Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες

Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
0

 

Όταν τον Φεβρουάριο του 2006, μια εκτύπωση της φωτογραφίας του Steichen, το The Pond Moonlight του 1904, έπιασε τη μεγαλύτερη τιμή που έχει πιάσει ποτέ φωτογραφία σε δημοπρασία, 2 εκατομμύρια εννιακόσιες χιλιάδες δολάρια, ο κόσμος της τέχνης κράτησε την ανάσα του. Δεν ήταν μόνο η υψηλή τιμή που δημιούργησε αυτό το συναίσθημα ιλίγγου, αλλά και μια αλλαγή που θα επηρέαζε τον κόσμο των συλλογών και των δημοπρασιών. Μια φωτογραφία είχε την τιμή ενός πίνακα ιμπρεσιονιστών, για να φέρουμε ένα απλό παράδειγμα. Οι φωτογραφίες του μέχρι και σήμερα είναι ανάμεσα στα περιζήτητα των δημοπρασιών από μουσεία και συλλέκτες.

Αλλά δεν είναι μόνο οι φωτογράφοι που τον ξέρουν και μελετούν κάθε φωτογραφία του. Είναι οι άνθρωποι της μόδας, οι γραφίστες, όλοι όσοι έχουν οποιαδήποτε σχέση με την εικόνα.

Ήταν ένας παθιασμένος καλλιτέχνης, που πειραματίστηκε με την εικόνα, την οπτική διάχυση, το χρώμα, τους όγκους και τις μορφές, δημιουργώντας μια σειρά από εξαιρετικά λεπτές εικόνες που έχουν περάσει στην ιστορία της τέχνης ως τα πιο «ζωγραφικά» φωτογραφικά έργα

 

Ο Edward Jean Steichen, φωτογράφος, ζωγράφος, επιμελητής εκθέσεων έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο περιοδικό Camera Work του Alfred Stieglitz. Το πρωτοποριακό αυτό περιοδικό τον φιλοξένησε περισσότερες φορές από όσο κάθε άλλο φωτογράφο. Ο Stieglitz, σπουδαίος γκαλερίστας και ένας από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές των ταλαντούχων και πρωτοπόρων, συνεργάστηκε μαζί του στο άνοιγμα των Little Galleries of the Photo-Secession.

Ο Steichen θεωρείται ότι έκανε τις πρώτες φωτογραφίες μόδας που δημοσιεύθηκαν ποτέ, το 1911, στο περιοδικό Art et Décoration. Από το 1923 έως το 1938, ο Steichen ήταν φωτογράφος για τον όμιλο Condé Nast, των περιοδικών Vogue και Vanity Fair. Αυτά τα χρόνια, ήταν ο πιο διάσημος και ο πιο υψηλά αμειβόμενος φωτογράφος του κόσμου. Όμως δεν σταμάτησε εκεί. Το 1944, σκηνοθέτησε το πολεμικό ντοκιμαντέρ The Fighting Lady, για το οποίο βραβεύθηκε από την Ακαδημία. Έχοντας στα χέρια το βραβείο του καλύτερου ντοκιμαντέρ, με το τέλος του Δεύτερου παγκόσμιου πολέμου, έγινε διευθυντής φωτογραφίας.

Το 1944, σκηνοθέτησε τον πόλεμο ντοκιμαντέρ Η καταπολέμηση της Παναγίας, η οποία κέρδισε το βραβείο 1945 ακαδημίας για το καλύτερο Ντοκιμαντέρ. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Steichen ήταν Διευθυντής του Τμήματος Φωτογραφίας στο Μουσείο Μοντέρνας τέχνης της Νέας Υόρκης μέχρι το 1962. Στο ΜΟΜΑ, ήταν επιμελητής της ιστορικής έκθεσης The Family of Man, την οποία είδαν εννέα εκατομμύρια άνθρωποι. Ήταν μια μεγάλη έκθεση με περισσότερες από 500 φωτογραφίες που απεικόνιζαν τη ζωή, τον έρωτα και το θάνατο σε 68 χώρες. Ο Steichen τη δώρισε στο μεγάλο Δουκάτο του Λουξεμβούργου. Σήμερα, η έκθεση αυτή στεγάζεται μόνιμα στην πόλη του Λουξεμβούργου, Clervaux.

Ο Steichen γεννήθηκε στο Λουξεμβούργο. Ήταν μωρό όταν οι γονείς του μετανάστευσαν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Όταν ήταν δέκα ετών η οικογένειά του μετακόμισε στο Μιλγουόκι. Στα δεκαπέντε του, ξεκίνησε να μαθαίνει λιθογραφία στην εταιρεία καλών τεχνών της πόλης του. Αγαπούσε τη ζωγραφική και στους περιπάτους του, επισκεπτόταν συχνά ένα κατάστημα με φωτογραφικά είδη. Το 1895 αγοράζει την πρώτη του μηχανή, ένα κουτί Κόντακ. Με τους φίλους του που ενδιαφέρονταν και αυτοί για τη φωτογραφία και την ζωγραφική νοικιάζουν ένα μικρό στούντιο και αποκαλούν τους εαυτούς τους Milwaukee Art Students League.


Το 1900 σταματά στην Νέα Υόρκη, ενώ είναι καθ οδόν για το Παρίσι. Γνωρίζει τον Alfred Stieglitz, ο οποίος εντυπωσιάζεται με τη δουλειά του και αγοράζει τρεις φωτογραφικές εκτυπώσεις του. Δυο χρόνια αργότερα ο Stieglitz αρχίζει να οργανώνει την ιδέα του περιοδικού Camera Work και ζητά από τον Steichen να σχεδιάσει το λογότυπο και τη γραμματοσειρά.

Το 1904, Steichen άρχισε να πειραματίζεται με την έγχρωμη φωτογραφία. Ήταν ένας από τους πρώτους ανθρώπους στις Ηνωμένες Πολιτείες για να χρησιμοποιήσετε τη διαδικασία αυτοχρωμίας Λυμιέρ. (Autochrome Lumière). Ως ιδρυτής της γκαλερί Little Galleries of the Photo-Secession, παρουσίασε μία από τις πρώτες αμερικανικές εκθέσεις των Ανρί Ματίς, Ωγκίστ Ροντέν, Πολ Σεζάν, Πάμπλο Πικάσο, και Κονσταντίν Μπρανκούζι.

Την εποχή που ταξίδεψε και έμεινε στο Παρίσι συνδέθηκε με άλλους δυο Αμερικάνους, την Γερτρούδη και τον Μάικλ Στάιν και το λογοτεχνικό και καλλιτεχνικό σαλόνι τους, το πιο διάσημο της εποχής. Συνδέθηκε με τους καλλιτέχνες της Ecole de Paris, φωτογράφιζε και ζωγράφιζε. Το 1922, σε μια τελετουργική του δέσμευση αποκλειστικά με την φωτογραφία έκαψε όλα τα ζωγραφικά του έργα. Ο Steichen το 1928, αγόρασε ένα αγρόκτημα που ονόμασε Umpawaug, λίγο έξω από το West Redding, στο Κονέκτικατ. Έζησε εκεί μέχρι το θάνατό του το 1973. Μετά το θάνατό του, το αγρόκτημα Steichen είχε γίνει πάρκο, γνωστό ως Topstone Park.

Σε κάθε αφιέρωμα από αυτά στην Αρλ, στο Φεστιβάλ Rencontres d'Arles μέχρι κάθε έκθεση στα μεγάλα μουσεία της Ευρώπης και της Αμερικής, η φράση που είναι γραμμένη σε κάθε κατάλογο περιγράφει έναν παθιασμένο καλλιτέχνη, που πειραματίστηκε με την εικόνα, την οπτική διάχυση, το χρώμα, τους όγκους και τις μορφές, δημιουργώντας μια σειρά από εξαιρετικά λεπτές εικόνες που έχουν περάσει στην ιστορία της τέχνης ως τα πιο «ζωγραφικά» φωτογραφικά έργα.

ΜΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ

Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
The Pond Moonlight, 1904
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Flatiron, 1905
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Pastoral Moonlight, 1907
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Bόμβες πέφτουν στο Montmedy από αεροπλάνο των συμμάχων το 1918.
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Heavy Roses,1914
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Venerable Tree Trunk
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Marlene Dietrich,1932
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Midnight Rodin, 1908
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Sunflower Seeds, 1921
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Lotus, Mt. Kisco, New York, 1915
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
H Μαρία Τερέζα Ντάνκαν (υιοθετημένη κόρη της Ισιδώρας Ντάνκαν) στην Ακρόπολη, 1921
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
H Ισιδώρα Ντάνκαν στον Παρθενώνα
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Κονσταντίν Μπρανκούζι
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Το στούντιο του Μπρανκούζι, 1920
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Road into the valley, Moonrise, 1904
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Γκρέτα Γκάρμπο, 1928
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Η Γκλόρια Σουάνσον στο Vanity Fair με δραματικό μακιγιάζ πίσω από μια δαντέλα, 1928
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Η ηθοποιός Άννα Μέι Γουόνγκ στο Vanity Fair του 1931

Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Late Afternoon - Venice, 1904
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Ο Steichen σε beach party στο Hollywood το 1931
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Πορτρέτο της Έλεν Χέις το 1924
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Vogue 1946
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Delphiniums, 1936
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
The Family of Man, 1955
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Ισιδώρα Ντάνκαν
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Mist on the Loch
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Φωτογραφία από το The Naval Aviation Photographic Unit, 1941
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
The Naval Aviation Photographic Unit.
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Το γλυπτό του Ροντέν του Ονορέ ντε Μπαλζάκ, 1911
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
George Washington Bridge, 1931
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Avocados, 1930
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Mother and Child: Sunlight, 1904
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Ο Ροντέν το 1905
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
O Ροντέν και ο Σκεπτόμενος, 1902
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Η γέφυρα του Μπρούκλιν, 1903
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
The Naval Aviation Photographic Unit., 1941

Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Sunflower 1920
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
The Brass Bowl, 1904
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter
Εξώφυλλο της Vogue, Ιούλιος 1932
Γιατί οι φωτογραφίες του Steichen πωλούνται όσο οι πίνακες του ιμπρεσιονισμού; Η απάντηση σε 41 αποσβολωτικές εικόνες Facebook Twitter

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ