φωνή της Cara συνδέει το "Flashdance" με το "Fame" (που είχε κυκλοφορήσει τρία χρόνια πριν) όπως ακριβώς η δευτεραγωνίστρια Σίνθια Ρόουντς το συνδέει με το "Dirty Dancing", που θα κυκλοφορούσε τέσσερα χρόνια αργότερα, το 1987.

Εξακολουθεί όμως να υπάρχει και κάποια συμπάθεια για την πλοκή της ταινίας, ως ένα ρομαντικό μιούζικαλ της εργατικής τάξης. Τοποθετημένη στο Πίτσμπουργκ, είναι μια ιστορία που ακολουθεί τα χνάρια της Σταχτοπούτας. Η Άλεξ – η Τζένιφερ Μπιλς στο ρόλο που την έκανε σταρ –  εργάζεται ως οξυγονοκολλήτρια την ημέρα και τη νύχτα χορεύει σε ένα μπουρλέσκ κλαμπ (εκεί όπου λαμβάνει χώρα όχι μόνο το περίφημο νούμερο με τα νερό που πέφτει πάνω της από ψηλά, αλλά και η αλλόκοτη σκηνή στην οποία εμφανίζεται με λευκό μακιγιάζ Kabuki ανάμεσα σε στροβοσκοπικά φώτα). Το όνειρό της είναι να γίνει δεκτή σε μια διάσημη σχολή χορού. Μέχρι το τέλος της ταινίας θα το έχει καταφέρει, κερδίζοντας επίσης και την καρδιά του καλού της, ο οποίος είναι το αφεντικό της στο εργοστάσιο χαλυβουργία όπου εργάζεται.

Με την πάροδο των χρόνων, η ταινία του Άντριαν Λιν απέκτησε κι ένα είδος αμφιλεγόμενης φήμης, επειδή η πρωταγωνίστριά της ελάχιστα συμμετείχε η ίδια στα χορευτικά νούμερα της Άλεξ που άφησαν ιστορία και στο μεγαλύτερο μέρος τους εκτελέστηκαν από μια Γαλλίδα χορεύτρια, τη Marine Jahan. Δεν ήταν η μόνη που ντουμπλάρισε την Τζένιφερ Μπιλς στην ταινία, ενώ το διάσημο backspin που φαίνεται να κάνει η πρωταγωνίστρια πραγματοποιήθηκε από έναν 16χρονο B-Boy και χορευτή breakdance, τον Ρίτσαρντ Κολόν, πιο γνωστό με το ψευδώνυμο Crazy Legs.

Όπως πολλά χρονιά αργότερα δήλωνε ο ίδιος σε μια συνέντευξή του, τον είχαν φέρει για να διδάξει φιγούρες στους χορευτές της ταινίας,  τελικά όμως ο σκηνοθέτης του ζήτησε να  εκτελέσει ο ίδιος το backspin, φορώντας κορμάκι και περούκα, και αφού είχε ξυρίσει τα πόδια και το νεοφυές μουστάκι του.

What a Feeling!: Το ‘Flashdance’ έκλεισε τα 40 Facebook Twitter
Tο διάσημο backspin που φαίνεται να κάνει η πρωταγωνίστρια πραγματοποιήθηκε από έναν 16χρονο B-Boy και χορευτή breakdance, τον Ρίτσαρντ Κολόν, πιο γνωστό με το ψευδώνυμο Crazy Legs.

«Ήμουν ένας μικρός Πορτορικανός αλαζόνας από το Μπρονξ με μάτσο συμπεριφορά», έλεγε ο Κολόν. «Έβαλα τα χέρια μου στο πρόσωπο του Άντριαν Λιν και του είπα: ‘Πρέπει να με πληρώσεις καλά για να το κάνω’». Έτσι κι έγινε. Και στις επόμενες δεκαετίες, οι επιταγές που τακτικά ερχόντουσαν, «σίγουρα ήταν πολύ χρήσιμες», προσθέτει, όπως και ο τίτλος που τον συνοδεύει από τότε, ότι ήταν ο πρώτος εκπρόσωπος του hip-hop με drag αμφίεση. Ωστόσο, είχε ήδη συμμετοχή στην ταινία ως μέλος της πρωτοποριακής B-Boy ομάδας Rock Steady Crew, οι οποίοι εμφανίζονται σε μια προηγούμενη σκηνή να χορεύουν στο δρόμο γύρω από ένα boombox, όταν τους ανακαλύπτει η πρωταγωνίστρια.

«Είναι αδύνατο να υπερεκτιμήσει κανείς τη σημασία του "Flashdance" στην ιστορία του breakdance», δηλώνει σήμερα ο Joseph Schloss, συγγραφέας του βιβλίου "Foundation: B-boys, B-girls and Hip-Hop Culture in New York". «Αυτή η σκηνή και μόνο έφερε το breakdance στην επικαιρότητα ως κυρίαρχη τάση».

Μετά την κυκλοφορία της ταινίας, τα μέλη της ομάδας έγιναν αμέσως «διασημότητες στο γκέτο», έλεγε ο Κολόν. «Υπήρχε ξαφνικά πολλή αγάπη αλλά και πολλή ζήλεια». Εμφανίστηκαν στην εκπομπή του David Letterman και την επόμενη χρονιά βρέθηκαν ξανά στο πανί, στην ταινία “Beat Street”, μια από τις ταινίες με θέμα την κουλτούρα του breakdance που έκαναν την εμφάνισή τους στις οθόνες το 1984.

Το ενδιαφέρον του Χόλιγουντ μπορεί να εξανεμίστηκε γρήγορα, το breakdance όμως δεν πέθανε ποτέ. Για δεκαετίες, έλεγε ο Κολόν, συναντούσε ανθρώπους που έβλεπαν ξανά και ξανά το "Flashdance" μόνο για να δουν εκείνη τη σκηνή στο δρόμο. Η διαχρονική ακτινοβολία της σκηνής είναι αισθητή στο "Top Nine", ένα νέο ντοκιμαντέρ που κάνει παγκόσμια πρεμιέρα αυτές τις μέρες στο φεστιβάλ Dance on Camera και θα προβληθεί λίγο πριν το "Flashdance". Πρόκειται για την ιστορία της ομάδας Top 9, ενός ρωσικού B-boy crew που δημιουργήθηκε πριν από 20 χρόνια περίπου. Τα μέλη του δεν έζησαν ένα παραμύθι όπως η πρωταγωνίστρια του "Flashdance", συνεχίζουν όμως να χορεύουν.

Με στοιχεία από τους The New York Times

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Όσκαρ δεν φτιάχτηκαν για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα χρυσά αγαλματίδια

Πολιτισμός / «Το σύστημα δεν φτιάχτηκε για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα Όσκαρ

Η μόνη μαύρη γυναίκα που έχει κερδίσει Όσκαρ 'Α γυναικείου ρόλου δήλωσε ότι η ιστορική νίκη της τελικά επρόκειτο για ανωμαλία και όχι αλλαγή κατεύθυνσης από την Ακαδημία
LIFO NEWSROOM
Το Υπουργείο Πολιτισμού και η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζουν: 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής

Πολιτισμός / 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής: Μια κατανυκτική εμπειρία στους δρόμους και στα τοπόσημα της Αθήνας

Σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Κουμεντάκη, το φεστιβάλ θα παρουσιάσει περισσότερες από 40 συναυλίες και καλλιτεχνικές δράσεις σε εκκλησίες, μουσεία, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους, καλωσορίζοντας για πρώτη φορά στο πρόγραμμά του και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Πολιτισμός / Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Η έκθεση του Πράδο ήταν καταπέλτης: το έργο δεν είναι αυθεντικός Καραβάτζιο, αλλά δημιούργημα αγνώστου καλλιτέχνη με «μέτρια τεχνική αρτιότητα», εκτιμώντας την πραγματική αξία του σε μόλις 22.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM
Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Σύμφωνα με την εταιρεία «κατά τη διάρκεια των εργασιών ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τηρώντας απόλυτα τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τις μελέτες, όπως είχαν υποβληθεί και εγκριθεί»
LIFO NEWSROOM
Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Οι ηθοποιοί Μαρκ Ράφαλο και Πενέλοπε Κρουζ, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν συμπεριλαμβάνονται στα ονόματα που έχουν υπογράψει ανοιχτή επιστολή που καταδικάζει την έλλειψη δημόσιας υποστήριξης της Ακαδημίας προς τον Παλαιστίνιο κινηματογραφιστή
LIFO NEWSROOM
Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Πολιτισμός / Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Ο δικαστής είχε αποφανθεί τότε πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη πως η Lipa ή οι συνδημιουργοί της είχαν ποτέ «πρόσβαση» στο τραγούδι του συγκροτήματος – βασικό προαπαιτούμενο για τη στοιχειοθέτηση περί λογοκλοπής
LIFO NEWSROOM