O Andy Warhol ως όνομα στους περισσότερους είναι γνωστός για τις περίφημες μεταξοτυπίες του, τις αληθινά προφητικές μιντιακές του ρήσεις απ' την από τη μια και για την αδιατάρακτη πλέξη του με τη celebrity culture απ' την άλλη σε βαθμό που ίσως όλο αυτό να επισκίασε την εικαστική του ιδιοφυϊα και μετατόπισε το κέντρο βάρους από τον δημιουργό στην κατασκευασμένη γουορχολική εικόνα του.
Ωστόσο 24 χρόνια μετά τον θανατό του το παντοδύναμο τελικά έργο του συνεχίζει να είναι επίκαιρο και να αφορά το κοινό. Εκθέσεις διοργανώνονται κάθε χρόνο, μελέτες για αυτό εκδίδονται, το εικονογραφικό του στυλ έχει επηρεάσει καθοριστικά τη σύγχρονη εικονοποιία και βέβαια η εμμονή με τα celebrities που αυτός πρώτος συστηματοποίησε και καναλιζάρισε καλλιτεχνικά αλλά και εμπορικά έχει γίνει πια ολόκληρο βιομηχανοποιημένο οικοσύστημα.
Όλοι είναι πια εν δυνάμει celebrities όπως προφήτευσε και η ιντερνετική εποχή το επικυρώνει αυτό σχεδόν καθημερινά.
Έχοντας λοιπόν όλα αυτά κάποιος στο μυαλό του για τον Γουόρχολ θα έχει την αρχική εντύπωση πως στο καλλιτεχνικό του προβολέα φωτιζόταν αυτό που λέμε χονδρικά rich and famous. Η εντύπωση βέβαια αυτή είναι εσφαλμένη και πως αλλιώς θα γινόταν αφού μιλάμε για ένα τεράστιο όγκο έργου και για έναν εξαιρετικά παραγωγικό καλλιτέχνη μέχρι σχεδόν το τέλος της ζωής του.
Mια παλιότερη έκθεση του UC berkeley art museum με τίτλο The Andy Warhol: Polaroids / MATRIX 240 ήτανεπικεντρωμένη στις polaroids του Warhol τις οποίες τραβούσε ο ίδιος και τις οποίες χρησιμοποιούσε ως εικονογραφική μήτρα για τα έργα του και τα πορτρέτα διασημοτήτων που ζωγράφιζε. Η ιδιαιτερότητα αυτής της έκθεσης είναι πως επιλέγει να εκθέσει φωτογραφίες που απεικονίζουν ως επι το πλείστον άγνωστα, καθημερινά άτομα τα οποία βέβαια τα "γουορχολοποιούσε" τοποθετώντας τα στο κάδρο και φωτογραφίζοντας τα ακριβώς όπως και τους διάσημους.
Ένα μικρό κορίτσι, ο μακιγιέρ του, ένα γουρούνι, νεκρές φύσεις , όλα όταν τα τοποθετούσε για να τα φωτογραφήσει εναρμονιζόντουσαν με τον ιδιαίτερο γουρχολικό κώδικα που θα τα μετέτρεπε κι αυτά σε ποπ φαγιούμ του 20ου αιώνα. Γιατί τι άλλο υπήρξε ο Γουόρχολ αν το καλοσκεφτείς; Ο ιδιοφυής εικονοταριχευτής του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα.
Δες τις φωτογραφίες εδώ
απο το μπλογκ του Πάνου Μιχαήλ noMiraclesHere στο LiFO.gr
σχόλια